Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 20:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

Sweety Pie - 4:18 - streaming real media

Sweety Pie - 3.94MB - mp3 download

Det er en indie-ting, med et dnb inspireret break-beat (TROR JEG NOK!! For der er altid nogle der hakker på mig over hvad jeg vælger at kalde stilen, så TAG DET MED FORBEHOLD!)

Det er en sang om blaa kapitalisme og kærlighed. Men også om livet og den slags. You'll figure it out, hehe.
Den er dedikeret til Dankdawg, som tak for nogle gode debatter (jeg tænkte faktisk på ham da jeg skrev teksten, så dele af den er farvet af de debatter vi har haft her på psy-dk, DK's bedste websted!)

The lyrics:

Dance under the moon light
rave night after night
eyes rolling with beauty
lovejoy in the sight
get caught by desire
stand watch as they fall
Once pretty and goddess
denied, denied

(chorus)
now the race is on
be a family man
so good and so strong
and you must run
run so fast
to stay ahead
stay ahead!

life dying before me
I cry to be the fool.
Kids taken as hostage
is this what they tought me at school
blame fingers are pointing
drowns us in bangles of pain
blown out of proportion
makes us all go insane

(chorus)

when the race is off
youre a family man
so good and so strong
without the need
to run at all
just stand still

T&M JEL 2002

-----------
En stor tak til Andreas Palsgård for at ha' lavet siden: http://www.electronic-music.dyndns.dk/ hvor blaa jeg har nogle melodier liggende (og PsyPox, hehe)

[ 29 December 2002: Besked ændret af: JEL ]

Medlem

Det lyder for fedt det der !

Medlem

Indie siger du? Jamen dog! Er du blevet udgivet, da? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Relativistisk båthorn

@dica pirt; Tusind tak [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Jeg synes også selv jeg er blevet bedre til at få lyden nogenlunde sat sammen efterhånden. Så det er dejligt at høre at andre synes om det.

@melicamp; Udgivet??? *lol* jeg bli'r squ aldrig udgivet [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Jeg tror ikke der findes 1 eneste selskab der ville ha' lyst til at udgive en anarkist som mig, hehe (jeg ville bootlegge min egen musik og hvordan sku' de så tjene penge på mig (de kapitalist-svin))
Nej, 'indie' er en musik stil der er nært beslægtet med 'alternative'. indie/alternative er mere eller mindre detsamme (selvom jeg nok ikke skal gøre mig for klog på det med stilarter, for det plejer jeg altid at slippe dårligt fra, hehe) og er for mig en slags 'beskidt' musik. Beskidt fordi den ikke er ligeså tight, pæn og korrekt som pop og også tit spilles af folk der enten er elendige musikere eller faktisk slet ikke kan spille når det kommer til stykket. Jeg kan feks ikke læse noder.
Jeg er faktisk en skrækkelig Udisciplineret amatør-musiker og derfor kan jeg næsten garantere dig at jeg aldrig vil blive udgivet (ihvertfald ikke af nogen med bare en minimal grad af forretningssans)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
det lyder for fedt det der!!!! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Relativistisk båthorn

Miss84 du er simpelthen for cool [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Indie? Inder..?

Nice gået JEL [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg bryder mig normalt ikke om indie, så det kan være min mening bærer lidt præg af det, men lad os nu se [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
smækker nummeret på nu....

OK, synthen irriterede mig i starten men den er faktisk fed sammen med beatet når man lige får vendet sig til den. Det er absolut ikke et dårligt nummer, meget bedre end Die, og ikke så minimalt som noget af det mere elektroniske du har lavet. Mht. til kvaliteten så er den rigtig nice, men jeg synes du burde skrue lidt end for vokalen. Synes også du synger bedre på dette end på Die. Rigtig godt gået der [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Mvh. Fenriz

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Min mor hader sangen!!!! men det er nok fordi jeg hele tiden går og synger den!! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

(At min mor hader den, betyder at den er god, hun er nemlig tone-døv, og elsker at skråle med på Bjørn & Okay) [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 23 Februar 2003: Besked ændret af: miss84 ]

Medlem

Det er: rørende,røv sparkende og tankevækkende. Af hjertet til JEL.

Relativistisk båthorn

miss84, Tusind tak [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Jeg skriver til dig snart (så må vi også se om ikke vi kan omvende din mor samtidig, hehe)

@KeNN_aaB; Ja hvis du vidste hvor meget karry jeg spiser lige for tiden, så ville du vide at det ikke er helt ved siden af at sige 'inder' [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Tak skal du ha'.

@Fenriz; Mange tak. Som musiker ved du sikkert selv at et godt master-mix altid er sværere at lave, end selve nummeret, hehe. Det er en kamp jeg altid har og jeg kan justere på det i flere dage uden at blive helt tilfreds. Specielt fordi det er mig selv der ordner det hele (og skal gøre det på min egen stemme) er det svært at ramme helt rigtigt synes jeg.

@radon9; Det er store ord [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Tak for dem. Det glæder mig meget at min melodi kan opnå at røre andre. Det er vist enhver musikers største ønske tror jeg (det er ihvertfald mit)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Orv, du kaldte mig musiker =) kender godt problemet med at få et godt mix, og det er en del sværere at mixe fx rock eller heavy end det er med elektronisk. Det plager mig altid =)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Fedt nummer...

Medlem

Hej JEL !

Jeg sidder lige og lytter til dit musik inde på electronic-music. Og hvad kan jeg sige ... du er genial.. "Voice chat" er alt for fed !! Vildt griner på den fede måde...
Og de andre jeg har kørt er også kanon.. Hvorfor tager du ikke og får udgivet en disc ? ... Jeg ville i hvert fald købe den..

Chill [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]