Her et par tips til ganske gratis musik på nettet, som virkeligt er anbefalelsesværdigt. Følg endelig op med evt. uddybende kommentarer til kunstnerne eller med helt nye kunstnere

Citat:
Thinnerism.comJeg er faldet over sitet
http://www.thinnerism.com , som er et community for musikere inden for electronica genren, og derudover meget vel kan kaldes et label.
De tilbyder/"udgiver" mange hundrede sange ganske gratis til hvem der måtte ønske at høre det, og vi taler om mp3-musik i 192 kbit eller derover - det er altså til at holde ud at høre på (IMO). Det er arrangeret som var det egentlige udgivelser, altså på "virtuelle" albums med cover osv. og jeg synes generelt disse udgivelser er ret gode.
Som antydet er det electronica-genren, men jeg har lidt svært ved at sætte en decideret undergenre på. Lyt selv, og bedøm.
Musikken kan også hentes via FTP på
ftp://ftp.scene.org/pub/music/groups/thinner/Tips:Jeg har endnu ikke fået lyttet det hele igennem, så der kan sagtens være mere der er værd at lytte til

THN005 - Rktic - Northern Lights
THN024 - Danny Kreutzfeldt & Thinner Allstars - ReCore
--> "[thn024-1]_05-danny_kreutzfeldt_-_inside_2-sectorchestra_remix.mp3"
Jeg fandt ligeledes et par andre musikere inde på scene.org som jeg ikke tidligere var bekendt med.
Citat:
XerxesLækker og melodisk, eventyrligt, sørgmodigt på den dejlige måde, indeholder sparsomme vokaler.
ftp://ftp.scene.org/pub/music/artists/xerxes/Tips:xerxes-blessed.mp3
xerxes-eventyr_intro.mp3
xerxes-eventyr_main.mp3
xerxes-mikaels_theme.mp3 (Imo rigtig dejligt nummer, også spillet ind imellem på di.fm's chillout stream)
xerxes-the_day_we_met.mp3
xerxes-the_painting.mp3
Citat:
ChimeraEr også med i Thinnerism projektet. Musikken spænder vidt, generelt rigtig fyldige lyduniverser. Jeg synes musikken varierer ret meget i stil, der er både (en smule trance) og så hovedsaligt laid-back chillout/ambient i den fine fine stil
ftp://ftp.scene.org/pub/music/artists/chimera/Tips:/2000/chimera_-_edge_of_nowhere.mp3
/2000/chimera_-_electric_ejection.mp3
/2000/chimera_epoq_ep/*alt*[/u]
(Jo, jeg har skrevet dette selv, citat-boksene bruger jeg til at overskueliggøre tingene lidt