HVIS DU IKKE KAN LIDE GRAFFITI OG KUN VIL SVINE DET TIL ?
ja så hold dig venligst langt væk

har du derimod seriøse spørgsmål, fek.s almen interesse så skriver i bare...
Hej -
Jeg er en fyr på 20 år -
Jeg maler graffiti.Der er mange spredte meninger omkring det at male graffiti- den mest populære nu om dage er nok at folk siger :
ja det sku okay de laver de store flotte ting -
men de der tags er noget lort Jeg ku ikke være mere enig- tag's er faktisk noget lort-
Det giver os graffitimalere et dårlig rygte- men selv jeg gør det .. hvorfor er der nok mang der vil spørge ?
Og jeg vil så vidt som muligt prøve at give et svar på det - og også svar på alle de andre spørgsmål i har til det- der er mange derude der blir ireterret når de ser et tag og stiller spørgsmål til det, vilket jeg udemærket forstår.
OPS har du kun hadekommentar som " DET SKAL BARE NED OSV " så lad vær at skriv.
Hvad er et tag ?
[sub]wikipedia siger :
Et tag er den mest simple form for graffiti. Et tag kan laves med spraymaling, tusch, pensel, kridt, eller hvad man ellers kan finde på (materialet er underordnet). Tuscher og spraymaling er dog langt mest udbredt. Et tag kan være mange ting, som f.eks. personens "graffiti-navn"(one), eller personens gruppe (crew), og bliver mest praktiseret ulovligt. Et tag fungerer altså som signatur for graffitimaleren, både i sin egen form, som ulovlig graffiti, og som decideret "underskrift" på de større værker der bliver malet (lovligt eller ulovligt).
Senere begyndte man ligeledes at "tagge" med spraymaling, da tag med tusch hurtigt blev for kedeligt i sig selv.[/sub]
Jeg gør det for at blive set...
Når man ikke har overskudet eller pengene til at gå ud og lave noget stort- men man er bare så ivrig efter den adrenalinrus- og efter spændingen så man vil bare gøre det... man tar sin tush og løber ud om natten og går amok

Somregl gør jeg det personligt ikke ligegyldige hjerndøde steder på vært skilt og vær ting jeg ser på min vej.
Hvis i spørg mig- så ( hvis man nu endelig ska tagge frem for store throw ups osv) skal det være på et udsat sted.
Altså et sted hvor der er stor risiko for at blive nakket- så viser man andre graffitimalere at man har kæmpet for det spot -
Og det gir en form for respekt - måske ikke iblandt folk der ikke maler- men iblandt graffitimalere.
Adrenalinrusen er noget af det aller kraftigste og mest intense jeg har prøvet.
Her kan vi tale om nogle af kroppens naturlige stoffer der virkelig virker - og sætter spark i tingene.
Jeg har normalt astma- og der for jeg af at motionere og løbe osv.
Når jeg får et adrenalinkick kan jeg ikke få astma, jeg kan løbe dobbelt så stærkt, min sanser er yderst skarpe, og min hjerne tror jeg skal dø- great.
Det er fedt for mig- og jeg har aldrig før følt mig så meget i live nogensinde- der er indtet stof i hele verdenen der kan gi mig den fede følse af at være " til stede " som dette kan...
Til sidst vil jeg lige sætte noget ind fra Wikipedia - der handler om Graffitien's historie..
Spændene natlæsning hvis i spørg mig...
Og til alle jer andre malere derude ? i er mere end velkommene til at være med til at besvare folks spørgsmål- da der er mange meninger derude iblandt graffitimalere.. fek.s jeg syndes ikke at man skal male i alt for store crews.. højst 3 -4 gutter.. altså det er det jeg bare bedst ka li-
hvis jeg render rundt med 10 og maler er " Snigerheden " væk syndtes jeg - og der er ikke så meget blær over det - altså man tar ikke så meget æren selv for at være ( one ) men ( crew )
Syndtes sagtens man ka skrive sit ejet tag som man plejer - og så fek.s ha et fælles tag sammen med nogle gode venner.. altså 3 - 5 stykker højst...
men smag og behag ?
nu lidt historie