Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 23:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Jeg har siddet og leget lidt med noget musik, og er kommet frem til følgende (Indtil videre)

Jeg vil på forhånd sige at den ikke er færdig, så derfor søger jeg ikke en bedømmelse ud fra hvis nummeret var færdig produceret.

http://soundcloud.com/khazim/just-chillin

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak for svar :roll: :P

Her er en opdateret version.

http://soundcloud.com/khazim/just-chillin-pt-2

Dedikeret medlem

Det er svært at hjælpe dig med din sang, da jeg kun kan se på det subjektivt, og hvad jeg nyder at lytte til, jo ikke nødvendigvis er hvad andre søger i musik.
Guitar spillet er virkelig afslappende, og melodien er rigtig glad. Jeg synes den mangler lidt flere effekter, prøv at smide lidt mere af den bongo tromme ind, den gør sig godt i din sang. Godt lavet! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

iSmoke skrev:
Det er svært at hjælpe dig med din sang, da jeg kun kan se på det subjektivt, og hvad jeg nyder at lytte til, jo ikke nødvendigvis er hvad andre søger i musik.
Guitar spillet er virkelig afslappende, og melodien er rigtig glad. Jeg synes den mangler lidt flere effekter, prøv at smide lidt mere af den bongo tromme ind, den gør sig godt i din sang. Godt lavet! :)

Jeg kan nu også bedst lide subjektive meninger :)
Jeg overvejer om hvordan jeg skal et større klimaks hen mod slutningen af sangen, men vil gerne lige høre om jeg er helt galt på den :)
Når man har hørt den samme sang om og om igen, har man brug for feedback.
Jeg leger lige lidt med bongotrommen :D

Tak for responsen! :)

Dedikeret medlem

Efter at have hørt den et par gange efterhånden, så har jeg lagt rigtig meget mærke til de 4 slag du laver med rytmepinde (tror jeg det er), jeg bryder mig ikke så meget om det, de er meget monotome, prøv at få rytmen til at passe lidt bedre, jeg siger ikke de ikke burde være der, bare at de mangler en rytme, og ikke de 4 slag med samme interval. Det var vist alt jeg havde at bidrage med for denne gang, glæder mig til at høre det færdige produkt. :D

Medlem
Brugeravatar

Noget variation i rytme elementernes velocity ville gøre det hele lidt mere organisk. Jeg tror at dine dejlige melodistykker ville føre sig endnu bedre frem hvis der var noget mere i baggrunden, noget atmosfærisk som f.eks. fugle kvidr, lyden af bølger, blæst i træerne, en statisk eller udviklende pad som sjældent ændrer tone. ect. Jeg føler at jeg ville kunne blive taget på en bedre tur af nummeret hvis der var en mere bølgende fornemmelse i lydbilledet, det kunne gøres ved f.eks. at trække forskellige lyde ind og ud, subtilt og ikke nødvendigvis rytmisk, lyde der titter frem og gemmer sig væk igen. det var hvad jeg havde at byde på.
Ligesom ismoke glæder jeg mig også til at høre det færdige produkt. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

iSmoke skrev:
Efter at have hørt den et par gange efterhånden, så har jeg lagt rigtig meget mærke til de 4 slag du laver med rytmepinde (tror jeg det er), jeg bryder mig ikke så meget om det, de er meget monotome, prøv at få rytmen til at passe lidt bedre, jeg siger ikke de ikke burde være der, bare at de mangler en rytme, og ikke de 4 slag med samme interval. Det var vist alt jeg havde at bidrage med for denne gang, glæder mig til at høre det færdige produkt. :D

Jeg har justeret lidt ned for deres lyd, så de bliver mindre "forstyrrende". Jeg synes dog stadig de giver en god forskudt takt, der skaber dynamik :)
Men endnu en gang tak :)

Hjørdis skrev:
Noget variation i rytme elementernes velocity ville gøre det hele lidt mere organisk. Jeg tror at dine dejlige melodistykker ville føre sig endnu bedre frem hvis der var noget mere i baggrunden, noget atmosfærisk som f.eks. fugle kvidr, lyden af bølger, blæst i træerne, en statisk eller udviklende pad som sjældent ændrer tone. ect. Jeg føler at jeg ville kunne blive taget på en bedre tur af nummeret hvis der var en mere bølgende fornemmelse i lydbilledet, det kunne gøres ved f.eks. at trække forskellige lyde ind og ud, subtilt og ikke nødvendigvis rytmisk, lyde der titter frem og gemmer sig væk igen. det var hvad jeg havde at byde på.
Ligesom ismoke glæder jeg mig også til at høre det færdige produkt. :)

Jeg har smidt lidt fulgekvidr og noget synth halløj for din skyld :D
Jeg er enig i at der mangler noget atmosfærisk, og livligt i sangen.

Hør den nyeste version her:
http://soundcloud.com/khazim/chillin-away-pt-3

Det er dog idéen at der skal være en visuel side også, jeg har fundet meget inspiration hos ham her

Senest rettet af Khazim 30 jun 2011 21:52, rettet i alt 2 gange.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
lækkert nok, selvom det lugter lidt af readymades ;) Eller også er du bare utrolig tight på den guitar der :P Foruden det de andre har sagt, synes jeg også godt at du kunne korte lidt af starten af, eller måske gøre den mere "intro-agtig" inden din percussion kommer på. Har du planer om at putte vokal på?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Snoezel skrev:
lækkert nok, selvom det lugter lidt af readymades ;) Eller også er du bare utrolig tight på den guitar der :P Foruden det de andre har sagt, synes jeg også godt at du kunne korte lidt af starten af, eller måske gøre den mere "intro-agtig" inden din percussion kommer på. Har du planer om at putte vokal på?

Alt er lavet elektronisk, så jeg har ikke rørt et ægte instrument. Det er dog ikke readymade som i de gamle Deejay tider, hvor man blot valgte sekvenser, man tilfældigt kunne sætte sammen. :)

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal forkorte starten. Har du et bud på hvordan det skulle ske?
Jeg har umiddelbart ikke planer om at putte vokal på, men det kunne give en ekstra dimmension.
Selv, er jeg ikke den store sanger, så det skulle være hvis én kom med et bud på det lyriske :)

Moderator
Brugeravatar

hmmm - bare skær de første 15-30 sekunder væk den første og måske også anden runde, det er alligevel bare fyld - men hvis det skal passe til nogle visuals, så kan du jo altid passe sangen til på det tidspunkt... Jeg tror sagtens du kunne lægge en sexet uh uh eller mmm-mmm vokal på, har jo hørt din stemme før :P Jeg ville nok skrue lidt ned for cut-off på den synth du har lagt på, eller måske få den til at åbne ligeså stille op sammen med attack-længden, hvis du da har mulighed for det... Og noget fade-in og out på det der fuglekvidder ville også gøre underværker ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Snoezel skrev:
hmmm - bare skær de første 15-30 sekunder væk den første og måske også anden runde, det er alligevel bare fyld - men hvis det skal passe til nogle visuals, så kan du jo altid passe sangen til på det tidspunkt... Jeg tror sagtens du kunne lægge en sexet uh uh eller mmm-mmm vokal på, har jo hørt din stemme før :P Jeg ville nok skrue lidt ned for cut-off på den synth du har lagt på, eller måske få den til at åbne ligeså stille op sammen med attack-længden, hvis du da har mulighed for det... Og noget fade-in og out på det der fuglekvidder ville også gøre underværker ;)

Hvor har du hørt min stemme? :shock:

Jeg prøver at lege videre med sangen, tak for kritikken :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har hørt sangen flere gangen, men jeg synes simpelthen ikke at jeg kan forkorte introen. Jeg synes det passer godt til sangen, at blive bygget op over længere tid, så man bliver opmærksom på hvert enkelt lag af musik.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes grundmelodien er superfed, der kunne godt arbejdes lidt mere med variationer fordi der ikke er vokal på. Men alligevel virkelig fedt at den kan bære det, så man gider sidde og lytte til den. :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak for kommentaren, Alice :)

Jeg har hørt den en hel del i aften :D

Her er lige hvad jeg kunne komme op med, hvis der skulle laves en video.

Chillin away Musikvideo

Starter ved universets begyndelse, og er en kronologisk fremgang i tidens vigtigeste stunder.
Big Bang, planeter der samles, jorden, jorden bliver fyldt med vand og grønne områder.
Der kommer liv i vandet, små encellede organismer svømmer rundt, først én, så to, og så videre, så der pludselig er mange. Nogle begynder at sætte sig sammen, og bliver hurtigt lavet om større væsener.
F.eks. fisk. Fiskene kravler op på land, og får ben. Fiskene har stadig deres normale fysiske fremtoning, men begynder at ”rejse sig op”, forstået på den måde at hovedet vender op af.
Hovedet ”knækker over”, så det har samme positur som et menneske.
Fiskeudseende skifter over til en mand, der hurtigt udvikler sig igennem tiden, hvor man ser det første ild, første stamme, første samfund, første større by, første metropol.
Jeg tror det kunne være fedt, at gå længere frem i tiden, og vise en form for et utopi af et samfund. Hvordan alting harmonerer og folk lever i fred.
I slutningen af sangen, hvor kun guitaren spiller, er det meningen at videoen skal returnere til starten, således at vi havner lige før ”the big bang”, hvor slutningen så er the big bang.
Det er ment som at lytteren skal få fornemmelsen af at historien fortsætter i det uendelige, og vi blot er et produkt af nutiden.

Moderator
Brugeravatar

Khazim skrev:
Chillin away Musikvideo

Starter ved universets begyndelse, og er en kronologisk fremgang i tidens vigtigeste stunder.
Big Bang, planeter der samles, jorden, jorden bliver fyldt med vand og grønne områder.
Der kommer liv i vandet, små encellede organismer svømmer rundt, først én, så to, og så videre, så der pludselig er mange. Nogle begynder at sætte sig sammen, og bliver hurtigt lavet om større væsener.
F.eks. fisk. Fiskene kravler op på land, og får ben. Fiskene har stadig deres normale fysiske fremtoning, men begynder at ”rejse sig op”, forstået på den måde at hovedet vender op af.
Hovedet ”knækker over”, så det har samme positur som et menneske.
Fiskeudseende skifter over til en mand, der hurtigt udvikler sig igennem tiden, hvor man ser det første ild, første stamme, første samfund, første større by, første metropol.
Jeg tror det kunne være fedt, at gå længere frem i tiden, og vise en form for et utopi af et samfund. Hvordan alting harmonerer og folk lever i fred.
I slutningen af sangen, hvor kun guitaren spiller, er det meningen at videoen skal returnere til starten, således at vi havner lige før ”the big bang”, hvor slutningen så er the big bang.
Det er ment som at lytteren skal få fornemmelsen af at historien fortsætter i det uendelige, og vi blot er et produkt af nutiden.

Sådan lidt ligesom denne her?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Doh, fuldstændig! Men det skal være langt mere scetch i hånden, hvor det bare er tegnet grovt op :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
det er jo faktisk en akustisk sang du har lavet elektronisk, hvilket vil sige at den ville få sig en sjæl, hvis den blev spillet således, lidt ærgeligt faktisk, meget sød sang ellers.

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg har smidt lidt fulgekvidr og noget synth halløj for din skyld

Det lyder helt mund harmonika agtigt med den der synth. Og det virker egentlig udemærket når man tager guitarstykket i betragtning - men leder lidt mine tanker hen imod reklamer for kaffe :P Ikke nødvendigvis noget dårligt i dét. Som Snoezel pointerer ville det være en god idé at fade fugle kvidderen ind. den melder sin ankomst ret abrubt.

Hvad med en melodistemme der leger hen over akkorderne? Det tror jeg ville pryde gevaldigt nu hvor der ikke skal vokal på.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ANA skrev:
det er jo faktisk en akustisk sang du har lavet elektronisk, hvilket vil sige at den ville få sig en sjæl, hvis den blev spillet således, lidt ærgeligt faktisk, meget sød sang ellers.

Jeg tror ikke jeg forstår hvad du mener. Hvordan ville jeg kunne give den mere sjæl? Ved at spille den akustisk istedet for?
Tak for kommentaren :)

Hjørdis skrev:
Citat:
Jeg har smidt lidt fulgekvidr og noget synth halløj for din skyld

Det lyder helt mund harmonika agtigt med den der synth. Og det virker egentlig udemærket når man tager guitarstykket i betragtning - men leder lidt mine tanker hen imod reklamer for kaffe :P Ikke nødvendigvis noget dårligt i dét. Som Snoezel pointerer ville det være en god idé at fade fugle kvidderen ind. den melder sin ankomst ret abrubt.

Hvad med en melodistemme der leger hen over akkorderne? Det tror jeg ville pryde gevaldigt nu hvor der ikke skal vokal på.

Jeg er helt enig i at fuglekvidren starter abrubt og prøver på at finde en løsning på det :)
Der kommer helt sikkert også nogle feel-good "mmmh'er" på :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Khazim: hehe, det stod også lidt bøvlet :) og ja lidt akustisk arrangement med vokal/instrumenter ville klæde nummeret meget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]