PiratPåRom skrev:
Hey snoezel ! hvilket program er det produceret i?
Slombering smog city...
Synth melodierne er lavet med logics sculpture og ES1 og så er der noget andet audio der er bearbejdet bl.a med logics vocoder, men hardts har ret i at det hele er mixet sammen i cubase.
JEL skrev:
Jeg ka' meget godt li' stemningen, esoterisk og psykedelisk og syret, og smag er jo individuel.
Men... jeg ville nok mene der hvor den ku' blive meget bedre er i selve lyden. Jeg ved den slags er mega-svært, og selv etablerede musikere laver nogle gange nogle elendige mix hvor lyden er total mudder-suppe grums. Men det er helt klart, for mine ører ihvertfald, at den her melodi godt ku' trænge ret meget til at blive lavet om på lige netop dét punkt. For at få gjort lyden mere klar og defineret.
Min erfaring er at selv et ellers middel-mådigt nummer ka' blive ret godt blot hvis lyden er iorden, og at et ellers glimrende nummer ka' blive elendigt hvis lyden er grumset. Sådan burde det måske ikke være ideelt set, eller også er det bare kunstner-snobberi at mene at lyden ikke må afgøre om et nummer er godt eller dårligt, men det har altså en væsentlig betydning på det indtryk man får.
Og på dét punkt synes jeg jeres sang her ka' blive bedre. Så det er altså kun det tekniske ved nummeret jeg kritiserer, ikke indholdet
Ja, som PiratPåRom spør' om, så ku' det være interessant at vide lidt om hvordan det er produceret. Hvordan du har 'masteret' det, er især noget jeg selv interesserer mig for
Den rå lyd er lidt et paradox for os, for egentlig kunne vi nok godt have lavet den mere klar i lyden, men problemet er at vi kun har haft et stue anlæg og indbygget lydkort til mixning. Jeg har egentlig ikke noget imod, at det er blevet en smule grumset og råt, det tog den drejning ret tidligt i processen og vi besluttede os bare for at holde stilen.
Vi lavede de forskellige elementer, mens vi sad og lyttede til hinanden idéer og så endte det bare med, at vi mixede det i cubase, det er ikke mastered udover at der er pseudo-stereo på også er det normaliseret.