Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 11:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Månen
Okay det lød måske lidt gay :mrgreen: Men seriøst!!
Jeg har længe gået og tænkt på at jeg godt kunne tænke mig at starte et elektronisk projekt sammen med nogle andre.

Lydstudie til 100 kilo haves...

I behøves ikke selv at have en masse udstyr, bare talent og ambitioner. Og når jeg siger at i skal have talent behøver i ikke være bange for at henvende jer fordi jeres talent endnu ikke har nået professionelle højder. Hvis bare i har en smule kendskab til musik og lydproduktion, og nogle gode ideer og go' fantasi så står vi lige.

Så lad os få støbt noet platin mand :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvilke genre har du tænkt dig at gå i ? :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg og mine venner er faktisk igang, vi mangler bare studie. Eller ja vi har lavet beats osv, mangler bare lidt lyrics, men det kan da ordnes :wink:

Titel:
Medlem

Havde ikke rigtigt tænkt at det nødvendigvis behøver være en bestemt genre, mere bare at blande forskellige elektroniske genrer. Jeg lytter selv til musik fra de fleste genrer.
Når det kommer til elektronisk musik, lytter jeg vel til bands såsom, infected mushroom, astrix, chemical brothers, the prodigy, daft punk, trentemøller, basement jaxx o.s.v

Jeg bor forresten i Odense, så det ville nok passe bedst hvis der er nogen andre fra odense eller fyn...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Narkose-Bøvsen skrev:
Havde ikke rigtigt tænkt at det nødvendigvis behøver være en bestemt genre, mere bare at blande forskellige elektroniske genrer. Jeg lytter selv til musik fra de fleste genrer.
Når det kommer til elektronisk musik, lytter jeg vel til bands såsom, infected mushroom, astrix, chemical brothers, the prodigy, daft punk, trentemøller, basement jaxx o.s.v

Jeg bor forresten i Odense, så det ville nok passe bedst hvis der er nogen andre fra odense eller fyn...

Altså vi er desværre fra Nordjylland, men vi er villige til at tage rejsen :wink: Det er en rap plade vi er igang med, men ved ikke om det lige er noget ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det lyder faktisk spændene, er det godt nok hvis man bare er ved at eksplodere af idéer?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg kommer gladeligt og lægger syrespade til musik i alle genre.

http://www.myspace.com/jonasmedova

Titel:
Medlem

Hvor fedt mand!

Jeg har lige lidt travlt nu, men skriver i aften når jeg kommer hjem igen. Jeg elsker Rap-musik, men mit hjemmestudie har desværre ingen mic... Men fedt at der er noget interesse for et her...

Titel:
Medlem

Medova skrev:

Lyder sgu fedt det du linker til der. Vil huske dig til hvis jeg skal bruge noet guitar til nogle af mine mixes engang.

Portuz skrev:
Det lyder faktisk spændene, er det godt nok hvis man bare er ved at eksplodere af idéer?

Hehe, lyder fantastisk! Det skulle være fint nok... Går ud fra du spiller på et instument eller har leget lidt med nogle programmer på computeren... Det ville da ihvertfald være en fordel, men smid en pm med din e-mail eller noet...

Ja til alle, som er interesseret og tror de har noget at byde på, send mig en pm. Og jeg ligger lige en pm til jer 3 med min email. Jeg er på messenger så i kan bare tilføje mig... Så kan jeg også sende noget af mit over messenger så i kan høre det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Medova... Fucking veludført musik!! Hørte alle 4 tracks, og der var mange passager jeg rigtig godt ku' li'!!! Der var dog for meget guitarhero til min smag, men velspillet ikke desto mindre! =)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
Medova... Fucking veludført musik!! Hørte alle 4 tracks, og der var mange passager jeg rigtig godt ku' li'!!! Der var dog for meget guitarhero til min smag, men velspillet ikke desto mindre! =)

Mange tak for den ekskvisitte kompliment.
Over i “generel diskussion” er der et emne der hedder psykedelisk rock, hvor folk kommenterer numrene.

Titel:
Relativistisk båthorn

Hvis der er interesse for at dele lidt lyd-filer over nettet, feks gennem p2p eller ftp eller noget, og så samarbejde lidt på dén måde vil jeg da også gerne gi' lidt input. Det ku' feks være at lægge et halv-færdigt nummer ud, eller nogen vokaler uden backing-track, så man ka' downloade disse filer og så selv sætte noget ekstra til, feks egne beats eller vokaler, og så re-uploade dem så andre ka' tilføje endnu mere. Altså lidt ping-pong lag for lag. Så er man heller ikke begrænset af fysisk location.

Det ku' også være hvis den ene havde nogle Ufærdige dele eller brud-stykker fra en melodi, eller nogle beats der sku' peppes op eller noget, så ku' andre tilføje lidt til disse beats og så re-uploade dem så den første ku' indsætte dem tilbage i melodien. Eller hvad man nu ellers ka' få af ideer.

Det var bare lidt løse ideer fra min side :) Held og lykke med projektet :)

Titel:
Medlem

faktisk en skidegod idé... Jeg har det tit med at lave meget små idéer som jeg bare aldrig kommer videre med fordi jeg simpelthen går i stå. Det kan være at andre kan bygge lidt videre på det og komme med forslag. Og så kunne det jo være at når jeg hørte hvad andre havde kommet med input's og idéer, at det blev nemmere at komme videre med de numre...

@JEL
Det ville selvfølgelig fungere bedst hvis vi arbejde med de samme musik-programmer, eller kunne vi bare gøre det sådan at vi eksporterede hver channel som samples, og så måske et bounce af hele mixet. Så kan folk selv sidde og klippe klistre, og ligge nye instrumenter, beats og effekter til. Hvis så det var et beat kunne det være rart hvis alle trommelyde blev eksporteret hver for sig, ved siden af beatet, så man kunne arbejde med at ligge effekter til de enkelte lyde for sig, istedet for til hele beatet på en gang.

Hvad bruger i andre af software? Selv bruger jeg hovedsageligt Protools og Logic studio pro til at sequence. Og Reason 4 til hurtige ideer og skitser og sådan. Jeg har også mulighed for at bruge FL studio, men arbejder primært på min mac, og FL studio understøtter ikke OSX :( Jeg har desuden ableton live lite, som fulgte med protools...

Hvad skal vi bruge af programmer til at pakke og uploade? Kan man bare uploade til eksempelvis Azeurus og så laver de en torrent?? Eller kan man gøre det lidt mere privat måske??

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg ville godt indspille nogle lækre beats og perc til dig, a la noget lounge downbeat/ambient, bare synd at der er for langt til odense og at jeg ikke selv har udstyret, men jeg har idéerne :P

Titel:
Medlem

Jeg er frisk på nogel samarbejde. Bor dog i Kbh men send mig gerne en MSN mail i en PM så adder jeg gerne.
Arbejder i Logic med hardware gejl. Har mics så der er også mulighed for at optage div lyde og instrumenter, hvis der skulle være brug for det.
Bruger også Reason engang i mellem til at lave crazy beats og lyde.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: 3630
Medova skrev:

Meget fedt lavet ellers det musik.. Fik en god griner over nummeret Boesse Benny :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]