Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har nu gået i et par år og har haft lyst til at lave street-art. Men jeg kan ikke tegne/male i frihånd, så nu har jeg nosset mig sammen til at lave min første stencil :D. Jeg har lavet det i photoshop, printet det ud på et stykke a4 papir som jeg har klistret på et stykke pap, så skar jeg de sorte felter ud og voila: Et stk. stencil.

Original billede

Billede

Det færdige resultat

Billede

Jeg er selv meget tilfreds, især i forhold til at det er mit første.

Medlem

Det er da lykkes ret godt for dig :)

Junior medlem
Brugeravatar

Audhumla skrev:
Det er da lykkes ret godt for dig :)

Tak :) Jeg har lavet et to til som jeg uploader i morgen, her er en lille forsmag på dem

Billede

Junior medlem
Brugeravatar

Som lovet er de to andre stencils jeg har lavet

Billede

Billede

Jeg er ikke helt tilfreds med den sidste stencil af Samuel L. Jackson, hans højre øje er markeret nok.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
ikke dårligt :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
fedt nok men burde du ikke lave dem på støre papir idet det virker lidt lille man kan se sådan en kant af malling rundt om

Junior medlem
Brugeravatar

KingOfBongbong skrev:
fedt nok men burde du ikke lave dem på støre papir idet det virker lidt lille man kan se sådan en kant af malling rundt om

Jo det har du ret i, men problemet er at jeg ikke har så forfærdeligt meget pap liggende, desværre. Så jeg har prøvet at udnytte det pap jeg havde så meget som muligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Meget fornuftigt førstegangsarbejde. Man kan se du har teknikken til fremstillingen af enkeltfarves stencils iorden. Godt arbejde. Der er dog to ting som gør lidt ondt i mine øjne. Du må og skal lære at kanten udenom skal væk. Overspray ser virkelig sjusket ud, med mindre det er en "omvendt" stencil som netop skal bygges op af overspray. Derudover ville dine stencils nyde rigtig godt af at du arbejdede liidt mere med at holde dem tættere til mediet når du sprayer så du ikke får underspray. Dette kan gøres på flere måder. Jeg har haft rigtig god erfaring med spraylim. Det skal bare påføres din stencil, og have lov til at tørre lidt, så det ikke længere er vådt men nærmere fedtet. Herefter er det bare at presse stencil mod medie og vupti, så sidder den HELT tæt til overfladen.

Rigtig god arbejdslyst 8)

Medlem

Geografisk sted: Hillerød/København
Flot arbejde når man tænker på din erfaring :D
Hvis du ikke allerede kender den så tjek http://www.stencilrevolution.com ud, der kan du få hjælp til ALT og finde enormt meget inspiration, nogen af verdens bedste streetart kunstnere poster meget på deres forum og i deres gallerier. Det var den side der virkelig hjalp mig i gang med min graff i det hele taget.

Junior medlem
Brugeravatar

@inFamy Hvor kan man købe spraylim? Jeg har desperat prøvet at finde en online-butik, som handler med spraymaling og spraylim. Eller hvis du kender til en real life butik, som ligger inden for s-togs nettet ville jeg blive lykkelig.

@PsychelicPopartist Tak for linket :) har fået mange nye ideer af at læse på siden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Rigtigt godt arbejde. Er ikke den store kunstkender, men det ser rigtigt godt ud.

Mvh Mikkel

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det eneste der er lidt phail, som de andre har påpeget om som dog også er rimelig tydeligt, er malingen rundt om din stencil.
Og så kunne de måske godt klare lidt flere detaljer, men udover det: helt i orden stencils, virkelig fede billeder du har valgt at lave til stencils, især den første!

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
mht pap-mangel, så prøv at købe en pizza og se om det den er pakket ind i ikke er ret perfekt til jobbet

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]