Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 apr 2024 15:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hip hop fans?
Indlæg: 17 maj 2016 19:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 okt 2015 15:05
Indlæg: 10
Hvis i er til rap der er legende, humoristisk og selvironisk skal i lige tjekke mit nye track ud. Det hedder DU KAN FÅ EN KRADSER UDEN BRØD og ligger her:

https://soundcloud.com/k-kkencheff-reco ... -uden-brod

Sig endelig hvad i synes. Rock on! :rocking:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2016 20:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Mega fedt beat. Synes dog at teksten er for enkel, for lidt vred og derfor kommer til at virke en smule "falsk". Det sidste minuts tid er der fed lyrik! Men få noget mere følelse ind i det når du afleverer dine rim!
Tror dog det beat der vil gøre sig mere bedre med noget dyster rapcore agtig lyrik!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2016 20:18 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5087
Lidt mere power på vokalen ville gøre sig godt imo, evt. bare det at hæve volumen ved mastering, synes den træder lidt for meget i baggrunden og bliver lidt for 'mumlende' lavmælt.
Ellers udemærket nummer og inspirationen fra malk fornægter sig ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2016 20:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 okt 2015 15:05
Indlæg: 10
Obama skrev:
Mega fedt beat. Synes dog at teksten er for enkel, for lidt vred og derfor kommer til at virke en smule "falsk". Det sidste minuts tid er der fed lyrik! Men få noget mere følelse ind i det når du afleverer dine rim!
Tror dog det beat der vil gøre sig mere bedre med noget dyster rapcore agtig lyrik!


Hmm... Hvad tænker du med for enkel, helt specifikt?
Det andet kan du have ret i. Der er ret stor afstand mellem beatet og det tekstmæssige indhold, og rappen er ret 'talende' og lavmælt, men det er også et stilistisk valg. ;)


Citat:
Lidt mere power på vokalen ville gøre sig godt imo, evt. bare det at hæve volumen ved mastering, synes den træder lidt for meget i baggrunden og bliver lidt for 'mumlende' lavmælt.
Ellers udemærket nummer og inspirationen fra malk fornægter sig ikke.


Er det sådan at man ikke kan høre teksten visse steder, tænker du?

Tak for feedback, begge to!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2016 20:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
De første par minutter er det nogle få enkelte linjer der fylder. Få nogle flere sprøde labre rim presset ind i starten af sangen fremfor at sætte omkvæd på repeat! Det sidste minuts tid er der nogle virkelig fede rim! Mere af det i starten! Hvis du holder fast i "se mig, se mit blær" teksten, så få noget mere vrede ud når du disser omverden! Så vil det virke mere autentisk!

Men synes virkelig du burde holde det beat der i baghånden og så få skrevet noget halvond og mørk lyrik og prøve at smække det på. For tror virkelig det beat vil servere den slags rim møg sprødt!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2016 20:52 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5087
Lidt, men kun få steder, mumlende var måske et lidt upræcist udtryk, det er ikke fordi du rapper utydeligt, men det noget rodede (og fede) beat kræver imo. at man ligger PÅ beatet og ikke I beatet, hvis det giver mening for dig, og synes vokalen forsvinder lidt i beatet. Det tager lidt af det overlegne ud af vokalen, som både tekst og flow ligger op til, og forekommer lidt tøvende i mine øre. Tror det ville virke mere overbevisende, hvis der kommer mere power på vokalen.
Det er en mindre ting imo., jeg har hørt min del dansk undergrundsrap (dog ikke fuldt med de senete år), og nummeret ligger i den bedre ende af hvad jeg har hørt, uden at ligge i toppen - men jeg kan tage fejl hvis jeg er uenig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2016 22:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 okt 2015 15:05
Indlæg: 10
:rocking: :rocking: :rocking:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team