Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 18:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: 3 nye tracks
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Lidt lyd :)

Konstruktiv Kritik Modtages gerne.

http://www.bandbase.dk/coa

De nye tracks er

Shen Zen

Birds on Prey

Minimal Agression

Ingen af dem er helt færdige endnu.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

i må også godt sige hvis i ikke kan lide dem...... eller noget...

Det underligt når der slet ikke bliver sagt noget...

skræmmende stilhed.....

PLUR

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Det er ganske udemærket, men det er lidt for down tempo til min smag, så jeg er nok ikke den bedste dommer... :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Atna det da cool nok - det er meget langsomt - 128bpm og 130bpm...
Karmapocalypse og Cerebal Parese - er så vidt jeg husker 142bpm, men det noget smadderlarm er det... he he

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg fik kun lyttet til Birds on Prey (ikke fordi jeg ikke synes det var interessant nok til at give resten en chance, men fordi ledingen mellem min mixer og laptop ikke er lang nok til at jeg kan sidde i lænestolen og surfe samtidig med at jeg lytter...).

Jeg kunne godt bruge lidt mere dynamik, lidt flere filtreringer på dine synths, istedet for den der flanger-ting i baggrunden. Det lyder lidt for programmeret, meget loopbaseret, jeg savner lidt af den organiske dynamik jeg holder af ved især den originale goa-trance. Jeg vil gerne tilskrive det skiftet fra hardware til software, men jeg aner ikke om du i virkeligheden sidder og skruer på en gammel Juno. I så fald; skru noget mere! Wrooooum, filter-sweeps mod stjernerne......

Anyway, det er rart at høre, at det ikke er hele den danske elektroniske scene der rynker på næsen af trance, keep it up!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Blæret nok du ligefrem kunne tro jeg sidder med en synth - nej det gør jeg ikke :) Sidder på en p4 2.4ghz puchmaxi computer med fruityloops 3 fra 99 tror jeg nok - he he.

Har ikke en midi-controller lige pt - så skal edit ethvert knobtweak i hånden med musen - og så optage andre tweaks oveni - det ret svært til tider synes jeg, gad virkelig godt lige jeg kunne tage mig sammen og bruge lidt cash på noget midi. Jeg tror du vil bryde dig mere om Shen Zen - det har taget noget længere tid at lave, hvor at birds on acid er lavet på nogle timer - det samme med Minimal Agression, har kun taget 30 time at lave eller sådan noget:) Men de heller ikke færdige endnu - kan bare godt lide løbende kritik.

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Jeg fik også lige lyttet til birds of prey.
Det er lidt dystert til min smag, eller måske bare min sindstilstand lige nu?
Jeg kunne godt savne at der var lidt mere forudsigelighed i hvornår basriffet skifter, for mig virker det lidt tilfældigt.
Lydbilledet er meget monotont et eller andet sted - det er måske også meningen?
Nu kom snakken op om software og hardware - selv bruger jeg kun hardware (Motif Xs), jeg skal have det i hænderne hvor jeg kan mærke det :)...

Men til én eller anden sen-nats-koger tror jeg godt det kunne have sin plads det her, jeg ville måske smide et par lead arpeggios oven i for at gøre det lidt mere spændene. Så stopper nummeret så brat, men det er selvfølgelig fordi det ikke er færdigt.

Så fik jeg lyttet lidt til "Nibiru"
Se her kan jeg godt lide de arpeggio'er der kører i starten. Hæh det lyder lidt specielt efter den første sektion hvor der kommer en øgle-agtig synth lyd ind i billedet, den lyder organisk og klistret :)..
Men fedt nok Coa..

Mvh

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hardts: Som sagt - så jeg autodidakt indenfor elektronisk musik - har desværre aldrig vredet andet end knapperne på en mixer IRL.

Så når du siger arpeggio - så ved jeg faktisk næsten ikke hvad du snakker om, jeg har ihvertfald ikke brugt det i nibiru - de lyde er lavet på en ts404 virtuelsynth.

Den har 2 oscillometre med 4 forskellige shapes på hver og 3 potmetre på 1'eren 4 på 2'eren og mulighed for at synchronise dem og mixe dem sammen på forskellige måder (2 potmetre) (wow der mange lyde når man mixer dem sammen)
Så har den Envelope med 6 potmetre (den er meget nyttig det der jeg strækker lyde, stopper dem pludseligt og andre ret sjove ting)

Så der en filterbox med (lp12)(lp24)(hp)(bp)(off) - aner ikke hvad det betyder - der er så 3 potmetre - res (resonans?) - cut (cutoff?) - env (envelope?) - Den er også ret sjov - et enkelt tryk og følelsen af lyden er helt anderledes - det ret nice.

Så der en LFO (whaaat?) med 3 shapes - og 4 target muligheder (osc)(cut)(res)(pw) og 2 potmetre (speed) (amt) - Den kan styre lyden op og ned i forskellige tempoer - kan lave nogle vilde lyde med det - men kan ikke helt få det til at passe ind i mine rytmer - men den er der så lidt brugt bliver den da.

OG så er der distortion og delay - det fatter man...

Jeg bruger næsten altid reverb - phaser - flanger - (filtre? fx's?) til at ligge ovenpå mine lyde eller hvad man kalder det og altid 7 band EQ for at skille lyden af sådan at de forskellige frekvenser ikke generer hinanden og det kommer til at lyde som lydsuppe istedet for musik. Nogle gange bruger jeg en compresser (den gør lyden anderledes, hvis man tweaker det nok, så lyder det som om det er inde ved siden af, ret hygge).

Men har ingen ide om hvordan jeg skal forklare hvad jeg gør - jeg vrider i knapperne - ved at når jeg vrider i dem der sådan der - så sker det der og nogle gange - finder jeg ud af noget helt nyt ved at stå og kaosvride i kedsomhed.

arpeggio - jeg har noget der hedder en arpigator - den kan lave alle min eksisterende lyde (samples? øeh?) altså trommer, klaver og diverse ting som man kan downloade købe osv - altså den kan få dem til at blive spillet i forskellige rytmer tror jeg nok det hedder - blues - arabic osv - det meget humor - bare ikke min stil - den kan også få min pcer til at gå ramkold fordi det en puchmaxicomputer jeg har - men det lyder ganske sjovt op til....

PLUR

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 1.347
Hvis du har brug for hjælp med fruity loops er du velkommen til at skrive, det virker til du godt kunne bruge at få forklaret hvordan du udnytter det. Køb fruity 8, eller 9 når det kommer, eller ja gør et eller andet :P Det er lidt bedre kodet, cpu venligt, lyden er bedre osv.

Men ja, bare spørg hvis der er noget.
Jeg orker ikke lige at skrive en lige så fin og dybdegående kritik lige nu, men senere skal jeg nok give det et ordentligt lyt :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fedt FEDT FEEEEEEEEEEDT - fordi nok kan jeg bruge loops - men det 3'eren - den er rigtig fed - gode muligheder - men fuck hvor fucker den min computer op - hele tiden...

Men ja lidt hjælp vil da være ret nice..... Skal lige have fikset min computer - 100% på der er noget virus et eller andet sted - fordi nok er det ikke jordens sejeste puchmaxi jeg kører med - men det er dog 2.6ghz med 2gb ddr-ram og sata diske... så svinet skulle sagtens kunne trække et musikprogram...

Har 8'eren til at ligge - men som min puchmaxi hoster nu - naaah - den kan ikke engang afspille de numre der følger med det. Såeh - tjaeh-- øv jeg hader at geninstalere computer - øv jeg hader det...

PLUR

EDIT

Nibiru elsker jeg overalt på jorden - den hed egentligt princess of the night engang og var til en hamrende sød tøs - men fik sgu egentligt aldrig lavet den så ordentligt at jeg ville gi den til hende - så den skiftede navn - hvilket den gør igen - den dag den lyder som den skal - så hedder den princess of the night igen... fordi hun er virkelig uvprinsessen - damn. Men altså når en tøs hører dark-psy - progressive - psygressive og så stadigvæk er ret sane - ser ret godt ud og er skide sød.... så jeg jo bare solgt og må lave skummelt smadret musik til hende.. og det her nummer - det skummelt og smadret i 130bpm..... og så det ovenikøbet melodisk - selvom melodien er ret - tjaeh - simpel og kommer nu i tanke om at jeg har brugt arpigator i numret - tror kun den raslende lyd der kører i starten er en synth - resten er vist bare ren - samples eller hvad de hedder - jeg så snotdum på de udtryk - har vist gjort mig selv ret meget til grin engang overfor nogen som havde styr på dem - den ene kiggede sådan lidt undskyldende på mig - drejede hovedet og snakkede videre med sin makker - så sad jeg der og tænkte - pis - jeg vil gerne snakke med - men kan ikke fordi jeg ikke kender ordene for det jeg vil sige - det fandme nederen...

Cerebal Parese og Karmapocalypse - lavet i 2004 eller deromkring - lidt anden genre - egentligt er Cerebal Parese et remix af Karmapocalypse - numrene er fuldstændig ens i loops - det kun tempoet der er anderledes og så er slutningerne heller ikke helt ens - men alt det andet - det bare skiftet ud med andre lyde. Brugte ikke EQ dengang - lærte jeg først sidste år da jeg stiftede bekendtskab med pioneer og korg... mixere... så lurede jeg pludselig forskellen på min EQ i lorteanlægget og så en EQ på en mixer.
Genren er vel dark-psychedelic trance... Kan huske at musikplaneten sagde de aldrig havde hørt sådan noget techno før.... Lidt mystisk.

Baslyden der kører omkring 3:30+ i cerebal parese - er magen til hyletonen i karmapocalypse - synes det var skidesjovt at lave de to - pludselig blev 1 til 2 - power of the re-edit eller re-mix.... det vel mere et re-edit.... eller?

Jeg kan så bedst lide karmapocalypse - det altså nice - laver det også igen - bare med bedre lyd den her gang...

Hørte meget Paps - tripatrik og lignende i den periode - ikke at det har andet sammenhæng et at man bliver lige smadret i kraniet af det.. Minder mig om - fuck jeg savner Yumade - guld lyd.

Og IM - kan man høre jeg lidt prøver at kopiere til slut i karmapocalypse med bassen.... synes jeg selv da... den har bare ikke det der helt perfekte IM spark dine kugler i gulvet ryk der...

Så der nicklas numret - en tøs overtalte mig til at smide det op - det har sådan lidt en farmer stemning... meeen.. synes sgu ikke det helt godt...

Alive when dead inside

Er jeg helt vild med men tror aldrig det bliver færdigt - kan ikke finde den tomme aggresion inde i mig for tiden og det er den jeg skal have for at fuldende det - fordi fuck jeg er gal imens jeg laver det nummer der - er lige blevet fucked godt og grundigt rundt med af en tøs - nej hvor var jeg gal... ved ikke om man kan høre det. der er også en masse EQ fejl og noget andet skidt jeg ikke har taget mig sammen til at rette - selvom det er ret hurtigt gjort.

Birds on prey

Det nummer er jeg total skudt i - elsker den lyd jeg har opnået efterhånden - den så nice.... mangler bare lige lidt for den er partyværdig - men det nummer her er bare mig på en glad dag.
Det goa wannabe der kører hen mod "slutningen" det ikke færdigt - det på experimentalt niveau endnu - men fangede goa stemingen ret godt synes jeg, nu skal de bare af med det minimale monotoni der er over den og have noget mere india melody.. så vi ved at være der og så skal der rykkes igennen på bassen og kicket - det skal fylde mere uden at overdøve.

Shen Zen

Har taget nogle dage at lave - der er meget der skal ændres - var vild med det da jeg lavede det - så lavede jeg birds on prey - så var det som om jeg kunne se at der manglede så meget i dette nummer - det ret træls - fordi synes selv det ret godt. og det bliver det også engang.

Minimal Agression

En sur dag mere - eller rettere 2 sure timer - blev til dette skumle minimalistiske nummer - jeg elsker det - det så enkelt og stadigvæk så skide ondt - det sweet.

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hm, ok jeg vil lige prøve efter bedste evne at beskrive bla. hvad en arpeggio er.

En Arpeggio er en tonisk algoritme så at sige, den kan være tilfældig, eller fastlagt. Ganske enkelt er det en række toner der gentager sig. Hvis man f.eks. spiller tre toner på et keyboard der kører en arpeggio algoritme, så hører man en rytmisk melodi, igen kan den være tilfældig såvel som fastlagt. Det er et computergenereret tone mønster.

Det at være autodidakt benyttes i musik ofte om personer der f.eks. kan lytte til en tone og vide hvilken tone det er (A,E,H,C osv). Jeg tror mere ordet er selvlært, ligesom jeg er selvlært.. Men det var lige en gang flueknepperi på sidelinien..

Mvh

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Autodidakt betyder, så vidt jeg ved, selvlært. Jeg er helt sikker på det du snakker om er det man kalder "gehør" - altså en person der kan sætte sig ned og spille det personen lige har hørt, uden nogen reel form for kendskab til instrumentet.
http://da.wikipedia.org/wiki/Autodidakt
http://da.wikipedia.org/wiki/Absolut_geh%C3%B8r
Det altid godt med flueknepperi;)

Kender sådan en fyr - det helt fantastisk, han rå-hård :) Det fedt at høre ham på mundharmonika - sjovt nok.

Jeg er helt med på hvad en arpeggio er nu og ved også hvor den er i mit program - det var den som hed arpigator he he - og den gør præcis det du forklarer - hvis jeg spiller, f.eks som du siger 3 toner, så laver min pc'er det om til en melodi som kører i et fast mønster, som jeg så kan vælge at gøre længere og kortere efter behag - det ret nice - skal jeg nok få brugt til et eller andet.....

Her i løbet af weekenden skal jeg lige have min pc'er genfødt - og så skal jeg have loops 8 på den - så det bliver rigtig spændende :) Kunne også være ret fedt hvis det gad genkende min DJ-controller, der er alligevel 9 potmetre på som jeg ikke vil have noget imod at kunne vride istedet for at bruge musen, snot irriterende :) Loops3 vil af gode grunde ikke genkende den - controlleren er fra 08 så det lidt neder.

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ok, ja det er altid noget man skal tage sig sammen til, det med at reinkarnere sin pc.. Ja det jeg tænker på er Total-gehør, selv spiller jeg efter gehør, men har ikke total-gehør (tonegenkendelse osv..), Ah, og du har linket til det ser jeg nu, hehe...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]