"universe explore" synes jeg bedst om af de 2.
Den minder lidt om go' gammel tysk melodisk trance fra 90'erne

Jeg synes stemningen i den er fed og lige som den ska' være. Men jeg synes alligevel det er som om den mangler et eller andet jeg ikke lige ka' sætte ord på.
Jeg synes lyd og arrangement er fint. Men det er som om klimakset aldrig kommer i den. Jeg tror den ville ha' været bedre hvis den var dobbelt så lang og du byggede temaet mere op og lod det hele vokse noget mere og få mere fylde. Det er svært at sætte ord på, men det er som om den ikke rigtigt når at komme helt igang før den stopper.
Den mangler lige det sidste der gør at man flyver op i skyerne og bli'r ét med den, som for mig kende-tegner go' melodisk trance når det er allerbedst, og den er ellers ikke langt fra at være sådan en melodi

Den har som sagt stemningen til det.
Den er fed, helt sikkert, men er efter min mening alligevel for meget som en blomst der ikke åbner sine blade mere end halvt op.
Jeg ved ikke om du ka' bruge det jeg si'r her, men jeg ku' godt tænke mig hvis du gjorde den mindst 6 eller 7 minutter lang, og fik den til at klimakse noget mere. Måske la' den være grundlæggende som den er, men bare indsætte et par minutter mere i melodien's 'mave', hvor du så putter nogle flere lag på, som du la'r flyde rundt omkring melodien (som delfiner der leger, eller noget i den retning, hvis du ka' følge min tanke med dét billede

) så den samlet set vokser noget mere igennem hele melodien, så den mere gi'r fornemmelsen af at sprede sig helt ud eller åbne sig helt op, eller hvordan man nu ska' sige det (det er som sagt svært at forklare med ord

)