Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg spiller en masser af psykedelisk rock, som jeg godt kunne tænke mig at få lidt respons på, fra erfarne psykonauter.

Det meste er noget jeg sidder og laver ved pc'en.
Dog med "Rigtige" instrumenter.

Hør fire af mine numre her.

http://www.myspace.com/jonasmedova

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Umildbart mærker jeg ikke noget psykedelisk i det, er jeg den eneste`?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Det er super dejlig musik. Lidt surf rock og rock and roll og lidt psychedelisk. Kan godt hører der er noget i det, men det er en god blanding.

Mvh Mikkel

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right here, not there!
Har hørt dine numre Medova...Jeg må erkende at det psykedeliske i det er ret underspillet.....men det er der....jeg længes efter noget mere "Chaos Theory" agtigt udtryk i din kunst, da det synes for meget som en opskrift af elementer fra blandt andet Pink Floyd, skinner tydeligt igennem!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Ok! Efter en gennemlytning af Tinas må jeg nok konkludere at det er psychonautisme på et respektabelt niveau....fede effekter og lækker spade.....Savner dog noget lyrik!

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
godt lavet . jeg må tilslutte mig koret der efterlyser en smule mere twist og friløb. men helt klart i den bedre ende end hvad jeg hører normalt. keep on rocking

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Jeg er meget forvirret her. Især over dine inspirationskilder. Jeg har også svært ved at høre psych i musikken. Det er mere ovre i prog. Yes, genesis, senere pink floyd.. osv. Prog er noget af det eneste musik der i min bog er absolut no-go(sammen med R'n'b). Der findes få undtagelser hvor prog holder IMO.

Derimod har du nogle ting blandt dine inspirationer som er noget af det jeg virkelig elsker:

+
Motorpsycho(virkelig verdensklasse "psyckrock")
Pink floyd(syd barret perioden)
Kyuss(gud)
The Jesus Lizard (et virkelig fedt band)
Supersuckers (det er jo bare møjbeskidt garage rnr)
...And you will know us by the trail of dead(skiller sig virkelig ud)
der er flere jeg rigtig godt kan lide, men som ikke er relevante for den musik vi snakker om.

- (det jeg bryder mig mindre om)
sen Pink Floyd & David Gilmour
Mark Knopfler (Det er kun folk der skal blære sig med deres 100.000 kr. lydanlæg der hører det) :wink:
Dire Straits :?
(lidt) Mike Oldfield

Det plejer at være sådan at psychheads og progheads ikke er så glade for hinanden(skillelinjen er spacerock, f.eks Hawkwind). Lidt ligesom Mods og punks. Der er ingen der siger det nødvendigvis behøver være sådan, men de to genrer er nærmest modsætninger. Hvis du vil spille prog så ignorer resten af mit indlæg.

Hvis du derimod vil spille psych, så synes jeg du skal arbejde med lyden. Jeg synes den er alt for pæn. Du kan sagtens finde ud af at spille spade. Hyldete er det nummer jeg bedst kan lide. Må jeg foreslå noget distortion, fuzz og overdrive på PA'en. Måske skulle du også prøve de der stoffer alligevel.. :lol: Og så skal der mere liv i trommerne og bassen. Dynamik! Baslyden er heller ikke god synes jeg. Med Kyuss på inspirationslisten så ved du hvad jeg mener. :wink:

Det var måske lidt hårdt, men jeg tror du vil være bedre tjent med at fokusere på en af delene. Det der heavynummer til sidst virker lidt fjollet. Ganske velspillet dog.

Frem for alt, bliv ved med at spille, rocke. Læg nosserne i det!

ps: Jeg kunne ikke selv spille lille peter edderkop, selv hvis jeg fik noderne. Men jeg elsker godt nok al musik der er tilnærmelsesvis syret.

Her er nogle ting jeg tænker på, når jeg snakker psykedelisk rock:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=147651237 Det her er lige dig tror jeg. Ret spaced. Men tungt!
mammatus
Dragontears(Now thats friggin psychedelic! boys'n'gurlz. Lorenzo fra Baby Woodrose står bag. Lidt afdæmpet, måske mere din smag)
Colour Haze(Verdens bedste band? Stoner-jam. Veksler meget mellem mellow passager og fuld gas stonervanvid.)
Causa sui Dansk dynamit jam
Groundhogs old gold
13th floor elevators THEE psychedelic rockband.
Dead Meadow

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

HALUGENLAMPEN: Motorpsycho er nemlig verdensklasse :!:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
hva med steppeulvene eller young flowers

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Er enig med de fleste her. Jeg er ikke genrefacist, men psykedelisk rock er det ikke, selvom det har nogle psykedeliske elementer. Ville også sige at det derimod passer som hånd i handske til progresiv rock merkatet og ovenikøbet er ret veludført. Til min personlige smag er det dog alt for pænt og kontroleret, og det vil jeg tro det er for de fleste, der rent faktisk forventer at høre psykedelisk rock.... Men få dig et band, og en forsanger (gætter på dit hovedinstrument er guitar), det kunne blive et rigtigt fedt progband, selvom det som nævnt ikke lige er min smag.

:lol: Men man må sige at vokalen og teksten til bøsse benny, sætter et lidt ironisk perspektiv på det hele... Ville tro det var sådan Red Warshawa, som jeg godt nok heller ikke kan lide, ville lyde hvis de kunne finde ud af at spille.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Mange tak alle den serafiske respons i hver især har givet. Jeg må sandhedskærligt gå til bekendelse, at jeg ikke havde regnet med så meget feedback allerede. Jeg kan konstatere, at brugere af Psychedelia er meget flinke og yderst konstruktive i deres kritik.

Jeg er meget glad for de tilbagemeldinger, der påpeger de ting som de synes mangler og hvad der kunne gøre det bedre.
Jeg er klar over, at der er mere progressiv rock over det, end der er far out psykedelia i det, men sådan bliver det oftest for mig, når jeg sider alene og nørder.
Så kan man jo altid lige rette lidt til, så det bliver lidt pænere, selv det sikkert er meget bedre, når det er beskidt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Havde hørt dine tracks via en anden tråd, så jeg dobbeltposter lige mit svar:

Medova... Fucking veludført musik!! Hørte alle 4 tracks, og der var mange passager jeg rigtig godt ku' li'!!! Der var dog for meget guitarhero til min smag, men velspillet ikke desto mindre! =)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

sick aeroplain er min favorit!!!!!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har lige fjernet A Sick Aeroplane, til fordel for et nr der hedder Æggedelte Champignon.

Ta en lytter til den.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

kan du så lige få den ind igen......... :!:
Det var da jazz psykonautisme på respektabelt niveau :!:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Månen
Jeg har lyttet til alle numrene og jeg synes at alle 4 tracks er vildt fede på hver deres måde. Jeg kan helt klart godt høre det psykedeliske rock i det. En påpegede pink floyd, hvilket jeg også klart kan høre, og pink floyd står da om nogen for psykedelisk rock. I nummeret "tinas" skinner pink floyd ud af det, og jeg kunne godt fristes til at tro at du endda har samplet selve grund-bassen/guitaren fra "another brick in the wall" og leget lidt rundt med det. Ellers så har du genskabt det så det lyder næsten ens.
Men jeg synes at numrene er rigtig fedt lavet! Er vild med Bøsse-Benny, har hørt den på repeat fem gange eller noget.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Narkose-Bøvsen skrev:
Jeg har lyttet til alle numrene og jeg synes at alle 4 tracks er vildt fede på hver deres måde. Jeg kan helt klart godt høre det psykedeliske rock i det. En påpegede pink floyd, hvilket jeg også klart kan høre, og pink floyd står da om nogen for psykedelisk rock. I nummeret "tinas" skinner pink floyd ud af det, og jeg kunne godt fristes til at tro at du endda har samplet selve grund-bassen/guitaren fra "another brick in the wall" og leget lidt rundt med det. Ellers så har du genskabt det så det lyder næsten ens.
Men jeg synes at numrene er rigtig fedt lavet! Er vild med Bøsse-Benny, har hørt den på repeat fem gange eller noget.

Det glæder mig meget at du kan lide hvad du hører og ja, Pink Floyd er da særdeles psykedelisk om noget. Jeg kan godt forstå at folk kalder det prog-rock, for det er det vel egentlig også. Men psykedelisk prog-rock.

Intet er samplet. Heller ikke mellemstykket i Tinas.
Jeg tænkte bare, at jeg ville have noget lidt pink floyd-agtigt at syre hen over og så trykkede jeg på delaypedalen.

Bøsse Benny er egentlig en protestsang - skrevet for sjov - over vores lokale pladeforretning her i Hjørring.
En af mine kammerater( en totalt hævinørd ), gik og ventede i evigheder på en ny megadethplade og så kom sangen.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Månen
hehe... Forestillede mig også ud fra teksten, at bøsse-benny i det mindste var en du kendte, som du måske var lidt irriteret på da du skrev den :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hvor er det også rart med denne tråd, det varmer indeni at her stadig er rock-mennesker, fremfor al det der elektronica/techno-fis.

Keep on rocking!

Derudover lyder det ret godt, ja, og er ret "Pink Floydisk" - ikke at det er skidt overhovedet!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Er det muligt at du kunne lægge becifringerne/akkorderne ud sammen med numrene eller hvis muligt numrene på noder? Vil gerne lave funktionsanalyse af dem af ren og skær nørdethed 8) og mine ører er ikke 'fuldtudtrænede' endnu, så kunne godt bruge nogle noder at glugge på.

Vil også lige se om du lever op til dit navn "Tritonus" for det lyder ikke umiddelbart sådan efter et par minutters hørning.

Kys

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]