Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 20:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej!

Sidder du derude i Københavns området og savner nogle musikere at spille sammen med ? Nogen som du også kan trippe med og dele synspunkter med. Nogen som brænder ligeså meget for musik som dig? Nogen som søger inspiration og viden i den psykedeliske dimension.

Hvis du er derude og kan nikke ja til det her, så er vi 2 musikere (guitarister/sangere/sangskrivere/instrumentalister) som meget gerne kunne tænke os flere ligesindede at spille med.

Hvis det er noget for dig, så bare svar her i tråden med spørgsmål og så skal jeg besvare dem så hurtigt som muligt.

Håber virkelig der er nogen derude. Alt er velkomment om du er til psy trance eller Bob Dylan det er ligegyldigt.

:)

DayTripper-

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Hey, bor godt nok ikke i København mere, men er frisk på at tage til København, for at jamme eller for den sags skyld starte noget mere seriøst.

Spiller guitar/bas/synger, skriver tekster, samt spiller på hvad jeg kan komme i nærheden af, omend mindre godt.
I kan hører noget af det musik jeg har lavet her : http://www.myspace.com/theimusic

Hvor gamle er i, og hvad har i tænkt jer med hensyn til genre og graden af seriøsitet?

Junior medlem

Hej Åndsamøbe ;)

Sjovt nok så mener jeg du kommenterede noget af mit musik for en 4 års tid siden da jeg boede i Aalborg og havde et projekt jeg kaldte SunVeil. . .

Ah ja. Her : http://ww.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 4&p=186698

Sjovt nok !

Fedt musik du laver. Jeg tror vi kunne lave noget spændende sammen helt sikkert. Vi burde da ihvertfald mødes og se hvad det kunne blive til.

Jeg er 27 og min ven er 29. Mht seriøsitet så er det for mit vedkommende mit liv da jeg ikke duer til samfundsræset. Men vi er begge ret seriøse og har øvet os på strøget med cover numre bare for at komme ud og mærke hvordan det er og bryde sine grænser osv. Vi blev enda tilbudt et mindre job på værtshus, men planen er jo ikke at stå og spille cover numre, men at finde flere mennesker der kan bringe frisk pust og inspiration ind i billedet. Skaffe penge og udstyr til mindre jobs. Skrive vores egne sange, finde vores eget udtryk og lyd. Og det skal jo selvfølgelig helst være sjovt med mennesker man kan sammen med.

Lige for tiden er vi dog begge ved at finde nye lejligheder og knas, så projektet står lidt stille her i sommervarmen.

Jeg har desværre ikke rigtig noget musik optaget som jeg lige kan vise dig, da jeg det sidste lange stykke tid har øvet mig meget mere på sangskrivning end at optage det. Men jeg kan lige se at få lavet en myspace og smide nogle ældre skitser op så du kan få en ide om hvem jeg er.

Jeg synes du virker som et mega godt bud på en vi kunne connecte med.

Hvordan er du indstillet mht seriøsitet osv ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cool... Kan self. ikke huske din musik, men det lader til jeg har været lidt irreterende kritisk :P

Jammen det lyder godt, er indstillet på at være meget seriøs: Koncerter, udgivelser o.l. Hvis vi kan finde ud af at arbejde sammen og det bliver fedt.
Også fedt at i ikke er helt unge, er selv 33. Så det er vel bare at finde en dag og mødes, og en dag at jamme. Er i hvert fald tændt på at komme igang :D

Har dog ikke spillet i band i 6 år, så er nok rimelig rusten til at starte med, og de sidste par år har jeg slet ikke indspillet noget nyt, selvom jeg har lavet en del skitser på guitaren.

Måske skal jeg starte på en musikhøjskole her til efteråret, hvor jeg vil være væk i 4 måneder. Men det er ikke sikkert endnu. Så lad os prøve at aftale noget når i er klar.

Genremæssigt har jeg heller ikke nogen idé jeg vil hænge mig fast i, og er også indstillet på at bytte rundt på instrumenterne indimellem. Men psykedelisk lyder som et godt udgangspunkt, om det så bliver mest ambient, folk eller rock, må vi se. Er ved at få bygget en barritonbas A-D-G-C, så ville være glad hvis den kunne få en rolle også.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Hey jamen det lyder som et interessant projekt. Jeg bor på østerbro og kunne godt være interesseret. Jeg spiller egentlig i en afrikansk gruppe, men vi er ikke mega aktive for tiden og vores forsanger tager 3 mdr. til fransk Guinea nu her. Jeg kunne sku godt være frisk på at spille lidt i en ny gruppe. Har udover bands her og der spillet for mig selv i en del år. (musik links i signaturfeltet). Har også flere venner der spiller.

Jeg har altid lidt haft i baghovedet at jeg vil gøre en karriere indenfor det kreative en dag. Selvom jeg ikke altid stræber efter det, ligger det derinde et sted som en tanke om hvordan tingene helst skulle være en dag.

Spiller primært klaver (keyboards), hvilket jeg er væsentlig bedre til end den smule guitar/bas jeg kan opmønstre. Nu siger du I har arbejdet mer emed sangskrivning end musik, jeg har gode erfaringer med hurtigt at få inspiration når teksterne er skrevet.

Åndsamøbe: din musik er også interessant, måske vi kunne finde på noget alle sammen?

- edit -
Nåja - er fra 86' ...

Mvh

In our memories
Brugeravatar

Har i øvelokale til rådighed nu? Jeg er godt nok jyde, men jeg er frisk på at tage til øen for at jamme, så kan vi tage den derfra.
Jeg er god til guitar, ret god ;)
Send mig en PM hvis du er interesseret, har længe ledt efter seriøse musikere der ikke er plaget af "borgerlighed".

Medlem
Brugeravatar

Jeg er jyde, men trods den geografiske distance er jeg stadig interesseret i projektet. Jeg har spillet keyboard i et melodisk black metal band i snart 5 år nu, udgivet en skive og spillet en del jobs, men det er sgu ved at være lidt kedeligt efterhånden. Jeg savner samarbejde med folk der ikke har nogen musiske grænser. Jeg lytter til musik inden for alle genrer så længe kvaliteten er høj.

Jeg har spillet keyboard og klaver siden jeg var 5-6 år og har masser af erfaring med samspil så jeg betragter mig selv som en ganske ferm musiker efterhånden. (er fra 87) Derudover har jeg spillet trommer i lige så lang tid som jeg har spillet klaver, bare ikke nær så intenst.

Nu har Hardts jo allerede budt ind som keyz mand, så om der er plads til en til er op til jer at bedømme.

Junior medlem

Tak for alle svarene. Fedt at se der er så mange derude, som vil jamme. Det er jo lige før man kunne lave 2 grupper af folk herinde fra :p

Anyways, jeg må lige koordinere med min kammerat så vender jeg lige tilbage til folk. Er vildt spændt på at hitte ud af det hele :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Eller et psykedelisk bigband, der mangler bare en blæsergruppe, og nogle strygere måske :P

Junior medlem

Ok.

Jeg står midt i at skulle flytte og det er helt vildt stressfyldt. . .

Men anyways, nej vi har ikke øvelokale, men det må vi jo finde ud af sammen. Det vigtige er vel at vi kan sammen som mennesker og kan finde "et path" som vi alle er tilfredse med. Hvis i har lyst så lad os mødes og snakke, ryge en bønne og jamme lidt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er let at få øvelokale tid i diverse medborgerhuses øvekontainere, nærmest fra dag til dag, og det koster ikke voldsomt meget, der er forstærkere, trommesæt, sanganlæg og lignende til rådighed.
På længere sigt ville det være nødvendig med et øvelokale. Men har tit set et til omkring 1500 kr mdr. incl. 3 øvedage.

Men ja lad os finde en dag at mødes, og leje et øvelokale et par timer i en øvekontainer, det er under 200 kr samlet. Ville dog måske være rart med en dobbelttid.

Junior medlem

Det lyder som en rigtig rigtig god plan.

Vi skal ihvertfald lige ind i august så jeg har penge igen så :p

Junior medlem

Så kan jeg også lige indspille noget af det jeg har lavet gennem tiden så i lige kan høre hvad jeg er for en ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Hvilken slags musik snakker vi om her? :)

Medlem
Brugeravatar

Hvis de interesserede har mulighed for at komme til Fredericia kan jeg få fat i et øvelokale til ca. 150 kr. i måneden. normalt kan man få 3 øvedage ugentligt, men musikerne er dovne her i Fredericia, så stort set hver dag er der tider man har lov at tage når et band ikke møder op..lokalerne er nyrenoverede. Der er PA anlæg, mikrofoner, trommesæt m. bækkener, låne guitar og bas, gratis kaffe og et køkken til fri afbenyttelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Hjørdis skrev:
Hvis de interesserede har mulighed for at komme til Fredericia kan jeg få fat i et øvelokale til ca. 150 kr. i måneden. normalt kan man få 3 øvedage ugentligt, men musikerne er dovne her i Fredericia, så stort set hver dag er der tider man har lov at tage når et band ikke møder op..lokalerne er nyrenoverede. Der er PA anlæg, mikrofoner, trommesæt m. bækkener, låne guitar og bas, gratis kaffe og et køkken til fri afbenyttelse.

Udemærket forslag.
Det er dog desværre for langt for mig - Lidt for langt at køre med et klaver på ryggen (har mc, ikke bil...) Bor i kbh. Men fin idé ellers.

Mvh

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg er ret habil på trommer, har spillet et væld af genre siden jeg var 10 år, er 23 nu. Mine stærke sider er Blues, rock, funk og en smule salsa, er desværre overhovedet ikke bekendt med Jazz, men det ser jeg ikke selv som en hindring :). Fredericia er desværre nok det længste jeg har lyst til at tage for at jamme. Nu ligger landet så sådan at jeg er så heldig at bo i et hus med øvelokale, men det ligger så i østjylland.... :(

Hmmm... nå, nu har jeg meldt mig, så må i tage den derfra, skriv en PM hvis i mangler mig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]