Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 02:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Inside
Måske et skribent-talent i udvikling:

Og Ønskets Ånd berørte hans bryst, lige over hjertet og et behov blev skabt i hans guddommelige sind;

Et behov som behovet for at spise hvis man vil leve;

Et behov som behovet for at drikke hvis man vil leve;

Et behov for at skabe og opleve, det skabte er bestandigt.

Et behov uden hvis opfyldelse, kærligheden ikke længere giver nogen mening.

Og han følte kedsomheden trykke sit sind og vidste at nu ville trangen til adspredelse melde sig, så sikkert som trangen til at lade vandet når store mængder af væske er konsumeret.

Og han så i sin visdom, for at kunne dække behovet for adspredelse, måtte han skabe et rum hvor kærligheden kan vise vej og kaos kan vildlede;

Han så i sin visdom, han måtte skabe et sted hvor altings forgængelighed kan skjules bag tidens horisont og hvor det rastløse sind kan tro sig uden for sammenhæng, kan tro sig almægtigt.

Således begyndte Jorde-livet.

In our memories
Brugeravatar

han?

Medlem

Geografisk sted: Det vilde West Jylland
Det lyder ikke helt som biblen, men det lød ret fedt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Er det meningen man skal grine eller hvad...nej just kidding, det er sgu fedt nok, jeg er ikke ligeså led som visse andre (alle?) personer på boardet [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Takker, takker.
Det er ment som en prolog til en længere historie som jeg dog ikke har skrevet endnu, kun brudstykker.

stonez>> han, fordi 1; ifølge de fleste religioner er det manden der er den igangsættende kraft hvor kvinden mere er den vejledende, 2; det ville lyde åndsvagt med den eller det, selvom det ville være mere rigtigt at sige.
Der er masser af forskelle både fysisk psykisk på mænd og kvinder men jeg tror ikke at der spirituelt er nogen forskel; vi rummer alle både mandlige og kvindlige aspekter i vores personligheder og kan vælge at udleve dem som vi har lyst (og indsigt) til.

In our memories
Brugeravatar

Har du ikke hørt om "Wicca" ?. Det er en moderne form for paganisme hvor "han" kun er befrugteren og "hun" er... øh... hva fa'en er det nu... "Den Store" moder eller sådan noget [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
tjek det [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

WICCA - heksetroen - troen på moder jord og alt det der - minder meget om shamanisme - og druidenisme (heddet det det???*gg*) - personligt er jeg mere til Asatru (danske asetro) i ved Odin - Thor og alle dem - men det er jo ikke guderne som Asatru går efter - det er mere personligt - de er jo ikke vores "masters" de er ment til at være vores forbilleder - hvilket er meget kool...

Neo-Paganisme er fedt - fordi det er jo ikke den gamle paganimse vi dyrker (nogen af os) længere - der er jo lavet meget om - vi er ikke nær så overtroiske og sådan - det er mere pagan way of life vi dyrker - noget med at den er mere ren og behagelig - minder faktisk lidt om P.L.U.R aspektet til tider - men der er jo osse mange grene af paganisme - vildt mange faktisk - jeg snakker med en del WICCANS - søde tøser *gg* fordi det er jo mest en kvindegren - på en måde da - well - alt fra mig...

Deltage aktivt i livet istedet for at se passivt til.

Får har det med at være passive - jeg ser mig selv som en ulv.

Medlem

Geografisk sted: DK
Jeg er en løve for løver de er seje og det er også mit stjernetegn - BrøøøøøøøøL [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

sindsyg viden at have.. Der er sq en der er belæst.. Lyder meget spændende, tror jeg vil looke det op på nettet nu.

Junior medlem

En løve er en løve for den bløøøøøøøler godt.. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Mit tegn er vægten, så jeg vejer og leder, fordeler ligeligt og godt.. Hvad er jer andres?

Har du, stonez, et link til wicca, jeg blev træt i mit hoved af bare at kigge på de millioner af valg-muligheder min søgemaskine kom op med..

[ 20 Oktober 2001: Besked ændret af: WizKid ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Mit tegn er krebsen, og jeg har store hænder, udstående øjne og plasker i vand!

Insane psychedelia user!

Lion, øh jeg har en ordentlig manke, og sikke jeg kan brøle.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg er vandbærer... passer også meget godt, jeg plejer altid at lalle rundt med en flaske vand når jeg er i byen.

Gør alle ikke det???

Junior medlem

Laller..? Åhhjo.
Med en flaske vand..? Nej, for fanden da!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Wizkid>> Rigtigt godt gået, jeg glæder mig til at se mere af dit arbejde. Check www.witchvox.com eller www.spiritonline.com for gode hekse og paganistisk resourcer..

Ego>> Der er vel en del mere til neo-paganisme, men du kan have ret i at det har fundet sin plads blandt unge, ravere som andre.

Men overrasker det nogen? Stammedansen hvor alle mødes og udveksler energi er blevet et rave, shamanen som vejleder og underviser andre har nu fået skinnende klæder og en vandflaske istedet for en stav, og det hellige kød vi indtager for at blive et med guderne er nu bare et mærke eller en pille, istedet for en skål rodbark...

Spørger du mig, har intet ændret sig.

/Tias, eks-heks.

thats a way of putting it - what can i say - drugs is a religion - or should i say a path of life because a religion is a path where you follow that path blind - drugs are more flexible ....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det holder ikke, Ego, følger man sin religion blindt trænger man til et reality check(Dette gør mange som har stoffer som religion - følger I dem ikke blindt, når I tænker over det?). En god tilhænger af sin religion har også den sunde fornuft til at forholde sig kritisk og stille spørgsmål når noget virker helt skørt...

Men vi ryger rimeligt off-topic - Start evt. et filosofi-topic om emnet hvis du vil reply'e..

/Ti-haze..

Junior medlem

Grazie, Tias, for de khyle linx og rosen
Glæder mig også til at poste noget mere..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]