Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 20:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad de så

En digsamling af William Sebastian Lomholt.

Jeg har en ven, der har gået og skrevet digte et godt stykke tid efterhånden. Han har nu fået samlet digtsamlingen, 'Hvad de så'. Han indsendte denne til et forlag og fik desværre afslag. Værket blev kaldt for avant-garde, kontroversielt og skizofrent.

Han har bedt mig linke en mindre udgave af digtsamlingen her på Psychedelia. Det gør jeg så, da jeg nu selv synes digtene er meget interessante. Han vil også mægtig gerne høre kommentarer fra de af jer, der får læst de udvalgte digte.

Værs'go!

http://www.gamehunter.dk/william/hvad-de-saa.pdf

Filen er i PDF-format.

Insane psychedelia user!

linket virker ikke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

FromCirclesAllRise skrev:
linket virker ikke.

Nej, men det gør det nu. ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Jeg kunne godt lide 'den gale kunstner'. Der er noget gonzo-journalistik, og nu hvor vi er ovre i den grøft så ville det faktisk klæde med endnu mere galskab og forvirring, beskrivelser af desperation og vanvi, den slags.

Udover det synes jeg det er lidt ærgeligt at der er flere stavefejl, grammatiske fejl og også sådan noget som mangel på stort bogstav ved begyndelsen af en ny sætning.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hardts skrev:

Udover det synes jeg det er lidt ærgeligt at der er flere stavefejl, grammatiske fejl og også sådan noget som mangel på stort bogstav ved begyndelsen af en ny sætning.

Det er jo avantgarde og kontroversielt ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

noname skrev:
Hardts skrev:

Det er jo avantgarde og kontroversielt ;)

Det er det jo lige nøjagtigt, hehe. I hvert fald til at blive udgivet. Han har skrevet en hel digtsamling med langt flere digte, end jeg blot har linket til her på siten. Hvis folk er interesseret i mere, skal jeg gerne arbejde på at få samlet hele hans digtsamling med ham og få smidt et link herind.

Det ville selvfølgelig også blive lagt ud i et bedre layout, så man bedre kan læse teksterne, som de er skrevet. Stavefejl beder jeg ham rette, men grammatiske fejl og bavl vil jeg ikke røre ved. Det er trods alt hans digtsamling, og han ønsker den skal ud, præcis som den er skrevet. Desuden er der jo ingen klare regler for grammatik og struktur af sætninger und zu weiter i forhold til digte.

Men lad mig endelig høre, hvis folk er interesseret i en kopi af det samlede værk opsat i bedre layout og rettet til. Så kan jeg love for, William (forfatteren) vil arbejde på det, eftersom det har været noget af en skuffelse for ham, de ikke ville lade digtsamlingen trykke netop fordi det var for avant-garde og kontroversielt, som tidligere nævnt. Nogle af digtene er ret syrede, og jeg kan meget godt lide nogle dele af digtsamlingen, så derfor hjælper jeg ham med at få det ud til folket.

Så giv endelig respons!

Medlem
Brugeravatar

Jeg er meget interesseret i, at læse mere fra den samling!

Synes det virker ganske godt det jeg har læst indtil videre.

Moar plz ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]