Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
-

Senest rettet af syreperlen 15 apr 2012 15:13, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

Ganske nydelig side - grafisk simpel men funktionel - den ser dog ikke for smart ud i Firefox (hvilket naturligvis kan være ligegyldigt, men ville bare lige pointere det)

Senest rettet af Zakarias 02 nov 2011 13:52, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Lille, simpel og funktionel.. farver og baggrund kender vi et sted fra! :roll:

Hehe, eneste der liger slår mig er den lyseblå-cyan-agtige skygge du har på din menu, den er altså ikke helt heldig. Ellers ser det gansk nydeligt ud.

Titel:
Dedikeret medlem

kan godt være jeg er ved at blive blind, men er skrift typen ikke lidt lille, ved godt man kan ændre på sin font størrelse i internet explorer, men det vil bare fucke resten af www op.

Og du er kendt for at skrive lange og beskrivende trip rapporter ex (så du havde det i en menu) og det vil jeg finde måske anstrengende at læse hvis skrift typen fortsat er så lille :wink:

held og lykke med projektet

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

sorn skrev:
kan godt være jeg er ved at blive blind, men er skrift typen ikke lidt lille, ved godt man kan ændre på sin font størrelse i internet explorer, men det vil bare fucke resten af www op.

Og du er kendt for at skrive lange og beskrivende trip rapporter ex (så du havde det i en menu) og det vil jeg finde måske anstrengende at læse hvis skrift typen fortsat er så lille :wink:

Tror det vil ødelægge lidt at gøre skriften større. Men jeg vil lege med tanken om at give besøgende mulighed for at vælge mellem lille skrift (nuværende), mellem skrift og stor skrift, når de læser nyheder, artikler, m.m.

Andre der synes at skriften generelt er for lille på siden?

Zakarias Kaesenstein skrev:
Ganske nydelig side - grafisk simpel men funktionel - den ser dog ikke for smart ud i Firefox (hvilket naturligvis kan være ligegyldigt, men ville bare lige pointere det)

Firefox?

axia skrev:
Hehe, eneste der liger slår mig er den lyseblå-cyan-agtige skygge du har på din menu, den er altså ikke helt heldig.

Ja, det er irriterende at se på... jeg har prøvet at ændre det, men uden held. Tror jeg skal dykke lidt mere ned i det script. Det finder jeg lige ud af.

Senest rettet af syreperlen 12 okt 2004 12:48, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

FireFox er en Mozilla browser der følger W3C og andre standarder.

http://www.mozilla.org - der er et link på forsiden, genial browser!

Titel:
Medlem

De hvide bogstaver skriger temmeligt meget i øjnene. Især dem som er bold. Måske du skulle lave dem lidt mere matte i farven. Ellers synes jeg at det fungerer ganske godt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
sådan noget som det her står overalt når jeg går ind på den "<%'/menu%> <%'/tabel%>" :cry:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg synes det ser fint ud indtil videre. Tror da vist vi har en kommende dansk udgave af Timothy Leary inden for de kommende år :?: :wink:

/Cope

Titel:
Junior medlem

Confusion skrev:
sådan noget som det her står overalt når jeg går ind på den "<%'/menu%> <%'/tabel%>" :cry:

Præcis dét der også sker i Firefox ^_^

-Kaese

Titel:
Dedikeret medlem

skyldes nok siden ikke er færdig :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

http://ownz.dk/ali.jpg

Sådan ser den ud i FireFox! :)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Så er problemet ude af verden. F5.

Og har lige hentet Mozilla Firefox - ikke værst :P Det irriterer mig dog lidt at det opfører sig som det gør på visse punkter. F.eks. at der er en hvid belægning udenfor den yderste tabel + overmenuen er placeret anderledes i forhold til hvordan den er placeret i IE. Men jeg lader det bare være, der er lidt flere IE brugere end MF :)

Ellers en fed browser.

Titel:
Dedikeret medlem

FireFox følger HTML standarder osv.. hvor imod Explorer er lavet til at kunne æde alt hvad en talentløs blind person har lavet i Frontpage eller Publisher.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Ali> Jeg synes websitet ser dejligt overskueligt ud. Den lille skrift har jeg ikke nogen problemer med, det er faktisk sværere at læse store bogstaver på en skærm, er min erfaring.
Den cyan farve til skyggen i menu'en er lidt påtrængende, men jeg synes nu ikke det gør noget, at du vælger en farve som er i kontrast til de brune toner.
Hvis du vil skille dig mere ud fra psychedelia.dk end du gør nu, (hvilket jeg synes du bør), kan du jo vælge nogle HELT andre farver.
Det, som mangler her på psychedelia (layout-mæssigt), er nogle kontrastfarver til de gyldne og brune nuancer, synes jeg.
Så det vil jeg da anbefale at du gør, altså vælger evt bare én enkelt kontrast-farve (gerne komplimentær), f.eks. en grønlig eller blålig tone til tekst eller baggrund.

Det med at kopiere baggrunden fra psy kan jeg heller ikke helt forstå; -dels fordi det jo gør dit site lidt upersonligt, hvis du ikke har lavet alt selv, -dels fordi din side vel gerne skulle skille sig lidt ud fra psy her??

Uinviede mennesker, der besøger din side, og som kender til psy, vil tro at din personlige side er relateret direkte til psychedelia.dk (!!)

Rullemenu'erne der fader ind og ud er jeg helt vild med!!
Jeg laver også selv lidt webdesign, og er ret imponeret, hvis det er et script..og det må det jo være?. J kan ikke selv programmere, men bruger Adobe GoLive til at sætte sider op.

KONKLUSION:
Fedt projekt alt-i-alt. Jeg synes det er et godt initiativ, og glæder mig til at læse på sitet. Men lidt mere personligt præg ville klæde hallucinogen.dk.

Drumstick.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Update:
- Den blå/cyan-agtige farve i menuen fjernet
- Den hvide skriftfarve i midtertabellen dæmpet (ser det ok ud?)
- Kanterne i rullemenuen gjort tydeligere med en anden farve (når man ruller menuen ned)
- En anden hover-farve tilføjet i rullemenuen

Jeg besluttede mig for ikke at ændre den fede hvide farve i menuen, da siden vil se alt for kedelig ud med alt for få farver. Så menuen forbliver hvid.

Hvad angår det med at sitet minder om Psy: Jeg kan meget godt li disse farver (og de er utrolig behagelige at kigge på når man er på meskalin, syre eller svampe! :D), så de bliver der i hvertfald indtil videre. Men siden er heller ikke færdig endnu - når indholdet kommer på osv, så tror jeg ikke sitet vil komme til at minde alt for meget om Psy.

Udover det, så har jeg svært ved at finde en kontrast-farve der passer godt nok til siden... og også placeringsmæssigt. Det kommer til at se totalt newbie/amatør-agtigt ud (de gode gamle hjemmesider på geocities :P).

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Jeg synes ikke du skal ha flere farver på.. To er mere end rigeligt hvis du vil have det til at se stilrent ud..
Jeg synes istedet du skulle lave et rigtig fedt logo som folk kan forbinde med hallucinogen.dk
Godt Initiativ :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Fair nok, Ali, jeg mener også farverne her er behagelige at se på (også hvis man bare er skæv, som nu).
Det var en god idé at lave skyggen i rullemenuerne sorte i stedet for cyan, og jeg vil igen rose dit script i den måde, de 'fader' på!! :D *hehe* fedt...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]