Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 12:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Lilleso skrev:
Jeg vil mene at det kommer an på hvordan man betragter døden. Selve døden behøver man efter min mening ikke være bange for, men hvis du betragter alle de ting døden fører med sig, eller tab om man vil, som en del af døden selv så ja. Så bør enhver med omløb i hovedet frygte den.

Døden ER at miste alle sine kære sammen med alt andet i denne verden. Det er det samme som at sige, at det ikke gør ondt at drikke gift. Det gør jo ikke ondt at drikke det - det gør først ondt når det begynder at virke.

"Selve" døden er ikke slem nej. Men nu - i livet - er det vel en ond ting fordi den tager alt fra os?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Mener du at døden er ond fordi den tager dem fra os vi holder af og stoler på?
Så vil jeg give dig ret, men det er ikke det samme som at frygte døden.
Til tider er det en udfrielse også selvom det gør ondt, men det gjorde mere ondt at høre en person som jeg elskede, ikke vil have at jeg kom på hospitalet, fordi han havde meget store smerte (det sagde han selvfølgelig ikke - den satans stolthed) - det kostede en telefon plus de nærmeste udgåede elmetræ og en del hud på minde hænder.
Og det var sidst gang jeg hørte hans stemme - Nej det passerikke jeg kan høre ham lige nu, hvis jeg lukker øjnene

Så selv om jeg græd da han døde sidste mandag (og igen nu hvor jeg lukkede øjnene og kunne høre og se ham for mig) og kommer til det igen idag når han skal i jorden, så føltes det rigtigt ingen skal lide sådan.

Jeg er et tudefjæs og det er jeg faktisk glad for.

Titel:
Junior medlem

Jeg er ikke bange for døden, hvorfor skulle jeg dog være det?
Når jeg er død kan det være fuldstændig ligemeget om jeg er død, alt er ligemeget, derfor er jeg ikke bange.

Eller, jeg er på sin vis bange for døden, men ikke for døden.
Jeg er bange for at dø i al for ung en alder, og ikke få oplevet det jeg vil, men når(forhåbentlig) døden kommer til mig naturligt vil jeg ikke frygte den.

Ville først begynde at frygte 'døden' hvis der var et liv efter, først der ville tingene, tilværelsen og livet blive totalt ligegyldigt. Jeg finder tryghed i at jeg kun har et liv, når det er forbi er det forbi, jeg synker ind i intetheden og 'finder vile'.

Senest rettet af i poop in your cereal 02 aug 2007 17:59, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kan alle jo sådan set sige, men hvis du står med en pistol i panden eller er limet til et lokum med en brint bombe under, er det ikke sikkert du ville sige det samme

Titel:
Junior medlem

Portuz skrev:
Det kan alle jo sådan set sige, men hvis du står med en pistol i panden eller er limet til et lokum med en brint bombe under, er det ikke sikkert du ville sige det samme

Det har du ret i. Rettede faktisk min post før du havde skrevet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
jeg er allermest bange for at dø uforberedt altså f.eks. blive kørt ned hvor man ikke når at indse hvad der sker .. På den anden side kan det egenligt være ligegyldigt jeg tror bare det har en værdig at vide at nu er det nu

Titel: Øjne
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Jeg vil bare se mindst et sæt øjne som roligt ser ind i mine - og være det en af dem som jeg vægter højest så ved jeg livet har været værd og leve (også en gang til) og det er rigtigt og dø - ikke forkert.

Oplyst ja det kan jeg vel godt kalde den fornemmelse disse tanker giver mig - underligt - skal vist snart gå i seng.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

måske er vi aliens som har slugt en rød pille

brugsanvisning: Ny simulator: Jorden!

80 år
No sideeffects

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]