Jeg har ikke stemt endnu.
Jeg ved ikke hvordan man finder et svar på dette spørgsmål. Hver gang jeg forsøger, så ender jeg altid med flere mulige svar, og så er det jo lige-vidt.
Tilfældigheder, eller ikke-tilfældigheder, er for mig at se kernen i det. Er det tilfældigt er det jo tilfældigt (og tilfældigheder ka' man jo ikke lave meget videnskab på), men er det _ikke_ tilfældigt bli'r det interessant.
Jeg lavede et lille forsøg selv den anden dag, som måske er en tilfældighed, men måske ikke er. Som sagt; jeg ved det ikke.
Fredag aften, dvs for en uge siden, lavede jeg et lille tanke-eksperiment (ikke specielt seriøst, men jeg sad og kedede mig foran tv'et); jeg tænkte at jeg ville se en film med Phoebe Cates indenfor de næste 44 timer (jeg valgte at midnat mellem søndag (22. juli) og mandag (23. juli) sku' være deadline for eksperimentet, og det ga' 44 timer)
Jeg tænkte så; ok hvis der findes en gud eller noget tilsvarende (Som jeg forudsætter formentlig så ka' høre eller forstå hvad jeg tænker. Altså at meningen ka' overføres uden brug af verbale ord og lyd), så vis mig en film med Phoebe Cates inden de 44 timer er gået, og jeg vil tilslutte mig regeringen's ideer og opgi' kampen for en legalisering af narko (no shit, det tænkte jeg faktisk

)
Heldigvis blev ingen film med Phoebe Cates vist indenfor de 44 timer
Godt så, så mit lille eksperiment førte ikke til at jeg sku' til at leve et nyt liv som regerings-slave, og det er selvfølgelig fint

Men så for et par timer siden skete der noget meget interessant; der kom en film med Phoebe Cates... .....

.........
Det er flere år siden jeg sidst har set en film med Phoebe Cates...
Hvad er odd'sne for at den slags sker? Og så indenfor 1 uge?!?
(men inden man bli'r hysterisk ska' man jo huske at det samme faktisk på sin vis sker omkring lotto uge efter uge. Odd'sne for at vinne i lotte er så små at det stort set er Umuligt, men alligevel er der folk der vinder næsten hver eneste uge. Så odd'sne for at nogen vinder er næsten helt sikre, sålænge vinderen bare er en variable. Dvs odd's er relative (farvel videnskab))
Jeg ved det ikke, måske en tilfældighed, måske noget 'guddommeligt', måske et hemmeligt våben usa afprøver, måske alien's, måske selv-induceret tanke, måske allah, måske noget hinduistisk eller budistisk, måske skjult kamera, hvem ved, men interessant er det

Interessant fordi det er en såkaldt Usandsynlig begivenhed. Altså en begivenhed hvor alle odds si'r at det _ikke_ vil ske. ligesom når den mest under-tippede hest vinder et derby-race feks. Så tænker man også; det var da helt Utroligt, tænk at det ku' la' sig gøre.
Så jeg ka' altså heller ikke bevise om det 'over-naturlige' er misforstået videnskab, endnu Ukendt virkelighed, mysticisme, åndelighed, hemmelig videnskab, eller noget andet. Men derfor ka' man jo godt nyde en go' skuespiller alligevel

Filmen, som altså mere eller mindre kom som bestilt (via blot at tænke på det), var iøvrigt gremlins-2 (en klassisk 80'er film)
En anden interessant vinkel er at så mange tilsyneladende oplever det samme (flere af jer skriver om tænkte ting der bli'r realiseret hurtigt der-efter), så det er ihvertfald ikke afgrænset til kun nogle få mennesker

Så det er åbenbart noget vi har tilfælles. Noget som måske hører til dét at være menneske?