Hey Psy, jeg mindes at have set tilfældige tråde der omhandler medier indenfor det psykedeliske og mere okkulte. Så smed det her, da det ikke virkede til at høre hjemme andre steder.
Har ikke kunnet finde nogen decideret tråd omkring dette så nu vil jeg gerne søge inspiration og foreslag til film og bøger.
Jeg tænker for eksempel på film som Fear and Loathing in Las Vegas, som i jo ved, omhandler slutningen af 60'er-70'ernes syrebølge, eller hvad vi nu skal kalde det

Samt film som Clan of the Cave Bear og Apokalypto. "Tænder" på film der fortæller om det dybere aspekt i stoffernes indvirkning på psyken samt fysikken.
Mht. bøger kan jeg ikke komme med eksempler, da jeg aldrig har vidst hvad jeg skal gå efter, men disse må gerne handle om emner som universal bevidsthed, hvad oldtidens folk har troet på og praktiseret i forbindelse med bedre forståelse for verden og universet.
Film behøver ikke være spillefilm, men må også meget gerne være dokumentarer, som "2012: The Mayan prophecy" (mener det er den rigtige titel.)
Jeg håber i forstår hvad jeg mere eller mindre søger og at i kan komme med gode indputs. Spørg endelig hvis i er i tvivl om hvad jeg mener

På forhånd tak.