Tak for jeres beskeder...
Entheo> Jeg ved egentlig heller ikke, hvorfor jeg lavede dét ansigtsudtryk på ham. Den blev faktisk tegnet ret hurtigt, og måske havde jeg den indskydelse, mens jeg lavede den, at han egentlig er en sørgelig person. Han har altid stået i tidl. præsident Bush Sr.´s skygge, han blev født med en sølvske i røven og har ikke oplevet egentlig modgang i livet på grund af hans fars bankbog. Han klarede sig middelmådigt på college, forsøgte sig med olie-branchen en kort overgang, uden held, og blev senere politiker ligesom farmand og til sidst præsident. Jeg tror til dels, at hans beslutninger som præsident er taget af hans stab (og andre højtstående), dog har han nok altid haft et ønske om at færdiggøre hvad hans far ikke fik gjort i 1991, nemlig at få ram på Saddam. P.g.a. at George Bush Senior var perlevenner med Saddam og oliesheikerne i Saudi Arabien under sidste golfkrig, og støttede dem med våben og penge for solide olieaftaler med de store hjemme i U.S. of A, var det ikke så let at angribe Irak dengang. Også Bin Laden familien er tæt på Bush familien, og som et eksempel på, hvor gode relationer de har imellem sig, var en del af Bin Laden familien i New York d. ellevte september 2001. Al flytraffik blev indstillet i Amerika øjeblikkeligt. Det eneste fly, der fik lov til at lette fra Kennedy Airport var et mindre passagerfly med Bin Laden familien, som lige pludselig fik hjemvé. (Forståeligt nok).
Det jeg ville frem til med denne smøre, var egentlig at George W jr. har haft fiasko'er livet igennem og nu også som genvalgt præsident. I stedet for at gøre noget ved Bin Laden og hans urørlige familie, har han nu myrdet over 100.000 civile irakere og investeret/ofret 1.100 unge amerikanske soldaters liv i Irak. Og krigen har tæret hårdt også på hans hjemland i form af en total astronomisk gæld; indtil videre har hans lille "kampagne" kostet 400 milliarder $ dollars. (!) Med så mange penge kunne han have rettet meget op i USA (der er nok at tage fat på), og gjort utroligt meget for de fattigste og mest sultne på Jorden.
Så måske ville jeg i tegningen ramme det dér "UPS!" udtryk.
_______
JohnDeer> Der er en del grunde til, at Bush fik ca. 3 mio. flere stemmer end Kerry igår.
1) Han tiltaler et bredt publikum. Han er en farmerdreng, og det er der mange i midtvesten, der synes om. Hans sprog er faktisk så meget nede på jorden, at det gør helt ondt.
Kerry derimod, har mere tendens til at være faglig og velformuleret, og det er der mange amerikanere, der ikke gider bruge tid på. Bush er mere underholdende.
2) Han fremstår som en stærk leder.

Med det menes der, at mange amerikanere synes godt om hans måde at håndtere Irak på. De ville have et gengældelses-angreb ovenpå d. 11.sept. og takket være Bush's måde at inddoktrinere angst i amerikanernes sind v.h.a. medierne, lykkedes det ham at manipulere folks sind til at tro at der var en stor terror-trussel i Irak.
Weapons of mass destruction Hvilket han jo selv senere har indrømmet, der ikke var. Han har tilgæld indrømmet at han er (citat) "a war president" (citat slut).
3) Han kontollerer medierne, og har ubegribeligt større summer end demokraterne til at føre valgkamp med.
4) Han er religiøs. Dette er noget the yanks går meget op i. 80% af amerikanerne vil have en troende præsident.
- Derfor begyndte Kerry også at tilføje elementer i hans kampagne omkring, hvor meget han gik op i Gud. Åbenbart ikke overbevisende nok.
___
AFRUNDING:
Jeg har hele mit liv set USA som noget stort, et idealbillede på frihed og demokrati. De seneste 3-4 år har jeg læst meget om landet og set hvordan det i virkeligheden er.... Og derfor har jeg nu (meget mod min vilje faktisk) mistet meget for landet, og min respekt er nu, efter Bush's genvalg, på et minimum.
Som prikken over I´et sprænger en fyrværkerifabrik i luften ca. 7 km væk fra, hvor jeg bor. Jeg håber ikke det er et tegn.
Drumstick.