Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 16:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

madblindboys post i en anden traad herinde fik mig til at taenke lidt. og har nu brugt et par timer paa at skrive det her stykke grimme mislykkede forsoeg paa at formulere det uformulerbare. jeg laeser sjaeldent fagboeger og ofte skoenlitteratur, hvilket har resulteret i platte eksempler paa noget der proever at ligne prosa. bare saa du er forberedt.

Citat:
madblindboy wrote:
det er netop denne sandhed, den guddomelige, som jeg har set og som fylder mig, og som jeg kan se mine medmennesker soege men ikke finde.
Skrev Seht

det foerste princip ER! livet er fyldt med engle og daemoner, its an ontological fact for christs sake...
skrev Seht

Jeg har set byen i bjergene og det var det mest kraftgivende syn i mit liv, men engle og dæmoner er svære og skelne fra hinanden specielt hvis man tror på "den evige", for som du skriver enpatien byder at man lærer fra sig - belærer andre, hvilket jeg før i tiden tolkede som vær mod andre, som du ønsker de vil være mod dig.
Før jeg så byen i bjergene var jeg engel og dæmon som kæmpede en konstant indre kamp . Jeg var ingen person, for jeg var for og imod - kontrær.

min empati bebuder mig at belaere, men efter fremmedgoerelse paa fremmedgoerelse er jeg taet paa at havde faaet nok. Skrev Seth

Efter visionen blev jeg blev jeg fortaler for englene og regnede i min naivitet at alle syntes at det var den rigtige vej.

Nu hvor jeg er blevet ældre og træt af verdens løgn og ondskab, som langsomt kvæler mig tro jeg kun på en ting og det er et tal 3. I lkængere tid har det betydet nej, men det er en alt for fastlåst måde og anskue det på.
Tallet 3 betyder at nogeet vigtigt kan sket, man kan/skal vælge og valget vil få stor betydbning for den givne fremtid.

Hvis du giver op bliver du så som mig (den gale skandale fra skoven dyb) eller vil du vælge "Den ynkelige kyllings løbtur" - jeg har selv tænkt det mange gange allerede fra da jeg var barn og så verden to meget forskellige ansigteransigter, som var ubegribelige for mig den gang og egentlig også nu, men jeg har lært og tage mine masker på, samt tænde min afskærmning på fuld styrke og så er jeg et med isguden - har du nogen sinde møødt ham?

Jeg ved godt jeg er kommet langt væk fra vejen og jeg ved også at jeg ikke finder tilbage, men jeg husker nok til at sige at du skal tro og leve for at holde dig på stien og måske en dag ved tilfælde jeg får via 3-tallet mulighed for at vende tilbage til stien og da vil det være rart, at vi var flere, som gik der ik? Wink

jeg tror du allerede er paa stien, udfra hvad du skriver. jeg tror endvidere ogsaa at din madblindboy forum profil, sockpuppet eller ej, er en god beskrivelse af mig i en koncensuel virkelighed, bare med andre billeder.

hvis du foeler du har glemt stien eller ikke kan se den for bar visne grene saa husk at du altid er paa den, guds rige er ikke i efterlivet, men nu, i oejeblikket, skjult i hvad kvantefysikerne kalder boelgeformens kollaps. jeg mener endvidere at tallet tre er et meget magtfuldt idol. thesen antithesen og synthesen. moder fader og soen. sol maane og jord. hoejt lavt og midte. byen i bjergene er ikke et syn der er for evigt tabt i en flygtig stofrus, men et moenster der konstant udfolder sig for observatoeren. der frem for alt er en aestetisk oplevelse, som der boer nydes!

min isgud er min erkendelse af de kristne moraldogmers totale arbitraeritet, ja at alle ideer om VERDEN og GUD udgoer VERDEN OG GUD i sig selv, at GUD er DIG i VERDEN, at VERDEN saaledes faktisk udgaar af GUD som ER VERDEN. denne cirkel der ligger i en cirkel der igen ligger i en cirkel som er den foerste cirkel, resulterer i dig som er og som alting blir skabt af. en virkelighed der indeholder sig selv, og du er virkeligheden. samfundet er virkeligheder der sammen bygger nye metodiske og holistiske tankekrystalslotte, der igen indeholder virkelighederne, eller afspejler det grundlaeggende moenster. her bliver cellestrukturer og deres samspil i at skabe hjernen der er "sjaelens" saede i det kausale tankeslot en interresant allegori over det bestaaende observerede. fractalens dans i den form vores bevidsthed forstaar det i. vel og maerke fordi samfundet, hjernen, har indpodet den virkelighed i os, cellen. det er vigtigt at begribe at virkeligheden ikke er koncensuel, men subjektiv, at denne subjektivitet endvidere kan trancenderes ned i en synthese mellem det subjektive og det konsensuelle, og at det hele er paradoxalt og frem for alt valgfrit (isguder og balebether kan eksistere samtidig hvis den koncensuelle virkelighed er valgfri, naar vi tager masken af for fuld styrke og bliver et med guddommen). og da alle ideer om ondskabs arnested er netop den fri vilje, virker det hele ret meningsloest, saa du skal forsage dit ego, transcendere din bevidsthed/eksistens/guddom, blive et med isguden, og forsage din menneskelige bevidsthed, ja forsage alt du kender. i denne escapisme ligger din tilbagevenden til byen i bjergene, til altet) og det kan godt vaere lidt haardt. der skal man blot hvile i sig selv og glemme ondskaben (hvis man da kan det).

for til andre tider er jeg et helt forfaerdeligt sted hvor meningsloesheden overvaelder mig og jeg ikke laengere er istand til at taenke glade tanker paa grund af yaldabaoth og dens inflydelse i mit liv som jeg forestiller mig det. jeg ved sandeligt ikke hvad hjaelper her, andet en at tage en dyb indaaning, taelle til 10 og ride it out mens man proever at minde sig selv om den aestetiske oplevelse, som udgoer hele foeleses spektret, positivt som negativt, ogsaa er. kunst hjaelper, musik, boeger og saa videre.

jeg har ikke moedt din isgud. men jeg haaber han bringer dig balance. jeg har ikke fundet min balance. men jeg husker mig selv konstant paa det jeg har skrevet her foroven, det er min bog, som torahen er joedernes. i det er der en vis salighed. men der er meget mere, virkeligheden har aabenbarret sig for mig paa mere end 3 niveauer. men jeg magter ikke at beskrive de andre i skrivende stund. maaske en anden dag.

...

ok, der er nu gaaet en dag og jeg har mere energi at give af, saa jeg vil nu proeve at beskrive virkelighedens sande natur:

virkeligheden er ren aand, og sidenhend kropslig eksistens, og hvis man erkender dette helt ned i lilletaaen er alle virkelighedsniveauer aabne for dig, man KAN besgoege andre verdner, andre eksistensbetingelser. man kan opleve andre kroppe og bevidstheder end det simple kulstofbaserede menneskrops-dikterede liv, men det kraever den schizophrenes fantasi og den elskendes hengivenhed, og det er ikke et skalkeskjul for ondskaben, saa man maa traene sig i at baere sin maske. dette forstaar jeg foerst nu.

jeg kan ikke uddybe det paa andre maader. det er lidt som en 6 dimensionel virkelighed hvor alt eksistens eksisterer paa samme tid, ved hjaelp af sin fantasi, hengivenhed, og fri vilje, kan man navigere igennem denne rene eksistens, denne fraktal.

ham der soeger vil en dag begynde at droemme en droem, paa et tidspunkt vil der ikke vaere andet af relevanse for ham end denne droem. den vil blive hans virkelighed, hans multivers. og jo mere indgaaende kendskab han har omkring hans subjective virkelighed, og jo stoerre fantasi han har til at forestille sig nye virkeligheder jo nemmere vil det vaere for ham at navigere i dette multivers.

jeg tror ikke jeg gidder at spilde min tid paa at proeve paa at forklare det folk alligevel ikke vil hoere, i hvertfald ikke i det her forum laengere. jeg vil tage hjem, til mit 6 dimensionale elfenbenstaarn og genopdage de uendelige former min bevidsthed allerede har set, foer jeg blev foedt. miste forstanden vil nogle nok mene.

77 view og ingen svar.

er i skraemte? :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Nej ikke skræmt, men meget af det du skriver er totalt abstrakt, og jeg kan kun gennemskue helvdelen af dine metaforer. Dog er jeg imponeret over dit tankemønster, og forstår til dels dit syn på tilværelsen. Men det gør det svært at komme med et svar, nok derfor der er mange views, men ingen svar..
Tror jeg vil læse dit indlæg igen i morgen, hvor jeg formegentlig er mindre kox i kopf ;)

Om det er isguden, Gud, Jesus, Thor eller Odin der virker for een selv, er vel altid individuelt, det handler vel om hvad man tillægger energi.

Fx. tror jeg ikke på de kristnes udlægning af hvem/hvad Gud er,og hvordan verden er skruet sammen, men de mirakler der er sket på kristne helbredelses-møder, har jeg stadig stor respekt for. Sender man energier ud i verdensrummet, især hvis der er mange der gør det samtidigt, er jeg overbevidst om, at det rykker noget.
Bruger man meget energi på en bestemt ting, er det dét, som virker for den enkelte..

Håber det giver mening.
SpuN-

Titel: Desværre
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Jeg er ikke på stien. Jeg vandre i de langer skyggers dal uden formål anden end venten på forløsning fra den smerte som jeg selv påtog mig i mit oprør mod verdens tvetydighed.
Et oprør som gjorde at jeg selv blev smittet med tvetydeligheden, som har gjort mig til hvad jeg er idag.
Et væsen i konstant indre strid
Isguden kan jeg ikke længere kalde frem sidst jeg forsøgte i vinters og det endte med en voldsom nedtur. Forklaring af isguden, det var en teknik jeg brugte under en længerevarende psykotisk periode, iden havde jeg lånt fra en bog, først her mange år senere fandt jeg ud af at det var en form for meditation, som gjorde mig istand til at lukke stemmerne ude og samle mig til en person.
Jeg mødte også isguden i hans hule og der fik jeg mit navn, men hvad det var har tiden bortvisket. forklaringen til min nedtur i vinters da jeg forsøgte og stige ned igen tror jeg ligger i at der gemmer sig en masse psykisk bunden kraft omkring denne gud alt det som jeg blive da jeg slap af med stemmerne - okay helt væk går de aldrig, men nu er det små ubetydelige ekkoer nogle lidt højere end ellers, men stadigt ingenting.

Jeg kender alt for godt til at blive overmandet af meningsløsheden den rammer som en hammer og lader kroppen og bevidstheden splintres i et virvar af uopfyldte drøm og opgaver.

jeg har lyst til at sprede mine vinger og flyve

"Death makes engels of us all and gives us vings where we have shoulders for we can fly"
Jim M.

Sådan har jeg haft det i over 2/3 af mit liv og trangen er ved at vinde igen forsøger og holde den væk med små formulare og gemmelege, men hvorfor egentlig.
Verden er spild af liv lad andre spilde det. Nej jeg skylder stadig hunden det, men når han dør så er jeg fri af løfter til både levende og døde. Da vil jeg for sidte gang forsøge og brænde himlens porte ned med den gnist min sjæl under kroppens kramper udsender.

For he has been waited for a long time
and the awaykining has now begun
engels burn as they nears the sun
the fire an end to all known will bring

Det mest komiske er dog at jeg til enhver tid vil kæmpe med næp og klør for at undgå at mit lys det slukkes.
Mit dilemma består i at jeg lever for at dø, men vil hverken leve eller dø, da det kræver ansvar og beslutninger.
Et underfundigt liv det har været og stadigt er når det lige bliver drejet engang eller to.

Måske du har Seth jeg går på stien men kan ikke se den for visne blade og nedfaldne grene. Jeg tror jeg vil til at starte på at meditere lidt igen ikke for at opsøg isguden, men for at se hvorhen jeg kommer når jeg lukker øjnene og føler.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg skrev et digtlignende sytkke skrift her en af dagende, syntes det er lidt relevant mht. de ting du snakker om, bbb.

mht stemmer saa er mig og min drage blevet helt fine venner nu, tror ikke engang det giver mening at lave et skel imellem mig og dragen laengere.

spun, jeg proever at skrive en bog nu, saa maa vi se om jeg kan faa krystalliseretr mine tanker og gjordt dem lidt mere forstaaelige...

men her er digtet ihvertfald:

Det er modsigende selv at sku være sin egen kritiker, nogengange i hvert fald.

Men man kan kun vaere sin egen kritiker.

Men man kan ikke observere sig selv,

Saa man skal tage verdens beskrivelser af sig selv til sig,

ikke deres konklusioner,

og saa skal man konkludere selv.

Fri fra andres forvraengninger!

Reconcilieret med sine egne modsaetninger!

.

Ja.

Men jeg putter kunst ind i den.

Jeg har lyst.

Og kun mig!

.

Kunst er krystalliserede stykker af Vejen, og Vejen er verden!

Jeg laver ikke kunst for at goere verden bedre eller skabe nydelse for andre!

Jeg goer det fordi kunst er Vejen og jeg er Vejen og det hele er Vejen!

.

Smid dine forventninger, vaer blot en Drage.

Vaer en drage.

Men jeg skal jo lave et eller andet til jeg dør?

.

Lyt til Vejen.

Hoer Buddhanatur.

Forstaa Dragen, bliv Dragen.

Spy din ild og tag dine spydstik.

Vaer en drage.

Vaer en drage

.

I get idea! (Do i listen truely?)

Jeg vil bare gerne igang med at fintune min kunst (Design?)

Og skolen er vigtig for at jeg kan komme ud paa en arbejdsplads.

Og konkurrencer kan man ogsaa.

Men det er et spil.

Design.

.

Hvis Buddhanatur er at forme/opleve/vaere rum.

Hvis Buddhanatur er intet der kommaer af alt.

Hvis Buddhanatur er det ubegraensede gjort begraenset.

Saa er det Buddhanatur for det oere der lytter.

.

Forventninger.

Kast dem bort og vaer din handling.

Balance.

Det er Vejen.

.

Men hvor faar jeg midlerne fra?

En skaal ris om ugen skaber ikke stor kunst?

.

Aah,

du vil give tilbage til det monster?

slaa dig ihjel uden at toeve eller fortryde ville det!

Ville du give tilbage til civilizationen?

der spytter paa moder jords saar med sit syre?

Der efterlader sine doetrer og soenner i den tredjeverden til sult og pest?

Saa er det klart du er vaek fra Vejen.

Civilizationen er af det onde.

.

Vaer Vejen for Vejens skyld ikke samfundets!

opnaa Buddhanatur for Buddhanaturens skyld!

Ikke samfundets!

Vejen er krystalliseret kunst!

.

Samfundet er et stort, sygt baest med et uendeligt hul i maven.

Du kan ikke maette eller kurere uhyret.

Men det kan maettes ved dig og forbedres ved dig.

Engang var det en soed hvalp med en sund appetit.

Men tiden har gaaet sin gang.

Graadighedens kloer faaet taget.

.

Buddhanaturen har det formbare materiale i sig for et formaal!

Laer at mestre det, for derved at mestre formerne iboende i det.

For formernes skyld og den Vej de vaekker i dig.

Ikke for mennesket/baestet

.

Kun igennem balance kan man opnaa indsigt i buddhanatur.

Mennesket er ikke balance.

Baestet er ubalance.

Ren buddhanatur er foerst at finde i det hinsides.

.

Men.

Hvorfor blive ved med at leve?

Eller.

Ja

Fordi den ubegraensede, Buddhanatur, vil vaere begraenset igennem dig, Vejen!

Det begraensede soeger det ubegraensede, der igen soeger det begraensede.

Derfor skal du leve.

.

Det er ikke mig du skal forstaa, men systemerne der forklarer verden.

Jo mere rationelt tankegods du har, jo stoerre blir dit holistiske krystalslot ogsaa.

Eller byg et helt nyt.

Fundamentet er alligevel ikke ekstistent.

.

Fri vilje er vigtigt!

Buddhanatur er til for din fri viljes skyld!

Udnyt det!

.

Vaer en drage,

Spy din ild og tag dine spydstik med aere,

Tag ikke menneskenes kvalme over dit udseende saa tungt,

Besku derved deres afsky.

Som i et spejl

Dragens aerboedige ynde

Den slanger sig imellem Logos

I sin opfattelighed

Og Ren Tanke,

meningen bag ved Logos

I sin ufattelighed

.

Ja, jeg er lidt paranoid.

Men det blir man af et saadant verdenssyn.

I en saadan tidsalder.

Jeg husker dengang vi drager havde roller at spille ved baestets hof.

I skoven for mange generationer siden.

.

Skt. Georg Gearloes arketyper er der nok af.

Jealous Dragedraebere.

Og de rotter sig sammen.

Folk der griner bekraefter ikke min Vej.

De bespotter den.

Ja man laver sin egen virkelighed.

Men jeg syntes jeg proever.

Titel:
Dedikeret medlem

"mht stemmer saa er mig og min drage blevet helt fine venner nu, tror ikke engang det giver mening at lave et skel imellem mig og dragen laengere."
Skrev Seth

Sådan har jeg det også mine idealistiske tanker om mig selv og verden sat op imod den virkelig verdens løgn betyder ikke så meget længere, jeg ved nu at menneskets natur strider mog sund fornuft og og det er sundt og følge den vej som der viser sig istedet for at kæmpe for englens renhed.
livet på jorden er verdsligt vi er ikke engle ej heller dæmoner, men vi præger selv vores omgivelser og os selv via de valg vi træffer eller undlade og træffe.

godt og høre fra dig jeg må vist heller skrave et par timer før hanen galer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

det er nemlig lige det!

det er ikke saa slemt igen.

Dedikeret medlem

Kender du den med "at ønske folk drager og fasaner" har kun læst den i d. Koonz bog, men var i længere tid meget facineret af dragen, jeg ved godt at din drage er i en anden betydning.
Dragen i ordsproget symbolisere det lange liv og fasanerne det rige liv.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

har aldrig faaet laest koontz desvaerre, men det er precis den samme symbolisme jeg ligger i det. fasanerne er alle skovens dyr, alle menneskene derude som gaar paa arbejde og har fri, lever og doer, uden at opleve evigheden. dragen er magikeren der har indset verdens "sande" natur og derved er sat fri fra illusionens baand, har opnaaet evigheden.

hehe, det gaar lige op for mig hvor langt vaek fra gaengse tankemoenstrer jeg egentlig befinder mig.

"der findes himle og engle og man kan opnaa evigt liv"

"yeah right sailor boy, go do some more ketamin, i dare you" :D

Titel: du har ret
Dedikeret medlem

der er et pænt stykke fra "gaengse tankemoenstrer " til dine, men hvad fanden gør det, vi skal jo alle igennem. :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]