Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 06:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Hey, folkens!
Jeg har de sidste par måneder leget med mit meget begrænsede software Ableton Live Lite, og det her er hvad jeg er nået frem til, når det gælder det elektroniske!

Jeg kunne godt tænke mig noget ris og ros! Fyr løs! :) (hør lige alle tre tracks ;) )

http://soundcloud.com/flaxys112/sets/set-1

Senest rettet af Flaxys112 16 okt 2010 00:02, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
ganske udemærket, lidt stenet, men du har afgjort sans for det min ven... Du skriver at nogle af lydene ikke er så godt producerede, det synes jeg du kommer fint om, nok hovedsagligt fordi der ikke er så mange elementer i din musik, så det mudrer ikke så nemt, kun positivt, jeg mestrer ikke selv begrænsningens kunst ligeså fint som dig ;) Nu ved jeg ikke lige om live lite 7 har de samme effekter som den almindelige, men hvis det har, så prøv at lege lidt med autofilter, flanger og phaser, det gir ofte et frisk pust og så lyder det også bare fedt :P En bit reducer på noget af din fine kunne også være en idé at eksperimentere med.
Jeg forstå ikke hvorfor du har valgt at kalde det house dog, det er mere ovre i electronica/downtempo/idm stilen synes jeg, hvilket passer mig fint hehe. Alt i alt, 3 nice numre, bliv endelig ved med at forsøge dig, det har helt klart potentiale synes jeg.

Svedigt! Tak! :)
Det lyder selvfølgelig altid produceret til en hvis grad når det ikke er instrumenter du selv indspiller, men jeg tror det er fordi jeg sammenligner med Trentemöller f.eks, og som du siger er det jo ret simpelt, så det er nok noget af det jeg mener :)
Jeg har ikke sat mig vildt meget ind i de effekter der er i Ableton, men jeg kan kun have 8 spor og 3 effekter i alt, så begrænsninger er der nok af!
Jae, jeg har meget lidt forstand på elektronisk musik, så kunne ikke lige placere det andre steder end i house ;)
(Jeg har også lige uploadet noget guitar stuff, hvis det er ;) )

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
wow, det var ikke meget... Men fint nok til en start, du kan jo altid investere i nogle af de større versioner, når du føler dig modig :) Trentemøllers lyd er for overproduceret IMO, men det er et valg han har taget i og med at han arbejder i Cubase = krystalklar lyd (kun et gæt, men er rimelig sikker..)Jeg ved godt, at det kan være svært at lade være med at hænge sig ved at man ikke har top producer lyden, har selv det problem hele tiden.

Det er meget muligt, at Trentemøller er overproduced, men damn, jeg synes sku stadig det er awesome! Jeg tror jeg satser på at få en cracket version af begge dele af en ven :oops: Kan kun være for enig.. Det skal jo gerne være så perfekt som muligt ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Jeg synes sku slet ikke det er dårligt det du har lavet her. Imponerende for en første-gangs creation. Bedst af alt er det faktisk ikke kedeligt at høre på :)

Stor tak ;)
Og Hardts jeg må sige, at jeg er dybt imponeret over dit klaverspil!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 7 seas yaarrrg
hold da kæft..

jeg ville ønske jeg stadig kunne lave elektronisk musik :(

syntes din lyd er super sprød, man kan tydeligt høre lidt trentemøller og Mike sheridan i det, til tider også lidt tiesto.

Thumbs up..jeg kan sgu godt lide det :D

Vildt! Jeg er totalt clueless når det gælder elektronisk musik, bortset fra Trentemöller, så det er helt sikkert et kompliment! ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]