Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 23:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Nyt track !
Medlem

Har lavet et nyt nummer. Men hav lidt tolmodighed, der går et stykke tid før nummeret kommer ordentlig igang.
her er det: http://soundcloud.com/emillohn/mmhhmm
Feedback er meget velkommen!

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes at det er alt for monotont. Der bliver tonset igennem med den samme basgang der sjældent varierer, og når den gør, er det i form af en terts eller kvart der kun hurtigt bliver berørt. Du kommer ikke rigtig videre fra den bundlinje som du lægger fra start, hvilket får mig til at sidde med en fornemmelse af at nummeret ikke ændrede karakter. Nummeret opbyggede en anspændthed i mig som ikke blev forløst pga. monotonien. Jeg synes derimod at de effekter du bruger fungerer rigtig godt, det er dejligt at de ændrer sig så mærkbart igennem hele nummeret. :)

I hvilket program producerer du musik?

Medlem

Jeg bruger ableton, men bruger mange forskellige vst's som ikke er inkluderet i programmet.

Medlem

Jeg har forresten gjort hvad jeg kunne for at variere bassline. Jeg er dog ikke så erfaren på området, så når jeg endelig roder ved bassline, ender der som regel i noget værre lort. Nogen der har forstand på bassline, og hvordan man varierer sin bassline bedst muligt ?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Halvtoner, op og ned - et enkelt hak med midi staven :D Det gør underværker, men synes nu bassen passer fint. Du kunne prøve at eksperimentere med en lidt mere fragmenteret basgang, spring nogle 16'dele over, flyt lidt op og ned på det - så opstår der nemt en melodi, hvis det er det du leder efter. Derudover kunne det også være fedt hvis du lavede en sidechain gate på noget af din baggrundslyd engang imellem, savner lidt dynamik i baggrunden, bare så det ikke bliver alt for monotont - det kunne især passe fint i starten af nummeret hvor der ellers ikke sker så meget. Du har en god sans for genren, men du kan lege endnu mere :P Hvis du ikke har dykket så meget ned i abletons effekter vil jeg foreslå dig at kigge nærmere på grain delay'en, uanset hvad du kører igennem den, kommer der gak og løjer ud på anden side ;)

Held og lykke med det :)

Snoezel skrev:
Derudover kunne det også være fedt hvis du lavede en sidechain gate på noget af din baggrundslyd engang imellem

Snoezel, du lyder som en der har styr på musikproduction - hvad er en sidechain gate? Jeg har ikke helt forstået det selv :)

For ikke kun at blive OT, så synes jeg ganske lig de andre, at det er meget monotont, og hvis du har lyst kunne du sende mig din projektfil, og så kunne jeg se lidt på den! (medmindre de der VST plugins er sådan nogle møgdyre nogle - for så kan jeg jo ikke gøre så meget ved det!) :)
Men det er jo altid godt at få lidt andre syn på tingene - ikke at jeg er så godt inde i pågældende genre... Dvs. jeg ved ikke engang hvilken genre det er!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Yes, effekterne har potentiale, men mest som ambiente lyde. Der mangler nogle effektive lead-lyde, der trænger i gennem. Og ellers det, de andre siger mht bunden. Den er kedelig. Prøv også at lave noget mere dynamik i nummeret med nogle percussions, det kan virkelig gøre underværker.

@Flaxys112: Han kan vel bare bounce lyde og effekter ned, så burde VSTs ikke have nogen betydning...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside

Tuben har svarene...!
Now get those knobs tweaking! :rocking:

noname skrev:
@Flaxys112: Han kan vel bare bounce lyde og effekter ned, så burde VSTs ikke have nogen betydning...

Har ikke så meget erfaring på det punkt, men du har jo nok ret :)
Snoezel skrev:
Jeg ved det - men besværet med at finde det selv er det ikke værd ;)
Tak!

Medlem

Tak for rådene, Jeg vil tage et kig på sidechain funktionen snart !
Har brugt grain delay en del og er ret glad for effekten.
Men mest af alt tror jeg bare jeg skal tage mig bedre tid til at bygge nummeret på, bruger ikke mange timer på det.

Men gode råd og kritik er stadig meget velkommen !
Peace out og god weekend !

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]