Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Nyt track
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Så fik jeg lige ordnet de sidste detaljer på mit seneste track. Jeg er på en måde gået lidt tilbage til udgangspunktet, har prøvet bare at lade idéerne flyde lidt, begrænset mit forbrug af vst'er og fokuseret på at lave et sammenhængende lydbillede og det er sgu blevet helt udemærket hvis jeg selv skal sige det... Men jeg kunne sgu godt bruge en hardware synth snart, der er ingen 'go' i den jeg bruger pt.... Anyways - kom gerne med kritik, god som dårlig, jeg kan bruge det hele :)

Edit: Af en eller anden mærkelig årsag smider den et fuldstændig tilfældigt mix på når jeg bruger soundcloud embed :hm:
Men her er linket så, håber i overlever ;)
http://soundcloud.com/dramon-pirexcepen/playtime

Senest rettet af Snoezel 14 maj 2011 13:15, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 7 seas yaarrrg
Super behageligt track :D

Medlem
Brugeravatar

Det er virkelig et dejligt nummer, kan rigtig godt li' det. Jeg fik et godt helhedsindtryk, især 'klokke' melodierne binder det sammen - De er smukke, hypnotiske og lettere melankolske. meget fængende. så vidt jeg kunne høre er det meget de samme akkorder der bliver spillet nummeret igennem (ret mig hvis jeg tager fejl), men du formår stadig at fastholde min interesse med de melodiske variationer og skruen på knopper. Produktionen er super dejlig og harmonisk at høre på, godt arbejde :)

Det eneste kritik jeg vil komme med kan egentlig ses som værende ganske irrelevant, for det er helt og holdent en smags sag. Jeg savnede mere variation og tempo i trommerne, de måtte godt have bestået af lidt mere beskidte og fremtrædende rytmer (som kontrast til de smukke melodier). dette ville muligvis ødelægge trance elementet i nummeret, som egentlig fungerer udmærket, men jeg ville nok have fundet det mere interessant hvis der var blevet lagt en smule mere vægt på trommernes rolle i nummeret, og deres grad af variation. Denne kritik kommer sig nok af at jeg er blevet næsten sygeligt besat af at lave konstant forandrende rytme sektioner i højt tempo, forrest i lydbilledet. Når jeg beskæftiger mig så meget med sådan nogen rytmer, spejler jeg dem i alt det musik jeg hører... tag dig ikke af det.

Moderator
Brugeravatar

Gør jeg skam heller ikke hjørdis, og din kritik rammer lige der, hvor jeg netop har slækket på den.

Som trommeslager kan jeg utrolig godt lide at spille mine trommer og de små clicks & cracks du kan høre i toppen er da også et groove 'fra min krop' om du vil :P Men jeg er til gengæld blevet utrolig træt af, at programmere trommer, jeg føler aldrig rigtig at jeg når frem til noget tilfredstillende resultat, jeg elsker også et fragmenteret skiftende og breakende beat, men det kommer altid til at virke for 'tænkt' når jeg vil have det til at virke improviserende. Man kan på en måde sige, at jeg har givet op på det punkt eller i hvertfald er gået på kompromis - men så alligevel ikke, for ambitionen om en live trommeslager og evt. også bassist, ligger stadig og venter til den dag hvor grejet får en opdatering.

Nummeret kører meget frem og tilbage i de samme akkorder jo, bortset fra det første arpeggio break og de sidste 1.30 ca. Det aldrig med vilje at det ender sådan, min arbejdsgang består som regel i: Vælg en toneart, dub en masse melodier på den toneart og se hvad der kommer ud af det. Jeg vil gerne have, at så mange af de processer jeg laver musikken i, er så bevidste som muligt (kontrolfreak!), derfor er jeg ofte betænkelig ved at skifte frem og tilbage mellem tonearter, selvom jeg egentlig gerne vil det mere :P

tak for kritikken :)

Medlem

Rigtigt dejligt track. :rocking: Pas på med at kalde det melodisk trance - jeg var nær skræmt væk pga. det men klikkede play anyway. Det er jeg glad for at jeg gjorde :)

Moderator
Brugeravatar

Hehe, et eller andet skal man vel kalde det, og kunne ikke rigtig komme på noget bedre... Har du et forslag? :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Dj Snoezel - Quiet Night

Moderator
Brugeravatar

Det var nu ikke lige titel og kunstnernavn jeg tænkte på, men ikke desto mindre også en ok titel ;)

Medlem

Snoezel skrev:
Hehe, et eller andet skal man vel kalde det, og kunne ikke rigtig komme på noget bedre... Har du et forslag? :D

Jeg ville egentligt bare skrive electronic; så rammer du ikke ved siden af i hvert fald. :)

Moderator
Brugeravatar

god idé

Titel: Re: Nyt track
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
det er super fedt. dejlige melodier og vibe

men jeg kunne godt tænke mig at arbejdede noget mere med beatet
find eller lav selv nogen bedre samples eller lav det med synths.

det ville loftet det helt vildt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]