Jeg er meget forvirret her. Især over dine inspirationskilder. Jeg har også svært ved at høre psych i musikken. Det er mere ovre i prog. Yes, genesis, senere pink floyd.. osv. Prog er noget af det eneste musik der i min bog er absolut no-go(sammen med R'n'b). Der findes få undtagelser hvor prog holder IMO.
Derimod har du nogle ting blandt dine inspirationer som er noget af det jeg virkelig elsker:
+
Motorpsycho(virkelig verdensklasse "psyckrock")
Pink floyd(syd barret perioden)
Kyuss(gud)
The Jesus Lizard (et virkelig fedt band)
Supersuckers (det er jo bare møjbeskidt garage rnr)
...And you will know us by the trail of dead(skiller sig virkelig ud)
der er flere jeg rigtig godt kan lide, men som ikke er relevante for den musik vi snakker om.
- (det jeg bryder mig mindre om)
sen Pink Floyd & David Gilmour
Mark Knopfler (Det er kun folk der skal blære sig med deres 100.000 kr. lydanlæg der hører det)
Dire Straits
(lidt) Mike Oldfield
Det plejer at være sådan at psychheads og progheads ikke er så glade for hinanden(skillelinjen er spacerock, f.eks Hawkwind). Lidt ligesom Mods og punks. Der er ingen der siger det nødvendigvis behøver være sådan, men de to genrer er nærmest modsætninger. Hvis du vil spille prog så ignorer resten af mit indlæg.
Hvis du derimod vil spille psych, så synes jeg du skal arbejde med lyden. Jeg synes den er alt for pæn. Du kan sagtens finde ud af at spille spade. Hyldete er det nummer jeg bedst kan lide. Må jeg foreslå noget distortion, fuzz og overdrive på PA'en. Måske skulle du også prøve de der stoffer alligevel..

Og så skal der mere liv i trommerne og bassen. Dynamik! Baslyden er heller ikke god synes jeg. Med Kyuss på inspirationslisten så ved du hvad jeg mener.

Det var måske lidt hårdt, men jeg tror du vil være bedre tjent med at fokusere på en af delene. Det der heavynummer til sidst virker lidt fjollet. Ganske velspillet dog.
Frem for alt, bliv ved med at spille, rocke. Læg nosserne i det!
ps: Jeg kunne ikke selv spille lille peter edderkop, selv hvis jeg fik noderne. Men jeg elsker godt nok al musik der er tilnærmelsesvis syret.
Her er nogle ting jeg tænker på, når jeg snakker psykedelisk rock:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=147651237 Det her er lige dig tror jeg. Ret spaced. Men tungt!
mammatusDragontears(Now thats friggin psychedelic! boys'n'gurlz. Lorenzo fra Baby Woodrose står bag. Lidt afdæmpet, måske mere din smag)
Colour Haze(Verdens bedste band? Stoner-jam. Veksler meget mellem mellow passager og fuld gas stonervanvid.)
Causa sui Dansk dynamit jam
Groundhogs old gold
13th floor elevators THEE psychedelic rockband.
Dead Meadow