Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 15:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Denne film så jeg i lørdags sammen med IM Addict mens jeg var på LSD og svampe.
Det er svært at forklare hvilket indtryk den film gjorde på mig, men det var enormt stærkt. De tanker og følelser der blev sat igang ændrede en del i mig. Alle de stemningsbilleder og den musik der var til passede så godt sammen, og den fangede virkeligt noget som var ægte...
Det var som om jeg så hvordan mennesket har fået tilværelsen, og at vi med vores krige og al anden elendighed har misbrugt meget af det, men at det var jeg også en del af, og det var noget man måtte leve med, elendigheden skulle bare ikke være i den grad det er nu, det er gået helt skævt på et eller andet punkt... Den ramte mig ret dybt.

Den er vist lidt gammel efterhånden, men jeg kendte ikke noget til den før i lørdags.
Jeg vil bare opfordre alle til at se den. Den er et mesterværk.
Hvis der er andre der har set den vil jeg gerne høre hvad i har fået ud af den. Og jeg vender tilbage med en, forhåbentligvis, klarere forklaring på hvad jeg fik ud af den. Ville bare lige gøre opmærksom på den.

-Satori.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Jeg vil bare opfordre alle til at se den. Den er et mesterværk.

Det kunne jeg ikke have sagt bedre selv!

Selv så jeg den i upåvirket tilstand, og da den var færdig, var det nærmest som havde jeg lige været på et storslået LSD-trip!

Kan ikke anbefales nok!

Child

Relativistisk båthorn

Den er til at få tårer i øjnene af. Den er skøn fra start til slut.

Det første jeg hørte om filmen, var da MTV (dengang de havde chillout zone, som de jo desværre ikke har mere) spillede klip fra den. Det var især det med "Dead can dance", som er det sted i filmen hvor man ser dem der går ved siden af maskinerne på lossepladsen, og også der hvor man ser de hjemløse (ham drengen der sidder og tigger blaa.) Det er så godt det nummer, og koblet med de billeder [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dengang troede jeg kun det var en musik video, men så hørte jeg om _hele_ filmen og så den så (det var faktisk her i en anden tråd på psy, at jeg hørte der fandtes en hel film)
Jeg tænkte først det var en meget lang indledning (der hvor aberne sidder og bader, og der går en og fejer støv), indtil det gik op for mig hvordan filmen egentlig var skruet sammen. Og _så_ var jeg solgt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Det var så overvældende på den måde den skred frem. De kontraster den viser mellem måder at leve på. Tag dem på cigaret-fabrikken feks, dem der bare sad og hev i rullemaskinen hele tiden. Det synes jeg var klamt at se. Og selvfølgelig "dead can dance" scenen med lossepladsen, der fik jeg squ tårer i øjnene. Den blander Ufattelig skønhed men Ufattelig grusomhed, synes jeg. Uden at den dog nogensinde begynder at moralisere. Den viser bare planeten som den ka' se ud, og det er nok det bedste ved den film. Nogle af de natur-skønheder der er med, er også helt Utrolige synes jeg.
Man har ihvertfald ikke noget hjerte, hvis man ikke bli'r berørt af den film, det er absolut sikkert [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg synes den er meget stærk og ka' også kun anbefale enhver at opleve den. Men man ska' ikke se den hvis man kun er til claude van damme og hårdt-pumpet action og den slags, for så vil man sikkert synes den er noget lort. Man ska' se den med et åbent og fordomsfrit sind. Og så ska' man la' den 'arbejde' mens man ser den, og først bedømme den _bagefter_ og ikke _mens_ man ser den.

Satori <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Den er vist lidt gammel efterhånden

Den er fra 1992 (men den er tidløs at se [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] )

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det var også første gang jeg så det hele af den, havde set klip fra den til en drum'nBass fest på Tusindfryd i Aalborg og spurgte lysgutten hvad faen det var for en film...

Ron Fricke har også lavet to andre, Microcosmos om livet i baghaven og Koyaanisqatsi, ved ik helt hvad den handler om, men de skulle begge være i samme dur som Baraka.

Det minder mig forresten om at jeg har et album med Dead Can Dance et eller andet sted... Stenermusik!!!

MEN MEN MEN!! Hvis du får lejlighed til at se Baraka så SE DEN!!!

In our memories

trip

dEEP [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Mange tak! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Har også endelig fået set den, efter at have fået vækket min nysgerrighed at dette topic.

Jeg lader de andres ord tale for mig. Den er storslået, et drama, en tragedie, en fortælling/historie, en både objektiv og subjektiv skildring af mennesket og dets liv. Men musikken og lydeffekterne er godt nok noget af det flotteste til en film. Specielt sekvensen med den siddende/stående indianerstamme, som udfører et meget auditivt ritual, med en bølgende energi i musikken som styres af et overhoved af en slags. Det er til at gå helt i trance over.

Jeg ved ikke om jeg ville "have the guts" to se den på psykedelika, da jeg synes jeg blev bragt i et underligt humør af at se den.

Mvt Jesper.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: københavn
lyder da som noget man skal se.. og fra 1992, så kan det være den ikke er så dyr endda

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Esbon:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 3378773651

Bemærk Bidding Winner ;) Den er på vej til mig med posten... for $15, det er ikke særlig meget, og ifølge http://www.valutakurser.dk, så er dollaren rimelig langt nede for tiden. Køb det fra eBay, det er svært at finde rundt omkring ;)

Ellers kan du købe den for lidt flere penge på VHS eller DVD på http://www.spiritofbaraka.com

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Aliaarhus:

Den er i NTSC format, den VHS fra ebay. Vi bruger jo PAL herhjemme, så er du sikker på at du kan se den på din video? Jeg er ikke ekspert ang. almindelig video, så jeg må også være dig svar skyldig.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@Jespar: Ja, det fandt jeg ud af her for nogle timer siden. Men jeg har allerede betalt og det er på vej med posten. Har også whinet lidt her: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=7051

Jeg fandt ud af, at man kunne smutte forbi Blockbuster eller et eller andet, og få den konverteret til PAL - det vil så koste lidt ekstra, desværre.

En anden mulighed er, at have en ny videomaskine. De fleste nye videomaskiner er i stand til at køre NTSC og PAL, det samme med de fleste fjernsyn, som er nyere end 10 år or so. De er i stand til at vise den frekvens, som NTSC formater kører med.

Så jeg må lige finde ud af om min maskine kan fixe det... ellers må jeg sende den til norge til en af mine venner, som kan fixe det, ellers må jeg smutte forbi blockbuster.

Jeg er også sikker på, at man kan få PAL-versionen på eBay... jeg har bare været lidt uopmærksom.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Genial, superb, super, fantastisk, ekstrem, brilliant, ekstraordinær, forrygende, følelsesladt, rammende, tiltalende, afslørende... kan jeg sige mere?

Se den!

Titel:
Junior medlem

hvorfor snakker i vhs, pal, ntsc, og om at købe og leje den, brug dog jeres bredbånd, download svinet. hvis den ikke er på http://www.suprnova.org (bittorrent), så er den da med 100 % garanti på emule netværket, og så i næsten ren dvd kvali og gratis, ganske vist ikke lovlig, men der er vist ikke så mange herinde der får moralske skrubler, over at bryge copyright loven.

:D bittorrent styrer, det går sååå stærkt

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Benja > Hvis man synes at en film er rigtig god, så køber man da lortet!
Det er sådan filmbranchen bliver ved med at bestå!

-Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Desuden kan man ikke bruge de rips til noget som helst, hvis lyden er vigtig for filmen. Den kompression der bruges på lydsiden, er jo ikke et hak bedre end MP3; tam og klam! :P

Rips er egentlig bare generelt noget lort :?

Titel:
Insane psychedelia user!

Lemmy skrev:
Desuden kan man ikke bruge de rips til noget som helst, hvis lyden er vigtig for filmen. Den kompression der bruges på lydsiden, er jo ikke et hak bedre end MP3; tam og klam! :P

Rips er egentlig bare generelt noget lort :?

Kan du sige AC3, 2-cd rips og DVD-R ? :) Men, jeg foretrækker nu at eje film som jeg selv har betalt for.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jensus skrev:
Kan du sige AC3, 2-cd rips og DVD-R ? :) Men, jeg foretrækker nu at eje film som jeg selv har betalt for.

Hvis der er tale om en direkte DVD-rip, så ok... Men de andre er altså langt fra DVD'en. Og ja, så er det jo selvfølgelig også langt at fortrække med den originale box osv...:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]