Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 09:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
http://soundcloud.com/jackhas/reverb

Har igen forsøgt mig med ableton. Denne gang har jeg smovset en masse reverb effekter på master channel også leget med dynamik ved stille og roligt at putte flere effekter på skrue op og ned for mine patterns og også improvisere en smule.

Hør det det forklarer det bedst.

P.S. Nogle der har en forklaring på hvorfor de er en anden sang der kommer frem når jeg sætter den ind som et soundcloud link?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Nice :)
Det starter ud med at lyde som om du står og skruer på vandhanen, ude på badeværelset, men det bliver hurtigt ret ondskabsfuldt og twisted. Kan godt lide den der tunge reverbede percussion, der stille og roligt kommer ind, bygger op, og ligger sig i baggrunden bag den der spooky melodi. Ret kreativt nummer, keep up the good work :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nørden skrev:
Nice :)
Det starter ud med at lyde som om du står og skruer på vandhanen, ude på badeværelset, men det bliver hurtigt ret ondskabsfuldt og twisted. Kan godt lide den der tunge reverbede percussion, der stille og roligt kommer ind, bygger op, og ligger sig i baggrunden bag den der spooky melodi. Ret kreativt nummer, keep up the good work :D

Tak for kommentaren. Bare det at jeg får en positiv kommentar giver mig lyst til at lave mere, så må der jo være en eller anden form for målgruppe. Men tror sgu aldrig jeg får lavet noget der kan spilles på P3. Men det er vel heller ikke det vi er her for.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 7 seas yaarrrg
Lidt for meget støj til min smag... men starten er fed nok :D

Medlem
Brugeravatar

Joseph Hashdropz skrev:
Tak for kommentaren. Bare det at jeg får en positiv kommentar giver mig lyst til at lave mere, så må der jo være en eller anden form for målgruppe. Men tror sgu aldrig jeg får lavet noget der kan spilles på P3. Men det er vel heller ikke det vi er her for.

NEJ, det er det bestemt ikke, og hvem fanden gider da iøvrigt osse det lort!! :P

Ej, men jeg mener det faktisk når jeg siger at du er ret så kreativ. Nu spiller det her meget på reverb-effekten, og det er et meget smalt område. Men du formår jo at dreje på knapperne, sådan at det hele bliver enormt stemningsfyldt. Det siger mig at du ihvertfald har evnen til at undersøge effekt-enhederne, samt finde på en stil at manipulere dem på, sådan at du får stemning og følelse frem. Jeg har selv rodet meget med lyd i lydprogrammer, og det fede ved det er jo netop, at man hele tiden bliver bedre jo mere man ved og jo flere idéer man udforsker. Du skal bare ud og opdage alle de muligheder (uendelige) du har i dine værktøjer, blive god til kontrol-spændinger (CV/automation), og så skal det hele sgu nok ende med at blive virkelig virkelig godt, og værdigt til salg og koncerter, en dag. Så kører bussen!!! Hvis det da altså er det som du har lyst til og brænder for.

Dit nummer i alt dets simplicitet (reverb hoversageligt) og stemning, minder mig faktisk en del om denne klassiker fra squarepusher:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

At blive sammenlignet med squarepusher er for mig ikke nogen dårlig ting.
Du er ret god til at beskrive den måde jeg arbejder med musikken på.

Jeg laver for det meste nogle lyde og laver 1-3 rytmer/melodi til hver lyd også smider jeg nogle effekter på. Trykker record og tweaker knapperne og på den måde skaber forskellige dynamikker. Så er der måske nogle lyde jeg selv improvisere henover.

Medlem
Brugeravatar

Har du hørt om novations automap teknologi??? Det er virkeligt genialt!! Har selv købt en remote zero sl.

Hvis man installerer drivere osv. og hooker den op til computeren, så kender den i forvejen de mest gængse musik-programmer, såsom reason, ableton, logic osv.

Hvis jeg eksempelvis åbner reason, markerer mixeren, så er alle pan-fadere og volume-fadere automatisk mapped til min mixer-device!! altså min remote zero sl, og så kan jeg frit begynde at optage mine egne tweaks. Klkker jeg på eksempelvis en subtractor, så finder den alle de mest gængse parametre som man kunne have lyst at tweake, såsom eksempelvis filter-frekvens og resonans, og skriver i sit eget display hvilke fadere der er mapped til hvad....

Det er ret genialt!!

Jeg synes, der mangler lidt flere melodiske elementer, før det ville blive sat på min playliste, når jeg hører musik! :)

Insane psychedelia user!

Jeg synes at en sammenligning med selveste Squarepusher, måske er at gnubbe pikken lige hårdt nok.

IMO er det ikke specielt spændende det du her viser frem. Det virker for random, lidt al a noget som tilfældigvis opstod..:)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fjas skrev:
Jeg synes at en sammenligning med selveste Squarepusher, måske er at gnubbe pikken lige hårdt nok.

IMO er det ikke specielt spændende det du her viser frem. Det virker for random, lidt al a noget som tilfældigvis opstod..:)

Det er noget der tilfældigvis opstod, så det er ikke så underligt. Sad og legede i ableton og efter nogle timer havde jeg det her.

Men føler mig slet heller ikke i nærheden af Squarepusher, han er ret fantastisk. Jeg leger bare, han lever af det (såvidt jeg ved).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Flaxys112 skrev:
Jeg synes, der mangler lidt flere melodiske elementer, før det ville blive sat på min playliste, når jeg hører musik! :)

Ja kan godt selv se det. Når jeg prøver at lave en melodi kan jeg godt finde på noget fedt, imo. Men jeg har meget svært ved at kæde det sammen med en anden melodi.

Insane psychedelia user!

Bliv ved med at eksperimentere på den måde. så skal der nok komme noget fedt ud af dig og din computer.

edit/slettet hvad der kunne forståes som overlegen kommentar, men som ikke var meningen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fjas skrev:
Bliv ved med at eksperimentere på den måde. så skal der nok komme noget fedt ud af dig og din computer.

edit/slettet hvad der kunne forståes som overlegen kommentar, men som ikke var meningen.

Det vil jeg så sandelig også. Selvom at det nogle gange bliver nogle blæste ligegyldigheder der kommer ud af mine højtalere når jeg leget i ableton så synes jeg jo det er sjovt. Det ville da være meget fedt en gang at sætte sig for at lave et album og udgive det gratis på nettet.

Medlem
Brugeravatar

Joseph Hashdropz skrev:
Det er noget der tilfældigvis opstod, så det er ikke så underligt. Sad og legede i ableton og efter nogle timer havde jeg det her.

Men føler mig slet heller ikke i nærheden af Squarepusher, han er ret fantastisk. Jeg leger bare, han lever af det (såvidt jeg ved).

Selvfølgelig er du ikke i nærheden af selveste squarepusher, det var heller ikke helt sådan at min kommentar skulle tolkes. Men selve det at du kan lide legen, samt det at du rent faktisk forstår hvad det er knapperne og faderne gør, betyder jo at du sagtens kan det der, hvis bare du ligger nok arbejde i. Lad vær med at lytte for meget til hater-kommentarene, de kan i værste fald (hvis du lytter til dem) få dig til at holde op med at lave lyd, hvilket ville være en skam.

Synes lige at vi skal huske, at det her ikke er et forum hvor proffesionelle kommer og smider deres shit. Det her er jo et amatørjob, men det IMO ret godt gået af en amatør. Der er stemning og leg, ligepræcis som der skal være, og samtidig er der masser af plads at forbedre og dygtiggøre sig på. Det er som det skal være, du skal bare øve dig og ligge tid i det, så skal det hele nok blive rigtig godt en dag.

p.s. fjas: Jeg kan godt lide at gnubbe pikken hårdt. Man kan da nærmest ikke gnubbe en pik for hårdt...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nørden skrev:
Joseph Hashdropz skrev:

Selvfølgelig er du ikke i nærheden af selveste squarepusher, det var heller ikke helt sådan at min kommentar skulle tolkes. Men selve det at du kan lide legen, samt det at du rent faktisk forstår hvad det er knapperne og faderne gør, betyder jo at du sagtens kan det der, hvis bare du ligger nok arbejde i. Lad vær med at lytte for meget til hater-kommentarene, de kan i værste fald (hvis du lytter til dem) få dig til at holde op med at lave lyd, hvilket ville være en skam.

Synes lige at vi skal huske, at det her ikke er et forum hvor proffesionelle kommer og smider deres shit. Det her er jo et amatørjob, men det IMO ret godt gået af en amatør. Der er stemning og leg, ligepræcis som der skal være, og samtidig er der masser af plads at forbedre og dygtiggøre sig på. Det er som det skal være, du skal bare øve dig og ligge tid i det, så skal det hele nok blive rigtig godt en dag.

p.s. fjas: Jeg kan godt lide at gnubbe pikken hårdt. Man kan da nærmest ikke gnubbe en pik for hårdt...

Jeg vil ikke sige der er nogle hater kommentarer i den her tråd. Men bare rolig jeg stopper ikke med at lege med lyd bare fordi det ikke er alle der kan se noget godt i min lyd.
Men du er vidst den første der har sagt nogen direkte positivt om min musik og at det er sket giver mig mere lyst til at gøre det mere. Fordi nu ved jeg at jeg har en eller anden målgruppe.

Joseph Hashdropz skrev:
Flaxys112 skrev:

Ja kan godt selv se det. Når jeg prøver at lave en melodi kan jeg godt finde på noget fedt, imo. Men jeg har meget svært ved at kæde det sammen med en anden melodi.

Det er bare konstruktiv kritik - jeg kender det godt...! Det der med at sidde med nogle vildt svedige stykker, som man aldrig kan få kædet sammen eller bygget videre på

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]