efter at i flere år at have spillet og sværget til de gamle Höfner Galaxie guitarer fra 60/70 bestemte jeg mig for at ville prøve noget nyt med min lyd, og jeg hev derfor min gamle Peal Les Paul fra 70´erne frem fra gemmerne. den var dejlig at spille på, halsen var lækker og sustainen var egentlig meget god selvom at det bare var en kopi guitar.
problemet var at den var postkasse rød, jeg købte den i sin tid i en rigtig lorte musik forretning og ejeren havde fået den ind som en hærget gammel guitar. dumpappen havde så besluttet sig for at shine den op ved at udbore endnu et hul til en pickup og male den postkasse rød... og så købte jeg den, ret billigt forøvrigt.
her er et billede lige efter jeg er startet på at slibe den ned, jeg håbede lidt på at jeg kunne få den originale farve frem igen... men den tidligere ejer havde slebet den helt ned, givet den en hvid grunder og derefter malet den rød.... slagplade og navneskiltet havde han desuden også fået forlagt.

efter at have slebet lidt i den opdager jeg de fede farver der kommer ud af blandingen mellem den øverste røde farve, den hvide grunder og træet underneden og beslutter mig for at den skal se sådan ud, som en slags mycelie/syrebads nuance.
og efter slibningen kom den så til at se sådan ud :
front

bagside

hovede og hals

jeg har så nu tegnet svampe på den som vokser op af stortset alle hullerne på guitaren.
front

bagside

hovede

jeg har så endelig besluttet mig for hvilke pickupper der skal på den og bestilt den Bigsby som skal monteres, for håbentlig i næste uge.
slagplade, og al andet plastic på den bliver udskiftet med nogle jeg selv skærer ud i aluminium efter lige den form jeg synes passer bedst, jeg har tegnet skitser de sidste par dage, og hvis jeg kan gøre det godt nok bliver de osse graveret.
jeg ved ikke om det er noget som hører under art, men hvis ikke må i endelig flytte emnet (mods).
jeg håber at i tager godt imod min guitar.
.... to be continued ...