"Tanker er skide dybe og svære at skrive ned - især når de er smårodede og mange."
Superrodede og endnu flere end jeg troede.
Livet:
Det er en underlig størrelse - det her man kalder livet. Det er fyldt med alt muligt pis og nogle guldkorn spredt imellem det. Nogle gange finder man de her guldkorn og bliver ret så glad - man jagter faktisk rundt efter de her guldkorn og stresser totalt over det. Det forstår jeg ikke helt.
Igennem livet mister man rigtig mange ting - selv nogle af de guldkorn man har samlet op, det ret skræmmende. For det gør ondt, altså smerte over et tab - et guldkorn kan jo være mange ting. Det værste ved det hele er, man kan aldrig vide sig sikker på ikke at tabe de her guldkorn - man skal hele tiden være lidt på vagt - holde lidt sammen på alt. Det ikke muligt bare at læne sig tilbage og slappe af - det vil altid være progressivt - livet.
Guldkornene spreder lykke i ens liv - lige fra starten af. I starten behøver guldkornene ikke være af betydelig størrelse, de behøver nærmest bare at være symbolske - så vælter det ens verden i lykke.
Problemet ligger i at jo ældre vi bliver, jo størrer skal de forbandede guldkorn være, vi lærer mere og mere - vi kræver mere og mere. Sætter krav til noget - noget som engang bare kunne være fucking symbolsk og ikke have nogen former for materialistisk værdi. Det eneste der idag kan være symbolsk, men sjældnere og sjældnere er det, fordi selv det er blevet svinet til af noget forkert - kærligheden. Det som livet, et eller andet sted burde handle om... Men selv det har vi sat krav til og givet materialistisk værdi. Det er simpelthen uforståeligt. Det mest forrykte ved det, er at vi har gjort det igennem religion og ritualer. Vi har sat et materialistisk symbol på det at elske og høre sammen. Vi har gjort det til status at have ting. En simpel ting som tøj, kan være en afgørende faktor om man er velkommen.
Hvad er det vi har gjort ved livet? Hvorfor har vi gjort det så kompliceret? Der er så mange ting ved menneskedyret - som er fejlagtigt. At vi nogensinde vil se os selv som noget, der skulle være i nærheden af perfekt. Vi vil ikke engang være ædle hvis vi var sten.... Der er så mange mennesker der bare skøjter gennem livet - styret af "sådan her er det bare"... Man forstår det ikke. Hvor er den frihed, vi er født med blevet af? Den er smadret til grus, vores sind er blevet tvunget ned i en form - som den hele tiden vil prøve at slippe ud af - hvis sindet ellers ikke er så fastlåst og smadret på plads, at det nægter at forstå, nægter at se ud i horizonten.
Jeg prøver hele tiden på at leve i god karma - no stress - leve i nuet - faktisk bare at være her. Ved ikke hvad jeg skal imorgen - ved hvad jeg skal de næste par timer - men derefter har jeg ingen ide - men det kommer nok når jeg er ved det tidspunkt i livet.
Den eneste måde jeg ved hvilken dag det er på, er fordi jeg har en kalender - klokken - den snyder mig og kigger sjældent på et ur - føler mig styret af det - hov nu er der gået 2 timer så skal vi osse..... nej det skal vi ikke... no stress - only good karma.... Det vi ikke når idag, når vi helt sikkert imorgen - bare man holder sig igang og husker at hygge sig. Fjernsyn er noget jeg kun ser hvis jeg er et sted og folk har tændt for det. Spørger altid om vi ikke kan slukke for det og høre noget musik istedet. Har ikke brug for at se hvad mennesket er igang med at smadre den her dag, fordi vi er altid igang med at smadre et eller andet, eller igang med at være pisseligeglade med mennesker, der bliver smadret, fordi vi ingen værdi ser i at hjælpe dem.
-------
Det er ikke mit liv jeg definere her - det er det liv, som jeg ser mange mennesker leve, jeg definerer.
Mit liv er på ingen måder kompliceret - fyldt med pis og få guldkorn - jeg har fjernet det meste pis fra mit liv og bliver ved med at fjerne det som jeg når til det. Guldkorn vælter jeg nærmest rundt i - der er så mange ting jeg elsker her i livet - ting som er konstante og aldrig forsvinder - andre materialistiske som skal passes for at overleve.
Muad Dib skrev:
Du mener, at man bare skal slappe af og nyde livet. Samtidig siger du at "vi" altid er i gang med at smadre et eller andet og at vi ikke hjælper mennesker, der har brug for hjælp. Hvad med at du gjorde noget godt i verden i stedet for at spilde dit liv? Du kunne rent faktisk hjælpe mennesker, men du går jo bare op i at have det godt lige nu, fordi det er det eneste der betyder noget. Livet går i din verden bare ud på at.... tjaaaaa..... bare være her?
Du ser ikke fjernsyn - for det synes du er nederen? Men du hører musik - for det er meget bedre? Fordi DU kan lide at høre musik er det meget bedre end at se fjernsyn?
Child of Aum = Gud.
Hvad er det for nogle guldkorn du taler om? De gør os lykkelige? De kan være mange forskellige ting? Det må du gerne lige uddybe.
I det hele taget er der ikke hoved og hale i det du skriver. Du skriver bare lidt om alt og intet. Bare sådan..... lidt hyggeskrivning...... om......... tjaaaaaa...... livet......
DU MÅ SKRIVE KLART OG TYDELIGT, HVAD DET ER DU MENER!
Og forresten betyder at leve i nuet ikke, at man ikke ved hvad man skal om 2 timer! Sådan har unge i dag bare tolket det, så de kan gå på DØDSDRUK og undskylde over for sig selv, at de ikke laver deres lektier: "Jeg fyrer den bare max af og lever i nuet main! Fuck skolen man! Fuck livet man!" Den slags unge lever netop IKKE i nuet. De lever i en masse forestillinger om hvordan nuet og deres liv er, samtidig med at de ikke accepterer nuet og derfor ikke er fuldt ud til stede.
Starter lige baglæns - fordi du er nok det mest mopsede menneske jeg har mødt på det her board - eller også kan du bare ikke lide mig - hvilket er godt klaret siden du aldrig har mødt mig.
1: Jeg er ikke i den kategori du betegner som unge der går på dødsdruk. Jeg er 27 og det er mange år siden jeg sidst gik på druk en hel weekend. Tror det er 12 år siden jeg sidst gjorde det...
2: Hvis du ikke kan finde hoved og hale i det jeg skriver, skal du nok vente et par år med at læse det igen - måske det dig der ikke forstår så meget og derfor skal have skåret det ud i pap - men ok - det er der jo nogle der skal have.
GULDKORN = TING MAN KAN OPNÅ/FÅ I LIVET
PIS = ALT NEGATIVT I LIVET
MENING:
Eksempel 1
Hvor mange mennesker overarbejder ikke for at gøre bossen tilfreds for at få mere i løn/forfremmelse/andet fryns. Imens man forsømmer sin familie derhjemme, uge efter uge efter uge. Man gør alt for at opnå nogle guldkorn, små guldkorn, imens man dropper de store guldkorn fordi man pludselig tager dem for givet... Familier er gået i stykker på den her måde.... For penge....
Eksempel 2
Et lille land bliver overtaget af et militær diktatur - og bliver virkelig undertrykt - de bliver ikke hjulpet af verdenen, især ikke den vestlige - landet har jo ingen værdi. Istedet invaderer vi to lande pga 2 bygninger bliver smadret og nogle tusinder dør.. Men der er jo olie i de to lande og så sidder der en mand med et horn i siden på en anden mand som hans far ikke kunne klare..... Lad os ofre liv for en lille mands tåbelige tanker og skide på nogle andre fordi der ikke er.... Penge i det..... Små guldkorn bliver igen sat foran store guldkorn og verdenen fyldes med mere pis.
Har jeg nogensinde sagt at alle skal gøre som mig? Hvor tåbelig kan du være??? Jeg tror ikke jeg er nogen guru eller noget - eller gud - du er da for langt ude mand - prøv lige at slå bremsen i og se hvad det er jeg skriver.
Men ja jeg er her bare og griber de chancer dagen nu måtte bringe..... Sådan lever jeg mit liv og det virker for mig - men efter at have levet sådan et stykke tid - ser man pludselig tingene på en anden måde - især den måde som verdenen stresser afsted på - som om der er noget vi skal opnå og helst NU... det hele er fandme NU NU NU NU MIG MIG MIG i mine øjne...