Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 19:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
tja, nogen stor kunstner er jeg næppe - men det stoppede heller ikke picasso :D :twisted:

til sagen - jeg hygger mig vældig med at tegne og evt. ryge en pind med jævne mellemrum, så her er et par resultater jeg vil dele med jer ;)

Billede

denne her er endnu ikke færdig, men jeg arbejder på det :)
Billede

den her blev til i en matematiktime, derfor ternene...
Billede

sad og tegnede efter min egen venstre hånd undervejs, men da jeg var færdig slog det mig at det havde været federe hvis jeg havde holdt noget i hånden. anyways - idéer til en baggrund?
Billede

den her er den ældste, og den eneste som er tegnet med blyant, som i nok kan se. grunden til at jeg skiftede til blæk var, at tegningerne med blyant desværre bliver så utydelige og smudsede med tiden. den var en hel del flottere da den var helt skarp :(
svampen nede i højre hjørne har jeg hugget fra en gammel tråd herinde fra om svampekunst. den oprindelige artist hed noget i stil med THB - tak for inspiration, håber det er okay :wink:
Billede

jeg håber i vil give lidt feedback, (ris/ros) og allermest er jeg nysgerrig for at høre hvad andre ser/fortolker ud fra mine tegninger, selvom de nok er ret personlige.

alt godt folkens :P
ganja-man

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Flotte tegninger, det er du god til! :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Rigtig fede tegninger, specielt kan jeg godt lide den første og den sidste.

Hvis jeg skulle give en fortolkning af det første vil jeg mene at det er små-borgerlige der forsøger at fjerne det smukke fra verden (klippebevægelsen med fingrene imod solen og skyerne) men entheogener repræsenteret ved svampen flygter og skaber en slags befrigelse fra den verden som handler om orden, materielle goder, som skaber stress og en forældning af både sind og krop.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Hvis jeg skulle give en fortolkning af det første vil jeg mene at det er små-borgerlige der forsøger at fjerne det smukke fra verden (klippebevægelsen med fingrene imod solen og skyerne) men entheogener repræsenteret ved svampen flygter og skaber en slags befrigelse fra den verden som handler om orden, materielle goder, som skaber stress og en forældning af både sind og krop.

den fortolkning har jeg godt nok ikke hørt før :D godt tænkt.. da jeg tegnede den tænkte jeg lidt på skabelsesberetningen - manden med jakkesættet og glorien er den - måske - småborgerlige gud som fifler lidt med sine kreationer.. én blev dog ikke helt som han havde forestillet sig ;) men din fortolkning er vel ligeså rigtig, og sjov at høre for mit vedkommende! :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Gode tegninger, helt sikkert!! Vil gerne se nogle lidt mere "færdige" prokuktioner, hvis du forstår... Og hvis du har noget du vil dele=)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
HopIFjorden skrev:
Gode tegninger, helt sikkert!! Vil gerne se nogle lidt mere "færdige" prokuktioner, hvis du forstår... Og hvis du har noget du vil dele=)

Nej mand! De er færdige! Det er det fede ved blæktegninger, det er bare rene streger og papir, back to basics! De er super nice de tegninger, bliv ved med det og du risikerer at komme til at leve af det :D

Ganja-Man skrev:
sad og tegnede efter min egen venstre hånd undervejs, men da jeg var færdig slog det mig at det havde været federe hvis jeg havde holdt noget i hånden. anyways - idéer til en baggrund?

Hmmm hvis der endelig skulle en farve på som bagggrund så skulle der være mørk rød, total kommunist farve! :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Hånden er rigtig pæn.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Synes faktisk at dine tegninger er rigtig pæne!

P.S. Er selv en klovn til at tegne. :( Tændstiksmænd er sgu det længste jeg kommer.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg synes de er rigtig flot lavet. Hvis du kommer rundt omkring med en gang farve, ikke for kraftige farver, så tror jeg, at det vil se rigtig ondt ud.

Kom endelig med flere! :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

tak allesammen :)

HopIFjorden> ja, det ligner lidt noget 'skitse' meget af det - især nr. 2 og den sidste vil jeg gerne videre med, men jeg regner ikke med at nogen af de her tegninger, udover måske den sidste, kommer til at få anden farvelægning end måske lige lidt skygge hist og her med min BIC-kuglepind :P - der er jo allerede en smule kuglepindsfarvelægning på de fleste af tegningerne, hvilket jeg tror jeg ville have svært ved at få blandet ind med en ordentlig varieret farvelægning.

desuden, som Mr.Ambient skriver, synes jeg der er lidt charme over den klassiske blæk-skitsering :wink:

Kemal: hvem siger man ikke kan lave kunst ud af tændstikmænd? :twisted: Cyanide and happiness er satme sjove i hvert fald :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Yes =) det var nu heller fordi at de ovenstående skulle laves videre på... mere hvis du havde andet materiale....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I vuggestuen
Jeg er helt vild med den første af tegningerne, med mandens hånd og skyen. Jeg syntes de rædi flotte gamle dreng.. :)

Smukt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hinsides godt og ondt
rigtige fede tegninger alle sammen.. er helt specielt vild med den første... fedt nok du lige har fået presset dk ind på jordkloden :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: det mørke jylland
jeg syndes også det er vildt godt tegnet =D

syndes de er virkeligt fede som de er, men det kunne også være spændene at se hvis der blev arbejdet videre med dem, på computer måske :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Total fede tegninger :D Nice work....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Okay, du er god til at tegne!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ovre i hjørnet
hey ganja-man, rigtig fede tegninger du har lavet dér..

Citat:
svampen nede i højre hjørne har jeg hugget fra en gammel tråd herinde fra om svampekunst. den oprindelige artist hed noget i stil med THB - tak for inspiration, håber det er okay

jamen jeg er da helt smigret :D , er glad for at kunne være inspiration for nogen..

har lige erhvervet mig en masse farveblyanter, så der kommer nok et eller andet kreativt fra mig i fremtiden, men vi rygere har jo vores tempo :) ...
ellers tegner jeg osse kun sort på hvidt, men det er faktisk ret fedt at bruge farver, måske du sku prøve

tillader mig lige at dumpe et link til mine gamle tegninger
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... highlight=

ved ik, det ka være svært at forklare uvidende at der kan komme noget godt ud af at ryge sig skæv, men her er der da bevis, sort på vidt

håber at se mere fra dig, du har helt klart talent

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jamen goddag :D ja, det var lige præcis den som jeg har 'kopieret'. jeg farvelægger sjældent, men har ofte lyst til at føre et projekt videre og putte lidt farver på.. det er bare ikke altid let at finde tid og overskud til at gå videre på det punkt, når en tegning ellers syntes "færdig" (you said it :joint:)

hvis det endelig var, hvilke farveblyanter ville du så anbefale?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ovre i hjørnet
hmm jeg kan ik lige huske hvad de hedder dem jeg har, og er lige udenbys, så kan heller ik tjecke det, men skal nok skrive når jeg kommer hjem, går ca en uges tid desværre...

men de kan klart anbefales dem jeg fandt, kostede omkring 150 for 24 blyanter, de virker både som normale farveblyanter og som vand farver, akvarel eller hva det hedder...

men jeg vil ihvertfald anbefale dig at bruge farveblyanter, ikke tuscher, det blir en langt flottere blanding af farver som man kan "fade" imellem hinanden, rigtig fedt at lege med :P

Citat:
det er bare ikke altid let at finde tid og overskud til at gå videre på det punkt, når en tegning ellers syntes "færdig"

ved hva du mener, men en god gang ephedrin og en pind kan gi et godt kreativt boost :twisted:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]