Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

http://www.electronic-music.dyndns.dk/annainthedark/

"DIE" - en pop-agtig ting med vocal, som er blevet sagt minder om Pulp, Suede og den slags (det er ikke sikkert du selv synes detsamme, men døm selv).

Realmedia: http://www.electronic-music.dyndns.dk/annainthedark/ra/anna%20in%20the%20dark%20-%20die.ram

mp3: http://www.electronic-music.dyndns.dk/phpdocs/download.php?id=57

lyrics:

shes walking down the street
alone
she has sneakers on her feet
again

shes walking silently
alone
shes pretty as can be
again

shes flying on cocaine
alone
its rushing thru her vains
again

it is her only friend
so true
she'll love him till the end
so blue

do you know - where to see
happiness alone
do you know - where to go
happiness alone
do you know - where to

Medlem

Geografisk sted: Dødens pølse
Fedt nummer [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]
Meget bowie inspireret, men absolut øreguf... keep up the good work [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 22 November 2002: Besked ændret af: tågen ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
@JEL: Har du lyttet til Amanda Lear? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Relativistisk båthorn

@tågen; Tak. Bowie-inspireret?? Wow, den kommentar si'r jeg mange tak for! [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

@Ashoka; Amanda lear? ...synger jeg SÅ dårligt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Lyt selv til Amanda her: http://www.eurodancehits.com/learsound.html (YIKES!! det er altså ikke lige mig, så mange gange undskyld hvis du virkelig synes om hende)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
@JEL: Hun har sin egen charme, men nej, jeg synes ikke du synger ligesom hende! Det er bare musikken der minder lidt om hendes stil.

Mvh
Ash

Relativistisk båthorn

Det ku' da være jeg sku' prøve at gi' hende en seriøs lytter så, men hendes stemme/måde at synge på, er _meget_ særpræget synes jeg og vil nok aldrig rigtig tiltale mig. Men derfor kan hun da godt være spændende at lytte igennem engang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
i liiiiiiiiiiikkkkkkkeeeeee IT!!!!

COCAINE!! det ka vi li!!

fuck man det er totalt cool det her nummer.. totalt opturs musik hehe.. =) fanme iorden JEL =c)

*thumbs up* [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Relativistisk båthorn

For den kommentar gi'r jeg et gratis blowjob [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Jeg bukker og si'r mange tak, kære Nikolai [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
(det er ikke pis, man bli'r altid glad for ros. Også mig)

[ 28 November 2002: Besked ændret af: JEL ]

Medlem

Nu har jeg gået og haft den i "hot rotation" i et stykke tid!
Man kan jo kun konstatere at den holder helt 100... good work, har du mere af samme skuffe ?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg giver tågen ret i at det er Bowie-inspireret... jeg synes dog ikke særligt godt om det - det er alt for cheezy og 80'er-agtig med de vamle synth-lyde og den næsten stønnende stemme

Jeg var nødt til at tage mig en dosis Auricular, P.O.T.S.,Portishead og Rage Against the Machine for at rense mine ører for den vamle sødme.

[ 06 December 2002: Besked ændret af: Zarathustra ]

Relativistisk båthorn

@tågen; Så ka' jeg bedre forstå jeg har været så rundtosset de sidste par dage, hehe. Tak skal du ha' [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Mere af samme skuffe spør' du...tja, både ja og nej, men ikke noget der ligger på nettet pt. Det kommer selvfølgelig også an på, hvad det er du synes er godt i nummeret.

@zara; Hvad er der nu galt med stønnere?? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
"Guano Apes" skal du høre så, hvis du er til ratm. Især albummet "Proud like a god". Det er rigtig rigtig godt.

Medlem

Alt fra dødspunk til dødspop [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Well det er godt nok ikke lige min stil, men det er faktisk ganske godt... Dog er vokalerne dårligt optaget IMO, det lyder som om du enten bruger en dårlig mikrofon eller holder den for tæt til munden. Mixet _kunne_ også have været bedre men det er jo bare biting, selve sangen fejler absolut ikke noget [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Relativistisk båthorn

@tågen; Bli' på denne kanal, så skal du nok få mere snart [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

@Fenriz; Du har absolut ret. Den er lavet på en 4spors i 1994 og så er vokalen lavet om i år. Det er en live-mikrofon jeg bruger, som jeg holder mine fingre omkring ligesom en tragt og synger 'ned i'. Det gør jeg for at gøre vokalen mere grunge-agtig og beskidt (jeg lavede flere indspilninger, men valgte at bruge denne, da den ikke er så sød-suppe-pop, som nogle af de andre versioner jeg fik lavet, hehe). Så det er godt observeret [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tjah, man er vel aldrig helt færdig som popsanger [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Sidder lige og hører lidt af dit andet musik igennem...

The Trip - Mnjooe, ideen er ikke dårlig men at trække samme sample over 9 min. og så pille lidt ved reverben den holder altså ikke i retten.

Göteborg - Du skriver godt nok at det er trance, men det synes jeg bestemt ikke det lyder som. Det ændrer dog ikke på at det er et rigtig godt track med de rigtige lyde og et fedt beat. Lidt mere afveksling er måske at ønske.

Children of God - Jeg har altid været en industrialnørd så jeg downloadede self. også det her nummer [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Starten er rigtig fed, og det lyder også godt når guitar og trommer kommer på. Dog er lydkvaliteten her lidt dårlig, jeg tror du har skruet for højt op for guitar/bass så lilletrommen distorter. Nice overgang med filtrene ved 2:50. Synes godt om det her track men som med de andre synes jeg der er for lidt afveksling i.

Mvh Christian

[ 19 December 2002: Besked ændret af: Fenriz ]

Relativistisk båthorn

The trip...indeholder skam ingen samples [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Det er indspillet live i 1 hug, uden snyd af nogen som helst slags. Der er 2 instrumenter med; Roland sh101 og Tama ds200 (som begge styres af en Roland cr8000 trommemaskine, som dog ikke selv si'r noget).
Jeg laver kun 1 ting i den melodi og det er at skyde filterknappen (på sh101'eren) fra bunden op i toppen ... og så ned igen, hehe. Nå ja ok, så trykker jeg også lige på 'fill-in' knappen på trommemaskinen et par gange (der hvor der er dobbelt-slag, i starten og 2/3 inde. De andre patternbreaks laver den selv hver gang den har gået 16 omgange) Det er en af de mest simple melodier jeg nogensinde har lavet og den virker alligevel på mig _hver_ gang.
Tricket med melodien var at forskyde hastigheden, som sh101erens egen sequencer kører med, i forhold til cr8000erens (som altså styrer melodiens hastighed), sådan at synth'en langsomt drejer rundt om beatets akse, så at sige. Synthen forskyder sig konstant i forhold til grundrytmen, som en bil der langsomt overhaler en lastbil på motorvejen.
Lydkvaliteten er ikke særlig go', men nummeret er en klassiker for mig personligt (jeg elsker den melodi) og derfor har den fast plads på nettet.

Göteborg...ja det er det der med genre-beskrivelser igen, det er jeg ikke så go' til at ramme rigtigt med. De beskrivelser jeg selv kommer med, skal kun læses vejledende så man ved at det i det mindste ikke er heavy-metal [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Children of god...hehe, ja den er også lidt morsom. Her er det 1 sample (hvor trommer, guitar og bas er i) jeg looper og så filtrerer forskelligt hele tiden. Distortion effekten er min egen fejl og kommer fra den limiter jeg brugte til denne melodi (kombineret med mine elendige masterings-evner, hehe)

Og fælles for dem er det monotone, men det er sådan jeg kan li' det, så det præger altid mit musik. Det er som på en fabrik, hvor maskinen aldrig stopper. Eller som en motorvej tværs gennem landet, der bare bli'r ved og ved og ved og ved. Eller som et Indycar-løb på ovalbane (det er så fedt synes jeg) hvor de bedste kørere sidder i stort set samme stilling i halvanden time og kun ændrer hvor hårdt de trykker på speederen. Man kan høre motoromdrejningerne gå op og ned og op og ned og det sker som en loop der bli'r gentaget i det uendelige.
Hovedreglen i mit elektroniske musik er næsten altid; repetitive rytmer med minimal udvikling over længst mulig tid. Det er mit grundprincip (det er ikke altid jeg følger det selvfølgelig)
Og det allerbedste er når udviklingen sker sådan at man faktisk ikke lægger rigtigt mærke til det. Når det hele kommer rislende og snigende så langsomt at du bare glider med længere ned og dybere ind.
Forestil dig en voodoo medicin mand fra det mørkeste sted, der konstant trommer alle zombie-kanibalerne tættere og tættere på dig, mens du står bundet til totempælen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] (til feks children of god)
Eller når din kæreste lægger hånden på dig og et rush nærmer sig og bruser op i dig (til feks the trip)

Nå...jeg ku' jo snakke længe om musik og alle de tanker og følelser jeg putter i den. Alle de eventyr den symboliserer. Men det er jo mest spændende for mig selv, så det vil jeg spare dig for, eheh.

Hvor har du selv musik henne? Jeg har kun hørt det ene nummer du nævner i din egen post.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hehe, ja jeg har ikke andet musik oppe end det track... regner med at smide et par numre op på fajabefa.dk snart for jeg har 20-30 stk, men de skal mixes færdig osv.
Melder tilbage når det er gjort.

Og forresten i The Trip, det er en fed effekt med at det "drejer rundt om rytmen" men det riff (ikke sample, skrev forkert før) bliver stadig for monotont for min smag.

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fenriz:
regner med at smide et par numre op på fajabefa.dk snart for jeg har 20-30 stk, men de skal mixes færdig osv.
Melder tilbage når det er gjort.<HR></BLOCKQUOTE>

Yeps, jeg vil nemlig gerne høre lidt mere og danne mig et lidt bredere indtryk af din stil.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Og forresten i The Trip, det er en fed effekt med at det "drejer rundt om rytmen"

Tak skal du ha' [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]