Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 20:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Har lige så længe jeg har kendt til denne lille satan, været dybt facineret af dens farver, former og meget... idividuelle og nærmest personlige look, der skifter i takt med alderen på svampen. Den er bare noget ganske særligt.

Som nogle af jer måske har set før på mushroom.dk har jeg postet disse pic's af sidste års tidlige og spæde fangst.

Billede
Billede

Deres baby-agtige udseende inspirerede mig til at lave det efterfølgende piece. Enjoy. (kaktusser og især svampe er mit gennemgående tema som skriver - har desiderede personificeringer af dem, med øjne og mund og i forskellige situationer (figurene er mest på stickers)) Poster nogle af de bedste stickers hvis efterspurgt. (skal først scannes/fotograferes).

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
og så står der forresten "Shroom".

BEMÆRK VENLIGST AT ALLE BILLEDER ER TAGET AF PRIVATE EGENDELE OG DERFOR IKKE NOGEN OVERTRÆDELSER AF LOVEN.

MaroK

Titel:
Tidligere holdmedlem

lækkert at se en grafitti maler der ikke begår hærværk ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hertil vil jeg bringe et citat af Haha, en New Zealandsk maler:

"To start with you want to make something beautifull for others to look at, but then you realise that distruction also is a very beautifull thing".

kunst eller hærværk? Måske er det begge dele, men en ting er sikker: Det er stemmen direkte fra folket til folket selv. Afspejling af sociale forhold, humør og intelligens (der findes mange forskellige).

Om man kan lide at blive konfronteret med virkeligheden eller ej. Skal ikke konkludere hvor vidt graffitien har en positiv indflydelse på samfundet, men jeg maler fordi det er mit stof (som jo nærmest er skåret i pap :wink: ).

Men er glad for at du kan lide det.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Flot malet.. Har du været grafittimaler længe?

Og godt du lige skrev hvad der stod, kunne simpelthen ikke se andet end S....M

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

faktisk ikke, nej.

Jeg har længe interesseret mig for det og lavet stickers og tagget med tusch (så jo, på sin vis, men ikke decideret maler.. det er simpelthen for dyrt (hvis man altså ikke lige nakker cannerne - men som sagt, ingen lovovertrædelser :wink: ))

Cannerne er klart noget jeg vil fortsætte med at dyrke langt mere - det er simpelthen pisse grinern at tegne/male "rigtigt" med. Forståes sådan at jeg syntes det er fedt så mange nuancer man kan ramme når malingen forstøves - man kan tegne hvad som helst!

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Rex Mundi skrev:
lækkert at se en grafitti maler der ikke begår hærværk ;)

[ot]Haha[/ot]

Ganske fedt lavet, bliv ved =)

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

helt sikkert!
maler også en smule men er gået lidt i stå de sidste år.. var dog ude og male et piece sidste sommer :)

hvis du ikke kender den, skal du prøve at tjekke vandalsquad.com

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er sgu en grinern side, du har linket mig der. :D

Og kan du så få fingeren ud og holde det i live :wink:

Tror jeg scanner nogle stickers ind efter festival. :!:

.:::...::.:::::....:::...:::::.:::.....::::.....::::::.......:::..::.::::.:::...HYG JER SÅ LÆNGE

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Nice! Thumbs up herfra... Det er sgu godt med noget psykedelisk gadekunst.

Mht grafitti, så synes jeg, at så længe det holdes til rigtige malerier og ikke bare fjolser, der synes det er for sejt at tagge "MOAZ" og lignende overalt i en brandert.

Nogle af mine favoritter er egentligt ret simple. Feks REBUS malerierne i Åehus (ved ikke om de er andre steder også), malet midt på temmeligt store og utilgængelige mure.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
noname skrev:

Mht grafitti, så synes jeg, at så længe det holdes til rigtige malerier og ikke bare fjolser, der synes det er for sejt at tagge "MOAZ" og lignende overalt i en brandert.

Hvad er det så du synes? :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Odden skrev:
noname skrev:

Hvad er det så du synes? :P

Hahahaha! :lol: Hjernedødt!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Haha, ja den irriterer også mig den sætning...

well, undskyld den med "løftet", men jeg skulle også lige et smut til London :oops: .. den med huskeren og kalenderen.
Fed musik, lækre vægge (bare en skam, at de er så hurtige til at male væggene over igen derovre.. men hva faen, det giver jo blot en lyst til at svare igen med det samme :lol: ) fede mennesker og forbløffende storslået rygekultur! - prøv at runde en af de mange mindre parker - eller bedre, bo ved en og i skal få tilbudt mere røg end lungerne kan begære - både ved en vider-sending, men også ved at folk er ret ivrige efter at sælge deres stash videre.. Selvf. er jeg fuld af fordomme når jeg siger at det mest er de sorte der ryger og er åbentsindede omkring det, men tag det lige til eftertanke hvis i nu skal derover anyway...

Men ok, BACK TO TOPIC: det kommer sku nok - nu skal jeg jo lige indhente 1000 ting fx. slagtning af hanner på guerillaspottet.. så easy on, hvilket jeg ikke tvivler på at
i kan håndtere... :)

Syntes det er fedt at i kan lide det og føler derved - det giver jo også mig en del krudt :D

Før jeg går kold (ja det er hårdt at rejse) kan jeg lige lokke med at de der stickers jeg tilsyneladende kun kan snakke om er ret meget mere fågt åp, hvis man da overhovedet kan sige det om billedet ovenover..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

On again :wink:
Billede
tre nyfundne psyller (her i dag, god gå tur med god hash.. sådan noget elsker jeg bare!?)
Billede :roll: næsten hele mit fucked up bord, som de ligger på (foto blev taget ved given lejlighed, da jeg anyway skulle dokumentere hvor sindssygt et dræber blik jeg har :? jeg blev helt bange da jeg fandt dem..selvom jeg nu gik efter dem. hehe)

Scanninger af stickers bliver det vist ikke lige til forløbeligt :shock:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

noname skrev:

Jeg vil så lige pointere at MOA (Monsters of Art) velnok er nogle af de mest seriøse vandaler sammen med VIM (Vandals in Motion) og VSA (Vi Smadrer Alt).

Især MOA'erne er efterhånden nogle gamle drenge, som sikkert har inhaleret så mange aerosol-dampe i tidens løb, at hærværk på DSB's ejendom bliver prioriteret højere end mad og fisse.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
MOA og MOAZ(mo' ass) er ikke de samme, er jeg ganske overbevist om. MOAZ tagger grimt pis overalt i Århus, ikke noget kønt syn :? Rebus kan tilgengæld nogle tricks

Titel:
In our memories
Brugeravatar

shinsou skrev:
MOA og MOAZ(mo' ass) er ikke de samme

Tror jeg godt du kan være pænt fucking sikker på at de er, medmindre det er nogle bitere der snart får tæv.

MOAZ/MOAS er jo bare flertal for MOA.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh º¿º
Cool med svampe-grafitti. Det kan jeg godt li!

og tillykke med året første SN

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Citat:
Rebus kan tilgengæld nogle tricks

Ja, desværre er der gået en sport i for nogen at skrive "Rebus" overalt på let tilgængelige mure.

Billede

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fedt nok, den klarer i jo fint selv.. troede ikke at sådan en flok snotdumme junkier gik op i graffiti :D hehe.
Jeg kan varmt anbefale alle Monsters Of Art's film. Hardcore humor! (godtnok vhs, men fuck it, man er vel lidt oldschool, ellers tror jeg faktisk der er nogle dvd'er - spørg i de der sKaTerZ hIpHoPz butikker.. ved de ikke må de dø).
Ellers har vi herhjemme Gangart vol. 1 som også er en ganske fed graff film med masser af noia og sindssyge wholecars (hele toget "dyppet" i maling :D ) friske fra FK crew som altid, men også en del andre.

Hvorfor er opium SÅ hurtigt væk :cry: ? Har næsten aldrig kendt mage, udover methamf..
Tænkte jeg over da jeg var ude og gå en tur igen i dag.. svampe var der ikke, så lad os bare kalde det for dragejagt :twisted:

Hvornår bør man egentligt passe på med det knark? (og ja, det spg. kan jeg da godt lige skyde ind her til den flinke)

Det er flot at jeres holdninger til graffiti blomstrer op, bare knapt så fedt med alt det der "AiM har de mest fråderen linier!". Det gør desværre ingen klogere eller stærkere.. Post gerne et billede (i måske selv har taget af det i snakker om) af noget i syntes er VIRKELIG FEDT, så andre også kan have glæde af det..

Forresten ang. moa så er de et crew bestående mange malere. Moas/moaz/moa/vimoas er det samme.. moa er det oprindelige af dem alle.

opfør jer ordenligt 8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Jeg har været aktiv iagttager af det danske graff miljø i mange år efterhånden (har ikke selv malet), og jeg elsker alt fra wholecars til ruderids til små grimme tags på murerne. -Og det er fordi jeg ser hvert eneste stykke som et udtryk for afmagt og modstand, mod hvordan vores normale verden fungerer.

Lidt ligesom folk der bruger stoffer til at tage lidt pis på hverdagen og kommer lidt væk fra den, ser jeg graffittien som et lille brud på hverdagen, og det er dejligt for mig.

Den følelse af at forberede sig, gå ud om natten, lave ens egen kunst på en mur, og så komme forbi de næste par dage og se det, må være helt fantastisk..

Jeg ser det hele som kunst, som udspringer fra et had mod kolde grå fassader (smadre nu den busterminal for helved)..

Jeg har virkelig ogsåfået mine øjne op for streetart. Det er så hyggeligt at gå rundt på nørrebro eller vesterbro, og se alle de dejlige og sjove ting folk de finder på.

Det er dejligt der er nogle mennesker som har lyst til at gøre min hverdag lidt mere farverig, ved at udøve kunst og være kreativ. TAK :D

Nogle af mine favorit kunstnere er :
TOYS crew - MORE - SWET (elsker ham!!) - BATES - KEGR - DAIM - VIRUS - CLEAN

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]