Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 22:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

(Denne melodi ka' kun høres hvis man er medlem af www.mymusic.dk, men det er de fleste musik-interesserede vel :) )

Billede
AITD - "no space-babies or singing astronauts allowed in the rocket, please" - (29:12)

Denne flyvning 1 gang rundt om jorden er opbygget af 3 segmenter, hver med sin melodiske stil-art (indie-pop, ambient-electronica, trance-techno)

De reflekterer hver især de 3 faser af flyvningen: Ascent, Orbit, Descent.

Du er passageren ombord på fartøjet, og får forhåbentlig en behagelig og oplysende tur. Du vil få jorden at se som den ta`r sig ud fra rummet, og lande bagefter med en forhåbentlig større forståelse af hvor vigtigt det er at vi passer godt på denne planet.

Ha` en go` tur :)
Ønskes du af Kaptajn JEL og besætning.

Stewardessen's guidede tur ka' læses skriftligt på websiden (hvis man er så Uheldig at komme til at sidde et sted i fartøjet hvor man ikke ka' høre hende så godt :) (remember: in space no-one can hear you scream))

Enjoy! :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 1.347
Jeg fik det lyttet igennem og jeg er vild med at det er så langt.

Mht. selve tracket, så synes jeg måske nok der kunne kæles lidt mere for de enkelte lyde, det lyder somom det kører ud gennem et onboard lydkort og en transisterradio(overdrivelse fremmer forståelsen).

Men alt i alt super lækkert :)

Titel:
Relativistisk båthorn

sulek skrev:
det lyder somom det kører ud gennem et onboard lydkort og en transisterradio

Jeg gætter på det er fordi jeg lavede det mens jeg eksperimenterede med forskellige mastering-teknikker (se tidligere tråd her i 'art')

Det er et evindeligt problem for mig desværre, at få den rigtige 'tykke' lyd på min master. Så fik jeg nogle tips og tricks sidste efterår (som virker rigtig godt på rock-musik iøvrigt), i den tråd jeg nævnte, og dem brugte jeg så blaa også på denne melodi (hvor de nok ikke hører hjemme, og gi'r en lidt for tynd lyd (som du er inde på))

Hvad ustyr har du hørt den på? PC-højttalere eller et mere seriøst lyd-system?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]