Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 23 jun 2020 23:52 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2017 23:17
Indlæg: 27
.


Senest rettet af von Nordatlanten 31 jul 2020 00:23, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2020 00:03 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
jeg bruger fl studio 20, med et focusrite 2i2 og et par beyerdynamic dt990pro til at mixe.
det vigtigste udstyr er imo et par gode hovedtelefoner eller monitors, som man så lærer at kende ud og ind.

Synths/Vst'er som jeg er rigtigt glad for er:
Xfer's Serum, Camelphat, fablfilter og ozone pakkerne.
Generelt er jeg lidt af en vst og sample hoarder, så har fået bygget et stort bibliotek op efterhånden, hvor jeg måske kun bruger 10% af vst'erne fast.

Noget andet godt jeg kan anbefale er Splice.com! Det har virkeligt gjort mit liv lettere på mange måde. Både det at den lave backup af project files, men især den måde man hurtigt kan finde meget specifikke samples.
De har virkeligt et enormt udvalg af virkeligt gode lyde og app'en gør det virkeligt hurtigt, let og overskueligt at finde diverse samples.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2020 09:15 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2017 23:17
Indlæg: 27
.


Senest rettet af von Nordatlanten 31 jul 2020 00:23, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2020 11:31 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 aug 2011 17:06
Indlæg: 38
Geografisk sted: I Vulvaland
Jeg bruger Cubase 9.5 tilsluttet til mine steinberg ur44 lydkort der går ud i mine adam a7x højtalere.
Jeg har ligesom buttkraken også fået opbygget et stort lager af samples og optagede lyde, som jeg kan vende tilbage til kører igennem en fx processor også kan jeg lave nye lyde af mine gamle lyde.
Jeg elsker omnisphere, og forest kingdom og synthen FIREBIRD som er gratis og ja alt fra fabfilter er FAB.

Til live brug har jeg en digital mixer som jeg kan kører min synth/midi og min kaospad samt diverse insturmenter til det er en roland mx1 som jeg er meget glad for.
Jeg fortrækker meget simpelt live setup som udgangspunkt også kan jeg skabe kompleksitet ud af simpliciteten.

Jeg kører også visuals til musikken som jeg har lavet i shotcut er blevet meget tilfreds med resultatet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2020 12:06 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2017 23:17
Indlæg: 27
.


Senest rettet af von Nordatlanten 31 jul 2020 00:23, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2020 13:46 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Schrooms skrev:
Jeg bruger Cubase 9.5 tilsluttet til mine steinberg ur44 lydkort der går ud i mine adam a7x højtalere.
Jeg har ligesom buttkraken også fået opbygget et stort lager af samples og optagede lyde, som jeg kan vende tilbage til kører igennem en fx processor også kan jeg lave nye lyde af mine gamle lyde.
Jeg elsker omnisphere, og forest kingdom og synthen FIREBIRD som er gratis og ja alt fra fabfilter er FAB.

Til live brug har jeg en digital mixer som jeg kan kører min synth/midi og min kaospad samt diverse insturmenter til det er en roland mx1 som jeg er meget glad for.
Jeg fortrækker meget simpelt live setup som udgangspunkt også kan jeg skabe kompleksitet ud af simpliciteten.

Jeg kører også visuals til musikken som jeg har lavet i shotcut er blevet meget tilfreds med resultatet.


uuuf gad så godt have omnisphere at lege med... må nøjes med kontakt 6 og mine torrented libraries haha



von Nordatlanten skrev:
Også tak til dig "Schrooms" for dine anbefalinger.
Jeg har næsten ingen erfaring med at producere musik, foruden at have set diverse videoer på Youtube og læst nogle artikler/indlæg; så ved jeg ikke meget om DAWs, Vst'er, software samt udstyr m.m.

det vigtigste imo er bare at man er tryg i sin daw og føler at workflowet giver mening, så er resten egentligt lidt ligemeget. I starten er det heller ikke så vigtigt (ikke at det egentligt nogensinde er det) at have en masse fancy ass vst'er og kæmpe samplelibraries. Det vigtigste imo er bare at lære the basics.

Hvis nogen skulle være interesseret så er jeg selv igang med at lave en samplepack, som jeg håber jeg kan få udgivet på splice.com
Den er dog ikke færdig endnu, men smider lige et download link til den nyeste version jeg har delt.
Der er lidt over en gb samples, det hele er delt op i kategorier i forskellige mapper så det er let at holde styr på, og mange af tingene af angivet med på key og tempo.
Der er både nogle rap acapellaer, forskellige små effekter og glitch lyde og en masse trommer. Så bare gå amok! Hvis I bruger noget af det, vil jeg super gerne høre det! :rocking:

http://www.mediafire.com/file/23pqvvoq6 ... 4.rar/file

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2020 13:47 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 aug 2011 17:06
Indlæg: 38
Geografisk sted: I Vulvaland
Ja det er noget af en mundfuld at begynde at lave sin egen musik. Udover at finde sin stemme og hvad man gerne vil lave for en slags musik skal man samtidig blive ekspert på det tekniske område og der er rigtig meget der kan drille hele tiden.
Men hvis du har den rette motivation skal du nok komme igennem det og begynde at lave noget du bliver glad for og som betyder noget for dig på et dybt plan (det skete nemlig for mig, har lavet en ep og to albums)
Jeg kan kraftigt anbefale at starte til noget optage/mixing/mastering kursus for bedre at blive indført i det hele. Jeg fandt noget i KBH (er i tvivl om jeg må skrive stedet)
Held og lykke med det hele og hvis du vil have feedbcack så kontakt mig igen, feedback igennem sin process er uvurderligt.

edit haha der kom vi vist samtdig buttkraken


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2020 13:52 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Vil klart give Schrooms ret i at det er en god ide at starte tidligt med noget mix/master kursus og bare læse godt op på det. Det er en af de ting jeg virkeligt fortryder jeg ikke gik op i til at starte med, men om igen så regnede jeg aldrig med at blive seriøs omkring musik produktion og de første mange år arbejde jeg bare med nogle in ear skullcandy høretelefoner til 100kr (som kun virkede spille diskant i venstre side pga en ødelagt ledning) det har virkeligt gjort at jeg kom bagud på mixdown fronten

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2020 15:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Prøver på at lave skov.

Bruger Ableton (ville jeg også anbefale dig, hvis du er ny).

Holder mig til få VST's og samples - det kan let blive alt for uoverskueligt. Synes heller ikke du bør overveje midikeyboards og alt muligt andet. Alt findes i stock Ableton (altså fulde Ableton, ikke det der suite-version eller hvad det er), og der er rigeligt at grave sig ned i.

Startede for knap to år siden og har en playlist med 'how to music'. Kommer dog lidt an på hvad du vil lave, det er primært diverse trance tutorials. Vil meget gerne hjælpe dig, hvis din plan var at lave twance :- )

Vigtigste i starten er imo bare at kunne høre hvad man laver ordentligt. Jeg har sådan nogle Mackie monitors, men før de lyder helt optimalt bør mit rum lydisoleres. Så jeg købte nogle Beyerdynamics 990 Pro, tror jeg, og de er 10/10.

Schrooms: mener godt du må skrive stedet?

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2020 15:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Kan klart anbefale at tjekke seamlessr, mrbill og Andrew huang på YouTube, hvis du vil lære om musik produktion. Angående midi keyboard er jeg lidt uenig med spaffeh, det kan virkeligt lige gøre ens workflow og den kreative proces 100x hurtigere, hvis du kan sidde og jamme lidt chords og melodier på dit keyboard

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2020 16:57 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 aug 2011 17:06
Indlæg: 38
Geografisk sted: I Vulvaland
Okay det var rytmisk center på Vesterbro
Jeg er også tilhænger af midi det er rart at få musikken fra klik med musen og ud i fingrene. Det hjælper selvfølgelig hvis man kan spille lidt basis klaver


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2020 17:39 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2017 23:17
Indlæg: 27
.


Senest rettet af von Nordatlanten 31 jul 2020 00:24, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2020 18:20 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Imo er det vigtigste bare at komme igang, så er resten lidt underordnet. Synes det lyder som et fint setup. Er ekstremt glad for mine dt 990 pro, det er klart de bedste headphones jeg har arbejdet med. Har dog også læst rigtigt meget godt om dt 770 pro, så tror det bliver mit næste køb, da jeg ikke rigtigt har mulighed for at have monitors herhjemme (plus jeg har adgang til et studie med ordentlig akustik og monitors, hvis jeg virkeligt skal bruge det)
Personligt ville jeg måske foreslå dig at tjekke lidt forskellige daws ud inden du køber ableton, hvis du altså har tænkt dig at købe det. Ableton har vidst lige lavet prøveperioden længere, så du kan prøve det i 180 dage så vidt jeg husker.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2020 18:22 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Angående klaver og lignende, jeg har heller ikke modtaget noget undervisning, er 100% selvlært. Personligt bruger jeg kun midi keyboard til at lege med melodier og akkorder mens jeg laver Sound design og lignende, er slet ikke i nærheden at at kunne optage mig selv spille heller, men synes stadig det er rart at have.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2020 19:13 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg kan anbefale launchkey mini mk3 hvis du køber ableton. Det har nogen ret fede muligheder for at styre launche clips i abletons live session view. Hvis du kører med den knap så lovlige måde at få fat i ableton, er det svært at finde de nyere opdateringer, og derfor virker deres "samarbejde" ikke. Man kan sagtens stadig bruge det som en normal midicontroller, men de har ligesom arbejdet på at lave en lille midikontroller der er designet til ableton 10.1. Jeg har kun fundet 10.0 til windows :)

Derudover er det billigt, har drumpad og midi knobs, så det er faktisk også godt til andre DAWs.

Jeg er selv gået lidt i stå med min proces, men håber snart at komme igang igen. Jeg laver mest eksperimenterede atmosfærisk lydbilleder, som indtil videre er for eksperimenterende til offentligheden :)

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2020 19:24 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
^så kigger du de forkerte steder, min faste torrent pusher har i hvert fald ableton 10.1.15 liggende (opdateret så sendt som for en måned siden)

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2020 20:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Må lige kigge lidt mere rundt så :D Kunne være meget nice med fuld funktionalitet, på den anden side synes jeg måske også det er en fair nok begrænsning når man henter andres arbejde uden at give dem en krone :)

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2020 20:22 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Jeg fik efter mere end 10 års pause kastet mig over musikprodution igen i starten af året. Det er blevet til noget melodisk progressivt house, som på trods af at idéerne er rigtige nok stadig mangler lidt for at være godt nok.. Det er godt et problem som alle producere altid tænker :P Men jeg tænker ikke jeg er langt fra at være tilfreds nok til at sende det afsted som demo.
Jeg arbejder i Ableton, som stadig er ret nyt og jeg har meget at lære i, men hvor jeg synes flowet er relativt intuitivt. Jeg blev i sin tid introduceret i FL Studio. Fik også anskaffet mig et midi keyboard, som jeg ikke har fået brugt synderligt. Alt det musikproduktion tager en del tid, og min lyst til at prioritere det kommer ret meget i bølger.
Er alle producere i øvrigt ikke en form for hoarders? Både til grej og når det kommer til samples? Selvom jeg ikke har lavet musik i 10 år har jeg i ny og næ lige faldet over en ting, jeg var sikker på jeg bare måtte have til hvis nu

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2020 22:01 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Helt klart! Da jeg købte min nye computer med produktion i tankerne, der tænkte jeg at 1tb ssd og 2tb hdd måtte være længe rigeligt. Nu et par måneder senere har jeg under 1tb tilbage...
Men forhelvede hvor har jeg bare brug for 300 plugins og 50000 samples!!

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jun 2020 21:08 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Hvis det skulle have interesse streamer jeg noget musik produktion

https://www.twitch.tv/h1029

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team