Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 17:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

Her er en musik-video jeg har lagt på youtube:

Billede

JEL - Venice (Romance) - 8:49 - (minimalistic trance)

Både nummeret og selve musik-video'en er fra 1999, selvom optagelserne til den er lavet tidligere.

Melodien er indspillet 'studio-live' i 1 optagelse (dvs ingen lagkage-mix eller efterbehandling). Der er brugt en Roland SH101, en Roland CR8000 (som kun bli'r brugt som sequencer, og altså ikke gi'r lyd, på dette nummer), en Yamaha SY22, og en Tama DS200.
Det er fra en samling af numre (eller et album om man vil :) ) der alle er i denne stil (meget minimalistisk trance)

Skru højt op for lyden, sørg for at sub-wooferen er tændt, og chill-out 8)

Enjoy! :)

PS: youtube laver selv lyden på stream-video'en om til mono, så stereo-effekten er desværre væk.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Undergrunden, Djævleøen
Jeg bryder mig ikke om det.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Det er satme en stenet video! :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 1.347
Trippy shit.

Og fed video, thumbs up :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg bryder mig heller ikke om det. Musik uden rytme, er ikke musik. - Det er lyde, og det kan jeg ikke holde ud at høre på. Lyde er der masser af i forvejen.

Meget fint projekt dog. - Er det hjemmevideoer?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Ikke værst JEL, minder dog lidt om introen til et gammelt dokumentarprogram fra firserne... Men det har sin egen sjæl.. Syns det e fint men ka bare ikke finde ud af om du prøver at fremprovokere en holdning eller fortæller en historie....

Titel:
Relativistisk båthorn

Kammerat Hvirvelvind skrev:
Er det hjemmevideoer?

Det er mig-selv der har lavet dem, hvis det er det du mener.

B. Cubensen skrev:
ka bare ikke finde ud af om du prøver at fremprovokere en holdning eller fortæller en historie....

"No More Control" er grund-budskabet :)

Dvs nej til narko-krig, nej til fascisme, politi-stat, krig, tvang og menings-undertrykkelse og så videre i den retning. Ja til frihed og forskellighed og ansvarlighed og sikkerhed og selv-bestemmelse osv.

Og fremfor alt; ja til romantik :oops: (som venedig jo repræsenterer, og som derfor, synes jeg ihvertfald, er en stærkere mod-pol til det negative kontrol-stat's pis. Så derfor er det romantiske venedig blandet sammen med den negative stats-kontrol, eller det er ihvertfald ideen (at man ser de romantiske positive ting på den ene side, iblandet det negative politi, krigs-skib, døden's bro, fængsel, overvågning osv på den anden side))

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Aha... Det er da rimelig godt gennemtænkt.. Og et smukt budskab imo!
Du har ihvertfald fået nogle rimelig gode scener med, især den første med ham panseren der forhører ham i den sorthvidstribede bluse!

Du skal nok bare passe på med at kalde det minimalistisk trance, det er vel mere noget provokationskunst eller hvad man nu kalder sådan noget!

Hvad bruger du til redigering af video... Jeg søger pt. med lys og lygte efter et rigtig professionelt redigeringprogram.. Har kun pinaccle studios som er noget værre familiebørnebæ!

Titel:
Relativistisk båthorn

Cubensis Apprentice [ZL] skrev:
Du skal nok bare passe på med at kalde det minimalistisk trance, det er vel mere noget provokationskunst eller hvad man nu kalder sådan noget!

Provokations-kunst vil jeg bestemt ikke kalde det. Jeg har absolut _ingen_ missions- eller provokations-trang.

Minimalistisk trance henviser til musikken, og ikke til video'en. Om musikken så lige præcis falder i dén kategori er vist en smags-sag. Alt det der med kategorier, altså hvilken kasse musikken ska' ned i, er jeg ikke specielt interesseret i. Jeg kalder den minimalistisk trance fordi melodien er enkel og ensformig og repetitiv (sådan som jeg ka' li' det :) )
Musikken er det vigtigste, mens video'en mest bare er for sjov for at prøve.

Cubensis Apprentice [ZL] skrev:
Hvad bruger du til redigering af video... Jeg søger pt. med lys og lygte efter et rigtig professionelt redigeringprogram.. Har kun pinaccle studios som er noget værre familiebørnebæ!

Denne video er redigeret i adobe's premiere 5, som vel nu snart er omkring 10 år gammelt. Hvad der findes af nutidig software ved jeg ikke (det er ikke et område jeg undersøger da premiere-5 fint dækker mit lille behov :) . Min time-lange "Halcyon"-video fra sidste år er også klippet i premiere-5, og det er det eneste program jeg har kendskab til)

Titel:
Junior medlem

Kammerat Hvirvelvind skrev:
Jeg bryder mig heller ikke om det. Musik uden rytme, er ikke musik. - Det er lyde, og det kan jeg ikke holde ud at høre på. Lyde er der masser af i forvejen.

Meget fint projekt dog. - Er det hjemmevideoer?

Du siger selv at musik uden rytme ikke er musik, men der er altså rytme i det her... Så ved ikke hvorfor du siger sådan noget :roll:

Anyways, hører ikke så meget af den slags musik, men det sku' godt nok komponeret og thumbs up for videoen :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Hej JEL!

Jeg kan godt lide både melodi og billeder. Musikken kunne godt variere noget mere, men det er en smags sag. Jeg synes dog godt man kan fornemme den idé, du forklarer med modsætningsforholdet mellem det frie og det kontrollerede.Kender man ikke forklaringen er det nok lidt sværere at forstå, hvorfor så mange politifolk medvirker. ;)

Hvis jeg skal komme med noget konstruktiv kritik, synes jeg at skiltet med tekst, som du sætter ind ind imellem er lidt for svært at tyde. Det er simpelthen for mørkt...Synes faktisk det er lidt overflødigt at have med? Og hvis det pin og død skal inkluderes, synes jeg tekst og grafik burde være lysere eller have en form for kontrast, evt sort/hvid.

De visuelle effekter har du holdt til et minimum, hvilket jeg synes fungerer.
Kunne godt lide, at speedbåden til sidst også kommer til sin ret lydmæssigt, og at du blander musikken med lyden fra videooptagelsen...Dog synes jeg dens horn er alt for gennemtrængende. Men igen: En smags sag.

Godt arbejde alt i alt.

Man får helt lyst til at besøge Venedig. I Italien har jeg kun besøgt Bologna, Firenze, og nogle mindre byer.

Titel:
Relativistisk båthorn

@DovenDyret; tak :)

Drumstick skrev:
Hvis jeg skal komme med noget konstruktiv kritik, synes jeg at skiltet med tekst, som du sætter ind ind imellem er lidt for svært at tyde. Det er simpelthen for mørkt...

Teksten er også ret mørk på min computer-monitor, men når jeg ser den på tv er teksten lysende rød og klart tydelig. Jeg ved ikke hvorfor der er den forskel, men jeg har valgt at la' det være som det er da tv er det medie den hører hjemme på.

Drumstick skrev:
Synes faktisk det er lidt overflødigt at have med?
Og hvis det pin og død skal inkluderes, synes jeg tekst og grafik burde være lysere eller have en form for kontrast, evt sort/hvid.

Farven rød er selvfølgelig med vilje, da den farve jo har en stærk inciterende og dominerende kraft (ligesom gyser-film hvor titlen kommer ind med dryppene blod-røde bogstaver og den slags :) , og så også fordi sovjet-emblemet jo også er naturligt rødt)
Dén dramatiske effekt tror jeg ikke jeg ville ku' nå gennem sort/hvid (med-mindre _hele_ video'en måske havde været i sort/hvid?)

Drumstick skrev:
Kunne godt lide, at speedbåden til sidst også kommer til sin ret lydmæssigt, og at du blander musikken med lyden fra videooptagelsen...Dog synes jeg dens horn er alt for gennemtrængende.

Ja, men det er egentlig rigtig nok. Det irriterer også mig lidt nu. Men jeg har desværre ikke edit-versionen af video'en mere, så jeg ka' ikke lave det om medmindre jeg starter fuldstændig forfra (og hvis jeg sku' det ville jeg egentlig hellere begynde på at lave noget helt nyt og andet istedet for at klippe i noget gammelt)

Drumstick skrev:
Man får helt lyst til at besøge Venedig.

Det ku' aktivisterne i byen nok godt ha' brugt her igår :)

Tak for kritikken :)
(PS. jeg er iøvrigt stadig interesseret i at få tegninger fra dig til at ku' bruge i fremtidige video'er forresten, hvis du sku' få lyst til det på et tidspunkt. Jeg går sådan lidt og samler materiale til en 'Halcyon#2' jeg overvejer at lave :) )

Titel:
Insane psychedelia user!

Sikke en gang jammer...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Meget speciel video.. Faktisk ret godt lavet, musikken er dog ikke mig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]