Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 22:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

Ska' der være bryllup, så la' der være bryllup :)

Hermed har jeg fornøjelsen af at ku' præsentere danmarks første bryllups sang, i anledning af det kongelige bryllup den 14 maj 2004.

Enjoy :)

Hør sangen.

Se teksten

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
På trods af min ganske antiroyale holdning, synes jeg nummeret holder! :) Dog mener jeg, at det er for langt - en kortere version ville have hitpotentiale :D

Keep up the good work!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sjælland
nu går der godt nok rimelig langt imellem at jeg høre techno (whatever, sorry jeg er ikke særlig meget hjemme i de der genre). Men jeg synes da i hvert fald at det lyder som om at du har visse talenter inden for det der med musikken. so keep 'em coming :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Nice nok 8)

Titel:
Relativistisk båthorn

Tak for de venlige ord :)

@Lemmy; Jeg er ikke så overrasket over at du synes den er for lang, for det er alle mine numre jo som regel, hehe. Hvis jeg ska' gi' nogen skylden for det, så må det være Kliché og deres fabelagtigt fantastiske nummer "Masselinjen" ("folket og kun folket..."). Det er det bedste stykke musik der nogensinde er lavet af nogen der taler dansk. Det er 10 minutter langt og har 3 grund-akkorder og 1 vers :) (til sammenligning er min melodi her 8½ minut, har 1 grundakkord og 2 vers (well, der er faktisk 3 melodiske akkorder, men det tæller ikke rigtigt når der kun er 1 grund-akkord, efter min mening))
Jeg vil iøvrigt sige at Lars hug er en af mine store idoler i dansk musik. Jeg synes den måde han bruger sin stemme som instrument på, er suveræn (jeg forsøger noget lidt i stil med det, i sidste halvdel af dette nummer) Hvis du har mulighed for at høre "masselinjen", så ska' du gøre det (den er på Kliché's 'Super-thoughts' album fra 1979-80)
Det nummer er nok min single-most største inspiration, af al dansk musik jeg har hørt :)

@bardo;
Citat:
keep 'em coming

I will :)

@suspekt; Det glæder mig :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]