Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Hvad syndes du om graffiti ? skal den blive i kbh's gader ?
Afstemning sluttede 02 sep 2009 15:16
Graffitien høre hjemme i københavn - 38%  38%  [ 9 ]
Graffitien skulle fjernes fuldkommen fra kbh, og kun udføres lovlige steder - 4%  4%  [ 1 ]
Jeg er ligeglad / ligger ikke mærke til det - 0%  0%  [ 0 ]
Jeg hader alle former for graffiti ! ned med det hele ! 0%  0%  [ 0 ]
Mal på alt !!! 58%  58%  [ 14 ]
Afgivne stemmer : 24
Forfatter besked
 Titel: Graffiti -
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
HVIS DU IKKE KAN LIDE GRAFFITI OG KUN VIL SVINE DET TIL ?
ja så hold dig venligst langt væk :)
har du derimod seriøse spørgsmål, fek.s almen interesse så skriver i bare...

Hej -
Jeg er en fyr på 20 år -
Jeg maler graffiti.

Der er mange spredte meninger omkring det at male graffiti- den mest populære nu om dage er nok at folk siger : ja det sku okay de laver de store flotte ting - men de der tags er noget lort
Jeg ku ikke være mere enig- tag's er faktisk noget lort-
Det giver os graffitimalere et dårlig rygte- men selv jeg gør det .. hvorfor er der nok mang der vil spørge ?
Og jeg vil så vidt som muligt prøve at give et svar på det - og også svar på alle de andre spørgsmål i har til det- der er mange derude der blir ireterret når de ser et tag og stiller spørgsmål til det, vilket jeg udemærket forstår.
OPS har du kun hadekommentar som " DET SKAL BARE NED OSV " så lad vær at skriv.

Hvad er et tag ?

[sub]wikipedia siger :
Et tag er den mest simple form for graffiti. Et tag kan laves med spraymaling, tusch, pensel, kridt, eller hvad man ellers kan finde på (materialet er underordnet). Tuscher og spraymaling er dog langt mest udbredt. Et tag kan være mange ting, som f.eks. personens "graffiti-navn"(one), eller personens gruppe (crew), og bliver mest praktiseret ulovligt. Et tag fungerer altså som signatur for graffitimaleren, både i sin egen form, som ulovlig graffiti, og som decideret "underskrift" på de større værker der bliver malet (lovligt eller ulovligt).

Senere begyndte man ligeledes at "tagge" med spraymaling, da tag med tusch hurtigt blev for kedeligt i sig selv.[/sub]

Jeg gør det for at blive set...
Når man ikke har overskudet eller pengene til at gå ud og lave noget stort- men man er bare så ivrig efter den adrenalinrus- og efter spændingen så man vil bare gøre det... man tar sin tush og løber ud om natten og går amok :)
Somregl gør jeg det personligt ikke ligegyldige hjerndøde steder på vært skilt og vær ting jeg ser på min vej.
Hvis i spørg mig- så ( hvis man nu endelig ska tagge frem for store throw ups osv) skal det være på et udsat sted.
Altså et sted hvor der er stor risiko for at blive nakket- så viser man andre graffitimalere at man har kæmpet for det spot -
Og det gir en form for respekt - måske ikke iblandt folk der ikke maler- men iblandt graffitimalere.

Adrenalinrusen er noget af det aller kraftigste og mest intense jeg har prøvet.
Her kan vi tale om nogle af kroppens naturlige stoffer der virkelig virker - og sætter spark i tingene.
Jeg har normalt astma- og der for jeg af at motionere og løbe osv.
Når jeg får et adrenalinkick kan jeg ikke få astma, jeg kan løbe dobbelt så stærkt, min sanser er yderst skarpe, og min hjerne tror jeg skal dø- great.
Det er fedt for mig- og jeg har aldrig før følt mig så meget i live nogensinde- der er indtet stof i hele verdenen der kan gi mig den fede følse af at være " til stede " som dette kan...

Til sidst vil jeg lige sætte noget ind fra Wikipedia - der handler om Graffitien's historie..
Spændene natlæsning hvis i spørg mig...
Og til alle jer andre malere derude ? i er mere end velkommene til at være med til at besvare folks spørgsmål- da der er mange meninger derude iblandt graffitimalere.. fek.s jeg syndes ikke at man skal male i alt for store crews.. højst 3 -4 gutter.. altså det er det jeg bare bedst ka li-
hvis jeg render rundt med 10 og maler er " Snigerheden " væk syndtes jeg - og der er ikke så meget blær over det - altså man tar ikke så meget æren selv for at være ( one ) men ( crew )
Syndtes sagtens man ka skrive sit ejet tag som man plejer - og så fek.s ha et fælles tag sammen med nogle gode venner.. altså 3 - 5 stykker højst...
men smag og behag ?

nu lidt historie :)

Senest rettet af Kaneda88 03 aug 2009 15:18, rettet i alt 6 gange.

Medlem

det er fedt indtil man bliver nakket :D

Medlem
Brugeravatar

kan selv genkende det med adrenalinsuset fra den gang jeg selv malede.. :D sjovt

Medlem
Brugeravatar

Kom da med nogle billeder? :D
Hvor maler du henne?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hvorfor den ulæselige skrifttype, såsom dette, hvis der da står noget.

Ydermere kan jeg supplere med at der i et afsides u-land er kommet mere fokus på AIDS igennem grafitti/tags. Se dét er noget der giver respekt. Så det vist i en kortfilmsdokumentar på Nat. Geo.

Medlem
Brugeravatar

And: Ja, har jeg også tit tænk på. Der er utrolig meget grafitti som er svært at læse. Men det syntes de vel bare ser fedt ud? Det gør det jo også.
Men syntes også det er lidt underligt det stort set altid skal være umuligt at læse.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Det ser syret ud og gennemtænkt, når det står sådan som du viste and. Efter mit hoved ihvertfald. Selvfølgelig kan "letlæselig" graffiti også være pænt, men det har sku en speciel twist når det står så indviklet, som jeg personligt godt kan lig.

Jeg vil også godt lig bakke op omkring nogle billeder 8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Graffiti går ud på, at smadre hele lortet!! Tags, throw-ups, pieces etc - MERE AF DET ALLE STEDER!!!

Jeg elsker at gå og tjekke tags og nye pieces ud, der er nyt hver dag... Jeg tagger på dig hvis du ikke kan li' graff:P

Medlem
Brugeravatar

Mr.Mista skrev:
Kom da med nogle billeder? :D
Hvor maler du henne?

Jeg maler over alt :-) jeg sætter farver på det grå
Billeder ? af det jeg har lavet ? tør jeg slet ikke...
Er alt for forsigtig til den slags.. der er kun 2 mennesker der kender mit tag :-)
jeg .. og min bedste ven...

And skrev:
Hvorfor den ulæselige skrifttype, såsom dette, hvis der da står noget.

Ydermere kan jeg supplere med at der i et afsides u-land er kommet mere fokus på AIDS igennem grafitti/tags. Se dét er noget der giver respekt. Så det vist i en kortfilmsdokumentar på Nat. Geo.

JA !
Det er for fedt- at de advare imod aids via graffiti- og skriver ting som " USE YOUR CONDOM & USE YOUR BRAIN "
Der kan vi da tale om graffiti med et budskab- og så er det ligemeget hvorn det ser ud- for det har et budskab-og det har meget graffiti faktisk - man skal bare vide hvad man skal kigge efter.
Altså det jo ikke alle budkaber der er lige fede... fek.s MOA - Crew
Deres tag står for " monsters of art " .. .hmmm.. jaja.. der er jo mange medlemmer i den gruppe- og ud fra hvad jeg ka se er de vist ikke allesammen " monsters of art "
Nogle af dem er sku gode nok- og jeg har en forstilling om at det var nogle af de første graffitimalere i " crewet " der stadig er de bedste...
De sku nok bare ha holdt sig på en lille gruppe på 5 -7 mand.. : - )

Det der ulæselige ;)
Det er det, der hedder wildstyle-
Du kan skam læse det :-) gi dig god til og kig på vært enkelte bogstav.
Det der er lidt syret ved denne stil er at dine bogstaver ikke bare er " BLOGBOGSTAVER " men et bogstav graffitimaleren muligvis helt selv har opfundet formen og mønstret på- vilket gør det mere svært og kræver meget mere af maleren...
at lave et normalt "throw up" med blogbogstaver og lidt farve og skygge kan næsten alle lære på få dage... eller timer...
Det jo bare at lave fyldet først- rammen/skitsen skygge og så outlines....
( sorry hvis der er stavefejl - er godt kogt )
I wildstyle blir du nød til at være mere kreativ ;) vilket er en god ting.
Det er svært- jeg er først igang med at øve mig på at lave wildstyle- den stil må jeg ærligt indrømme at jeg ikke mestre indu- derfor prøver jeg heller ikke at male den - da jeg syndtes at man selv skal være 100 % tilfreds inden man går ud og smækker det op-
Jeg plejer altid at lave et par skitser- vise dem til en god ven eller andre malere- og hvis de syndtes det er pænt/godt/flot osv- så smækker jeg det op
Bare fordi jeg syndtes det er fedt- skal der lissom også mindst være en eller to stykker der er enig med mig hvis i forstår ;) smag og behag ....

En graffitimaler- eller nærmere en tagger - jeg igennem tidens løb har set mig godt sur på er IRAN TESSO fek.s... den nar løber rundt og maler med en admindelig tynd tush " iran tesso " på alle bygninger og huse- butikker og ALT...
plus at skriften ligner noget fra en 12 årig..

Det er malere som ham der giver os et dårligt ry..

Senest rettet af Kaneda88 26 jun 2009 19:36, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
Graffiti går ud på, at smadre hele lortet!! Tags, throw-ups, pieces etc - MERE AF DET ALLE STEDER!!!

Jeg elsker at gå og tjekke tags og nye pieces ud, der er nyt hver dag... Jeg tagger på dig hvis du ikke kan li' graff:P

jeg er ikke enig :)
jeg går ikke ud i byen og maler for at smadre-
faktisk gør jeg det for at pointere at byen ville være et meget mere positivt sted hvis den var fyldt med farver og kunst...
alle de grå betonmure- høje skortsene og bygninger er ikke lige mig... men det er en fed " legeplads " ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jaja, du må gerne mistforstå - men jeg mener nu også, at smadre er at forskønne - farver overalt... =)

Medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
Jaja, du må gerne mistforstå - men jeg mener nu også, at smadre er at forskønne - farver overalt... =)

hahaha der gjorde du mig lige mega glad :D
Jaaaaeee... altså.... jeg syndtes ikke man skal male på gamle historiske byninger - og folks biler og deres personlige ejendele...
altså.. at sette farver på det grå- og få lidt spænding via DSB er nu det jeg går ind for..
og så lidt nogle andre ting.... sssh.. ;)
Men jeg vil ikke gøre folk kede af det.

Hvis jeg ejede et hus eller noget andet - og jeg så kom ud næste morgen og opdagede en eller anden idiot havde overmalet det hele ville jeg da blive mega ked af det - eller mega gal-
Og derfor ser jeg ingen grund til at sætte andre i samme situration.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Helt enig^^

Insane psychedelia user!

IAMTHELIZZARDMAN skrev:
Hvis jeg ejede et hus eller noget andet - og jeg så kom ud næste morgen og opdagede en eller anden idiot havde overmalet det hele ville jeg da blive mega ked af det - eller mega gal-

Så du maler kun på de huse som ingen ejer?

Medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
IAMTHELIZZARDMAN skrev:

Så du maler kun på de huse som ingen ejer?

Hvad med at bruge tænkeren lidt :D ?
eller røg den også på høgeurten eller hvad ;)

Og hvad vil du få ud af at jeg besvarede det spørgsmål ?
Du kender jo svaret du er jo bare dum at høre på :)
Men det er vi jo alle en gang imellem sååh.. især mig... jeg er jo " hærværkeren " numero uno haha..
Eh spøg til side..
Jeg maler bare ikke på privat ejet bygniger og sårn..
Altså medmindre du mener at det ku være shit the same - om jeg maler på DSB toge som du kommer til at betale en par tiere af til i skattepenge - eller om jeg maler dit hus :- )
Jeg kan jo ikke melde ud omkring lige nøjagtig de steder jeg maler- det ville jo være noget så dumt...
men altså.. for at besvare dit spørgsmål lidt mere korrekt så vil jeg da mene at en gammel stor fabrik med store mure der pejer ud imod vejen eller offentigheden, er klart at fortrække - frem for et privat ejet hus ( eller hvad det hedder )

Medlem
Brugeravatar

blev taget for at tagge "I <3 DEAD COPS" i kbh.:badidea: :lol:

Medlem
Brugeravatar

Kom da lige med nogen billeder!!
pics or i didnt happen.

Medlem
Brugeravatar

nål skrev:
Kom da lige med nogen billeder!!
pics or i didnt happen.

Mig?

Medlem
Brugeravatar

The-Lizardman skrev:
En graffitimaler- eller nærmere en tagger - jeg igennem tidens løb har set mig godt sur på er IRAN TESSO fek.s... den nar løber rundt og maler med en admindelig tynd tush " iran tesso " på alle bygninger og huse- butikker og ALT...

Kender godt det, der hvor jeg kommer fra, er der nogle små børn der, løber rundt og skriver på alle bygninger med sådan noget sølvfarvet "jule"spray.. :| og deres skrift er sååå grim og de skriver latterlige ting.

der er også mege små piger, der har fået den ide de skal, svine hinanden til over alt, ved at tagge alt muligt lort om hinanden. :x , og igen prøver de ikke engang at skrive flot på nogen måder.

Medlem
Brugeravatar

Annuller skrev:
blev taget for at tagge "I <3 DEAD COPS" i kbh.:badidea: :lol:

surt.. ( i don't like em dead, i like em fat so they don't run me up ;) )

usling skrev:
The-Lizardman skrev:

Kender godt det, der hvor jeg kommer fra, er der nogle små børn der, løber rundt og skriver på alle bygninger med sådan noget sølvfarvet "jule"spray.. :| og deres skrift er sååå grim og de skriver latterlige ting.

der er også mege små piger, der har fået den ide de skal, svine hinanden til over alt, ved at tagge alt muligt lort om hinanden. :x , og igen prøver de ikke engang at skrive flot på nogen måder.

Det er slet ikke graffiti i mine øjne :) det er ikke engang det at tagge...
Altså i princippet kan man jo skrive hvad man vil, og hvor man vil i graffitiens verden.. men bare det at løbe ud og skrive et eller andet på et hus, og så oven i købet noget meget useriøst eller " ikke kunsterisk "
Det syndtes jeg er utroligt egoistisk... altså.. at lave noget man ikke har forhørt sig hos nogle venner om og evt familie om det er pænt eller wak...
Er det Wak ska skal man jo øve sig til man en dag kan sætte noget op på de grå kedelige mure man er stolte af..

Og det folk gør når de bare skriver pis og lort er også at gøre polisen mere opmærksom på at graffiti også bare er unødvendig hærværk - derfor blir der også holdt ekstra øje nu - og mere i fremtiden :(

overvågnings-samfund ?
nej tak.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]