Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Flensborg
Chill fra psychedelikatessen. 95% færdigt nummer, mangler lige at pudse mixet helt af, og slutningen er jeg heller ikke lige sikker på endnu. Der kan selvfølgelig også altid tilføjes flere detaljer, men den er ved at være der.
Go' fornøjelse, og download endelig, da kvaliteten er bedre!

http://soundcloud.com/uncite/chendo-synergistik :D

Insane psychedelia user!

Rigtig fedt nummer faktisk. Lyden er ihvertfald i top, men sådan strukturmæssigt synes jeg der gennemgående mangler noget "substans". Det virker en smule inspireret af Shpongle, bl.a. percussions og nogle af ambient tonerne, men det bliver sådan lidt en kaskade af nogle forskellige toner og lydeffekter, som godt kan virke lidt kedeligt. Det lyder ihvertfald som om du har udstyret til at lave noget rigtig fedt, så jeg tror der kan komme noget langt federe ud af det nummer. Jeg savner et fedt ambient beat og en mere markant bassline :).
Må man spørge hvilket reverb du bruger? Er det et plug-in eller hardware?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg syntes sgu det var ret så fedt! - men kan godt følge Treasure i, at der ligesom mangler noget substans - vil nødigt sige en "punchline", men måske en catchfrase:P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Flensborg
Ja, jeg kan godt se jeg har været lidt for hurtigt ude, det kan nogengange være svært at høre helheden når man har siddet og nørklet med et nummer i mange timer. Jeg tror der skal skæres en del minutter væk så det ikke bliver så langtrukket, og så fyldes lidt mere lyd på, hvilket i begge to nævner. Tilbage til tegnebrættet :c)

@ Treasure: Det er både hardware og software. De store reverbs er fra en Hardware Eventide H7600, og plade klangene (på diverse trommer og andet) er fra UAD 140. Der er også en fjeder klang, og det er fra en Impulse Response. Det er nok det nummer med mest rumklang på jeg nogensinde har lavet, men jeg har lige fået Eventiden op at køre efter jeg købte den som "skrot", så den har fået lov at arbejde rigtig meget. Den blender også rigtig rigtig godt i mixet, så der er plads til meget af den, hæ hæ :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hey ol' pal! Chendo - nyt chillprojekt?
Sidder lige og hører dit track og jeg elsker den der lidt trackeragtige kval som går igen ved al den lyd du spytter ud. Det her track er dejlig minimalt og spacey. De indiske elementer går rigtig godt sammen med den dybe bas, dejlig dubby!

Det ku være svedent nok at lave et par tracks sammen engang!

Medlem
Brugeravatar

nice stykke musik :P fuld respekt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]