Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 13:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Har meget sjældent deja vu, dog har jeg prøvet en enkelt gang på MDMA (Ecstasy tabletter) hvor jeg fik deja vu hvert 5 sek. ca... Nåede lige at opfatte jeg havde fået et deja vu før det næste kom... Var faktisk meget sjovt og varmede i hele kroppen.. Tror dog umuligt det kunne have været sundt :s Var ikke nogen stor dose (2-3)...

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Bolivia
Mojo.

Du er en sand spider mand. gid jeg havde sådan en edderkoppe sans :lol: :lol:

Titel:
Junior medlem

jeg kan nogle gange opleve deja vu. 10 gange om dagen flere dage i træk op til en til 2 min af gangen og så går det væk i en lang periode for bare at komme tilbage igen. det skete efter jeg begynde at tage stoffer men jeg er ikke sikke på at det er det der gør det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dejavu er noget underligt noget ja :P

Men har lagt mærke til at de forekommer mest i perioder hvor man tager stoffer hver weekend. Dog mest af psykadeliske stoffer, men stimulanser er heller ingen undtagelse. Jeg har i nogle perioder kunne få et par stykker om ugen. Men har dem så sjældent nu at jeg intet aner om hvornår jeg sidst har haft et?! :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Før i tiden oplevede jeg ofte deja-vu´s, hvor jeg kunne ræsonere det frem til nogle meget præcise og skarpe billeder i drømme.

F.eks. engang på en rejse til Tyrkiet, fik jeg en MEGET kraftfuld deja-vu oplevelse af at have været der før. Jeg kunne senere erindre at have set PRÆCIST det samme hotel værelse i en drøm.

Titel: deja vu
Junior medlem

For mig forekommer deja vu ganske ofte, syntes det spændene, dog lidt skræmmende at opleve den selv samme situation igen. jeg får ca. deja vu 10-15 gange om året, det skal dog siges det hyppigst er i sommerperioden, ved ikke hvorfor, men måske noget med varmen og væskeindtag som ikke er intakt.

Sædvanlighederne trodsede mig den anden aften, faktisk en ret skræmmende situation - ved ikke hvordan det helt kunne ske, men det var ret vildt: Jeg havde natten forinden drømt om jeg spillede poker med en af min kammerater på min computer, og da vet var en drøm callede jeg 6d2d (Som er en hånd jeg ikke normalt ville spille). Jeg flopper så to par og vinder den fiktive hånd.

dagen efter kom min kammi på besøg, og han foreslog en omgang poker, og det var jeg da med på. Vi sidder og spiller, og pludselig kommer den samme sætning ud af min kammies mund som i drømmen: noget med "fuck jeg er træt, skal snart i seng" - hvorefter jeg får tildelt den samme hånd som i drømmen (6d2d). Min kammi siger at jeg skal smide hånden, men så tænker jeg lidt over den mærkelige situation, og er faktisk lidt rystet. Caller uden at tænke over det, og på floppet kommer 3d4d5d, jeg har floppet straight flush! hvis nogen har kendskab til poker, så ved i at dette hånd er en effektiv og utrolig stærk og sjælden hånd. Jeg presser nogle penge ud af min modstander, som rammer flush på river (konge højest) og jeg vinder en flot pulje på omkring 95$. efter det hele var overstået lukker jeg computer ned og sidder og stirrer, fortæller min kammi hvad der foregået og han sidder bare og er lidt svær at overtale (lidt overrasket).

Nok en af de vildeste deja vuer jeg har haft, har også haft uden for landet f.eks. når jeg tager på sommerferie til spanien osv. - især hvis det er i vintertiden.

Jonas Lund

Titel:
Junior medlem

ConfusioN skrev:
[]....har oplevet at jeg har ku forudsige ting mange sekunder før de skete og sådan en glitch ka man umulig ha i hjernen..

tit føles det somom jeg har drømt det hele og straks tænker nu sker der det og det og bagefter det, og så sker der så det jeg tænkte på..

Sådan har alle det engang imellem tror jeg... jeg har ihvertfald, men aligevel kan du ikke forudsige hvad der sker om 4 sek, bare føle at du vidste "det" ville ske det splisekund "det" skete... "det" kunne så være en bevægelse, lyd, tanke osv...

så vidt jeg har fået at vide er det det der sker når den ene hjernehalvdel arbejder hurtigere end den anden (eller langsommere). det kan være et 1000-del sekund der er tale om og derfor føles det som om man har oplevet det før eller drømt det, fordi man faktisk har oplevet det før... den en del af hjernen opfatter det jo før den anden....

Jeg synes det lyder logisk, for jeg er heller ikke til det paranormale (spøgelser og den slags)... eller, jeg mener at videnskab og psykologi kan forklare alt...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Har flere Deja Vu's i de perioder hvor jeg indtager mange psykedeliske substanser, disse deja vu's afskriver jeg som glitches i hjernen, desværre.

Men udover det er jeg ikke enig med videnskaben, de enkelte deja vu's jeg ellers får er egentligt ikke deja vu's fordi det jeg fornemmer vil ske, først sker lang tid efter.

Derfor må jeg slutte mig til videnskaben og mene at det bare er et dobbelt stimuli.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har haft 3 deja-vus men jeg kan kun huske det ene af dem. Jeg var oppe og træne og var lige over og snakke med min ven som tog en skulder øvelse. Jeg gik så over til min egen bryst øvelse og lige kigget ud og af vinduet så kommer der en grå berlingo kørende og drejer til højre,
efter jeg har taget et sæt af den brystøvelse jeg er igang med går jeg ovre og lige snakker med ham hurtigt igen. Går så tilbage til min øvelse igen. Kigger ud og vinduet og der kommer en grå berlingo og drejer til højre og så siger jeg for mig selv: deja-vu?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel: deja vu
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
et deja vu bliver fremkaldt ved din hjerne går i stå 0,001 sekund og ser det samme igen som før den fik denne minimale pause..det ikk særlig underligt men helt normalt selvom det føles tripperen.

Titel: hehe
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
så vidt jeg ved er det når din hjerne får et kort stop i mindre end et mikro sekund. Derfor vil du stadig betragte præcis det samme som før din hjerne fik dette korte timeout og derefter kommer til bevidsthed igen og så vil du straks få dette "deja vu" hvis nogen her tror det er noget man har drømt i forvejen så skriv da jeres drømme ned og find ud af det? 8)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Jeg kommer tit i tanker om ting som virker utroligt bekendte. Det er som regel små sætninger eller fraser i mine tanker der var splitsekunder hvis man kan kalde det det. Det føles som om det er noget jeg tidligere har drømt, men jeg kan ikke placere det ligemeget hvor meget jeg prøver. Det er nogengange også sætninger (de rigtige) som jeg synes jeg har brugt før, men heller ikke ved hvor eller hvornår.

Jeg har desværre ikke oplevet noget mere intenst.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]