JEL skrev:
Jeg er glad for du ta'r det sådan, for det er på ingen måde ment som at du ska'
la' vær' med at forsøge dig med ting som dette

At være ambitiøs, som du skriver du var med dette, er jo en del af det sjove.
At ville præstere noget fedt. Og hey, nogle gange ka' folk li' det man laver, og
andre gange ka' de ikke. Og kritikere behøver jo ikke altid ha' ret.
Sådan er dét

Ja sådan er det jo, men det er (næsten

) altid en god ting at høre folks feedback. Jeg vil fortsat prøve mig frem med både hat og pandekage, så må vi se om de passer sammen

...
JEL skrev:
Ja, den del omkring motif'en kender jeg. Det er typisk for de yamaha-synth's jeg
har leget med, at deres multi-track funktion ikke tillader de individuelle
stemmer at være helt fulde.
Opta'r du synth'en over i computer? Og hvis ja, er det så i en wave-optager
eller en multi-track recorder?
Hvis du har en multi-track recorder, feks på computer, eller som hardware, så
ka' du eventuelt lave din melodi på synth'ens onboard-sequencer først
(sådan som du si'r du plejer), og ikke gå så højt op i om lydene er fuldendte.
Og så når du har færdig-skrevet din sang dér, så indspille midi-sekvensen,
eller kopiere den som fil, til din multi-track recorder, og så indspille 1 spor ad
gangen, hvor du på synth'en så bruger de individuelle stemmer 1 efter 1.
På den måde får du, selvom det selvfølgelig ta'r længere tid, det fulde udbytte af
lydene i synth'en, uden at du behøver undgå at bruge onboard-sequenceren mens du
laver sangen.
Eller hvis du bruger computer multi-tracker, så ka' du
selvfølgelig også optage midi-sporene på den, arbejde med dem der, og så optage dem 1 track ad gangen, det gi'r jo samme resultat i sidste ende.
Fordelen ved det er så også at du har mulighed for at arrangere din melodi mere detaljeret efter du har færdig-skrevet den. Eller at du ka' komme tilbage senere og lave et nyt arrangement, når der er gået nogle dage og opdager at den ene trommelyd er for lav eller for høj eller whatever.
Jeg ved ikke om du ka' bruge det tip til noget, men måske

Hmm - joo tjaa;
Jeg har optaget direkte over på Computeren - på en audio (stereo) kanal i Cubase via et Firewire kabel. Herfra har jeg så bare lavet en lagkage indspilning som man kalder det.
Ja Motif-sequenseren har sku sine problemer. Det der er ved det, er at så snart jeg overhovedet rører Pattern mode (sequenseren) i Motif'en, så bliver flere af lydene ret 1-dimensionelle. Jeg kan således slet ikke bruge den uden at skulle omprogrammere lydene først, for at få arpeggios, effekter osv. med.
Tidligere har jeg bare ignoreret det og spillet uden arpeggios for det meste (undtagen rytmesektioner, der har jeg somme tider brugt arpeggios.) - ..Men nu ville jeg godt lige ha' noget mere ud af lydene som de er. Det er jo dér Motif'en har sin stærke side.
Jeg sidder netop og arbejder på noget i et program der hedder Reason (du kender det sikker) som jeg lige har stiftet bekendskab med i går. Jeg har ellers i lang tid haft modstand på at bruge computeren til at lave musik pga. den kreative mur jeg synes den repræsenterer, men det synes at være en naturlig udvikling alligevel.. Desuden kommer man nok ikke udenom den mur alligevel.
JEL skrev:
Bruger du windows movie-maker til video-redigering?
Det indtryk har jeg fået af nogle af dine andre produktioner nemlig.
Pis

... Nej senest har jeg brugt Cyberlink Powerdirector, men tidligere har jeg brugt Pinnacle Studio 12 og 13. Studio og Powerdirector har hver deres gode og dårlige sider og jeg tror nok egentlig jeg bedre kan lide Studio..
Forresten, beklager hvis jeg har rodet rundt i din tekst formatering, men computer-guderne er ikke med mig i dag. Skriver jeg en længere tekst her på psychedelia, så kan jeg ikke se i mens jeg skriver eller redigerer, teksten hopper rundt. ..Jeg kan huske det var en mega smerte i røven da jeg skrev Historien om Kvadroskidamid og så skulle smide et kapitel op på boardet..
Mvh