Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 22:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Jeg forsøgte at lave et blackmetalnummer i går. Er ikke voldsomt inde i genren, og måske er det mere noize end blackmetal. Men her er det ihvertfald. Kritik modtages gerne, selvom jeg udemærket er klar over, at det ikke er noget mesterværk, også om hvorvidt det egentligt passer til beskrivelsen blackmetal.

http://www.sendspace.com/file/05in1b

Hail Satan :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Har downloadet og hørt en lille smule af nummeret. Hører generelt ikke metal og for mig lyder det mere som en helvedes larm uden nogen dybde. Så er vist ikke hel kompetent til at udtale mig om dit numer. Desværre :)

Men mon ikke der er nogen andre der kan komme med noget kritik. :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det er mere støj end det er black metal.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Støj i dårlig lydkvaliltet endda... Syntes det var ret ringe...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ha, det er sgu da blevet ret black metallisk :D

Nu hører jeg ikke meget af den primitive black, er mere til fx Satyricons lyd. Men jeg holder dog utrolig meget af Ulvers Nattens Madrigal, som må siges at være meget primitiv. Dog er forskellen her, at fremfor at hele lydbilledet optages af trommerne, er det i højere grad guitaren der træder frem. Det passer mig lidt bedre, trommerne bliver lidt... ensformige. Selv om det er black, kan man også godt variere trommerne lidt, eller i hvert fald have nogle små skift undervejs. Din tekst bliver sgu også lidt ensformig... Det er ærlig talt lidt enerverende med "Hail Satan... SATAN! Hail..." Kill Christians... Kill! Christians Kill!..." Og hvad er det, du skriger her? "Rip the flesh of their fucking... eyes???" Selv om det mest er skrigen, må der gerne være lidt indhold. Hvis jeg skal sammenligne det med noget, tænker jeg henad gode gamle Demon Realm, Tsjuder eller Nidhug (Headbang i Hovedlandet!) Nok mest Demon Realm egentlig.

Jeg synes det er syndt, at du ligger så meget af lydbilledet i højre side, selv om det selvfølgelig skal lyde lidt primitivt (som var det optaget i en skov...), bliver det irriterende i længden. Læg vokalen i midten...

Dit synth-billede i baggrunden synes jeg fungerer ret godt, der er grundlag for en god stemning. Lav lidt om på lyd-billedet, skriv en tekst - måske lidt mindre kliché-fyldt - spil lidt guitar og skrig så ellers bare derudaf. Så skal det nok blive mørkt og ondt. :twisted:

Hail!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]