Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 14:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
som titlen siger, så er dette overhovedet ikke færdigt. Normalt uploader jeg ikke ting før jeg er færdige med dem, men valgte at gøre en undtagelse denne gang, ligenu fremstår det måske ret rodet, og noget af det er også lappeløsninger indtil jeg får mulighed for at indspille noget ordentligt. Al kritik er velkommen :)

http://soundcloud.com/dramon-pirexcepen/melodrama

Moderator
Brugeravatar

Overhovedet ingenting? Odd....
Billede

Medlem
Brugeravatar

Billede

Det er et virkelig lækkert klaver stykke du bruger i starten, er det samplet eller indspillet? Måden du bygger nummeret op på bryder jeg mig godt om, og du formår virkelig at skabe spænding, som i dette tilfælde var ret irriterende da det ikke blev forløst! :wink: . Som du selv pointerer så er det lidt rodet, til sidst i nummeret fra 2:20 ca. kunne jeg ikke fornemme at der var nogen af elementerne der kom til sin ret, men ja, jeg forventer måske også for meget af et udkast :) Det har potentiale til at blive et stort nummer så jeg håber sgu at du får lavet det færdigt.

Hvilke dele af nummeret har du tænkt dig at indspille?

Moderator
Brugeravatar

Det er spillet i 100 bpm og speedet op til 180 og så lidt delay på :P Alt klaver skal genindspilles, da det der er der nu er optaget med den indbygget mic i min mac. Trommerne skal nok også genindspilles medmindre jeg finder ud af at lave noget ordentlig triggering, synes ikke at jeg kan få nok bund i slagene... Derudover skal der noget mere percussion på, har ikke besluttet mig for om det skal være akustisk eller elektronisk endnu, også skal jeg have genindspillet noget metallofon. Det er faktisk mest ordentlige genindspilninger det drejer sig om, det støjer alt for meget til at jeg kan trække detaljer frem lige nu og som du også siger, bliver det alt for grødet ved 2.20.

Når du siger spænding som ikke bliver forløst, så bliver jeg glad :D Men men, mon ikke der nok skal komme en eller anden form for forløsning :P

Skal nok få det lavet færdigt, det er bare en del af et større album/EP projekt som jeg har sat mig for lige nu, med henblik på at komme ud og prøve noget af live måske :) Men med alt det jeg har om ørerne for tiden, kan der nok godt komme til at gå et stykke tid.
Tak for din mening, den er værdsat - det er ikke mange der formår at komme med noget konstruktivt, man bliver jo gak af at lytte til sine egne idéer uden input konstant :P

Medlem
Brugeravatar

Det lyder spændende med album/EP projektet. Har du tænkt videre over hvordan det evt. skulle fremføres live? altså om det bliver med musikere over hele linjen, et form for DJ set eller noget helt andet? En kammerat og jeg går og arbejder med noget lignende for tiden, vi har et mindre job i den nære fremtid hvor vi vil forsøge at spille vores elektroniske numre med live trommer. Det bliver spændende, for jeg har absolut ingen erfaring med at 'spille' live med laptop. :p

Citat:
Tak for din mening, den er værdsat - det er ikke mange der formår at komme med noget konstruktivt, man bliver jo gak af at lytte til sine egne idéer uden input konstant

hehe. ja, det er sgu altid rart med en eller anden form for feedback på sit musik. Længe leve Psychedelia's art forum!

Moderator
Brugeravatar

Hehe, heller ikke jeg... :D Bortset fra et enkelt show, hvor jeg spillede synth melodier og styrede lidt cutoff. Men musik skal jo spilles live! Det er virkelig blevet et mantra for mig på det seneste, prøver så vidt muligt kun at rette de ting til der rent menneskeligt ikke kan spilles :) Trommer og percussion skal jeg i hvertfald have på, muligvis klaver eller keys af en art, men hvis der er nogen som melder sig til at spille en ekstra ting med, så er jeg åben overfor det også :)
Tror ikke det bliver realistisk for mig at fremføre numrene med fuld live instrumentering - har slet ikke gearet til det pt. Tænker mig at jeg laver et backing-track som der kan manipuleres i undervejs, om jeg så kommer til at spille et instrument eller stå ved laptoppen har jeg ikke helt besluttet mig for endnu...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Det er virkelig fedt

Det eneste jeg synes kunne være anderledes, var at hele varede dobbelt så lang tid. Og at der var mere dynamik ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Det var sku ret fedt, aner ikke hvorfor jeg har overset tråden.
Stod det til mig, måtte bassen godt vige en anelse for resten, men ellers har jeg ikke meget andet at sige.

Vigtigst af alt så er det faktisk ganske spændene at lytte til!
Thumbs up, jeg elsker denne jazz/elektro kombo med de mellemøstlige tonearter!
(ja jeg kan ikke lige huske hvad man kalder den du spiller i, rent teknisk)..

Edit: Tag i betragtning at jeg lyttede til det på mit pc-anlæg, som er et logitech surround anlæg med lidt for kraftig basgengivelse, så tag det med bassen med et (lille) gran salt

Moderator
Brugeravatar

tak begge to :) Melodisk mol, er skalaen ;) Dejligt med lidt respons, og da især når det stemmer overens med ens egen meninger. Det er forholdsvist nyt for mig at bruge så meget audio i mine numre, men jeg er virkelig blevet bidt af det - mulighederne for at lave noget unikt bliver virkelig potentieret. Det er dog væsentligt sværere at styre det materiale man har, men får justeret det bedre og bedre for hver dag næsten :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]