Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Min musik
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Universet
Hej Dudes!

Kan I give mig noget feedback på min musik? :rocking:
Øvelse gør mester, det er noget psykedelisk indie rock :-)

http://www.myspace.com/purple-palace

Eller i kan finde det på Bandbase
:peace:

Titel: Re: Min musik
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Egentlig ganske udemærketfremført syntes jeg - I rammer mig dog ikke dybt på noget tidspunkt - men umiddelbart lader det da til, at i hygger jer og det er jo det vigtigste=)
Hvor psykedelisk det lige er, ved jeg ikke - kun i min bog, og der er i ikke synderligt psykedeliske...

Dog har jeg en forkærlighed for "garage-bands", så thumbs up alligevel!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Et klart thumbs up fra mig også, det er jo talentuldt arbejde det her.

Her er mit billede af jeres musik:

Generelt:
+ Meget defineret lydbillede man vil kunne genkende

+ Vokalen lyder rigtig godt, trommerne er lækre og bassisten gør sit arbejde - skide godt.

-/+ Allround mixing lyder godt, men er lidt tamt - lydbilledet er godt men samtidig lidt for unuanceret, de enkelte instrumenter får ikke helt lov til at penetrere og blive enkelte spændene elementer for sig selv. På den måde virker det mere som om de er til blot fordi de passer ind, ikke fordi de har noget at sige. - Det var altså en kommentar om jeres mixing; måden I har smidt lydsporene sammen på, ikke jeres spilleri.

"I can see Clearly Now":

Jeg synes beatet i denne her sang minder mig meget om Sting & The Police's gamle klassiker "Roxanne", ihvertfald helt i starten. En lækker lyd I har skabt her. Er det et cover af den gamle sang? jeg kan ikke huske den ordentligt.. Omkvædet er ikke efter mit hoved, da jeg synes det er for rocked til min stil, og så uden alligevel at bryde igennem til at gøre det specielt interessant ved ganske enkelt at være vildt nok. ..men så snart omkvædet er slut er jeg helt på igen.

Hvis nu trommeslageren slog lidt mere igennem i omkvæddet (evt. bare skru op for ham) og lead guitaren flippede lidt mere ud - så ville det begynde at blive interessant, og det er til trods for at rock ikke helt er min genre.

"Standing by the Window":

Trommerne er for lækre i dette her nummer synes jeg, godt arbejde.
Igen er vokalen god, og meget finpudset. I har brugt en chorus effekt ikke? Det lyder ret meget sådan.

Igen er lydbilledet dog lidt for jævnt, det kunne være fedt hvis elementerne rasede lidt mere i omkvædet.

Jeg ville lige tilføje:
Jeg ved udemærket godt hvordan det er at lægge en masse arbejde i et nummer. Man indspiller det højest sandsynligt ikke om igen, men kommentare kan man altid bruge.

Mvh

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det høje
Jeg synes det er helt helt lækkert :) Elsker psykedelisk rock og indie det er sgu dejligt! Spiller selv en del på guitar. ELSKER DEN WAH PÅ "Standing By The Window"! Den sang rammer i hvert fald mih dybt. Det er sgu slet ikke så dårligt endda! Uden løgn noget af det bedste jeg har hørt længe. Noget man kan downloade. Evt. andre tracks?

Medlem
Brugeravatar

Overordnet set er det et lækkert nummer i har skabt.

Jeres riffs er fede, men jeg syntes at de bliver spillet for ofte, jeg savner lidt variation, evt. i den måde riffet bliver spillet på. Variation i form af endnu et nyt stykke ville heller ikke skade.

Jeg kan godt lide den måde nummeret bliver bygget op i den første halvdel - fed vokal forresten, men efter første halvdel syntes jeg at det er lidt ærgeligt at i spiller de riffs som blev introduceret i starten så meget. jeg savner lidt at nummeret kulminerer på et tidspunkt, i bygger rigtig godt op til at nummeret kan 'eksplodere'.

Håber at du kan bruge min kommentar til noget konstruktivt.

Jeg har gang i et solo projekt, jeg ved ikke helt hvilken kasse man kan putte min musik i stil mæssigt.
Hvis i har lyst til at give lidt feedback på mit nummer ville jeg værdsætte det.

selve beatet er lavet i fruity loops - solo rhodx og orgel har jeg indspillet.

http://www.youtube.com/watch?v=jVy23LXnYto

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]