Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 96 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2007 13:30 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Jeg er ikke så meget inde i chill-genren, men det jeg har hørt var ret kedeligt.

Moonloop er inde på meget af det rigtige. Boards of canada, Stars of the lid er ting jeg er meget glad for i electronica/ambient afdelingen. Jeg er også glad for disse:
Labradford : Mi media Naranja. Det meste med dem er godt.

Windy & Carl: Alle deres ting er gode. Til dybere meditation kan anbefales Consciousness albummet.

Keith Fullerton Whitman

Aphex twin : Selected ambient works, fantastisk

Jeg kan virkelig godt li en gren af elektronisk som bruger dreampop/Shoegaze og 80'er virkemidler i kombination med nyere electronica. Lyden er meget varm og organisk. Inspirationskilderne er bl.a. Durutti Column. Durutti column var en guitarist ved navn Vinni Reilly som lavede eksperimenterende musik med typisk 80er lyd. Mange af pladerne holder den dag i dag.

Ulrich Schnauss : A strangely isolated place (bedste soveplade, evah)myspace


Dansk:
Manual er et helt kapitel i sig selv.
Manual : Azure Vista
På denne plade giver han virkelig los og væver guitarflader ind og ud af hinanden og sovser dem ind i 80er effekter. Virkelig ekstremt drømmende og trippet faktisk. Advarsel! ikke for folk som er til det underspillede.

Manual : Lost days, open skies and streaming tides
hans nyeste, mere chilled men stadig fantastisk. Ret afvækslende.
myspace

Manual : Ascend
lyder mere som BOC og Autechre.

Hans andre ting er også rigtig gode. bl.a. Golden sun som han har lavet sammen med...
Syntaks : Awakes / Below the Meridian
Køb køb. Det er pissegodt.
myspace

de to spiller iøvrigt sammen i syrerockbandet causa sui.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2007 21:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 aug 2005 15:58
Indlæg: 449
Geografisk sted: honolulu
moolamantra fra malo mantra vol 2.

Den mest smukke blide afslappende mantra nogensinde har hørt også var det selvfølgelig det som min raiki mester spillede til min første Raiki indvielse.

Super super smukt.

Den kan høres her http://www.olesol.dk/mukti/#0


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2007 18:48 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 sep 2007 15:10
Indlæg: 34
Geografisk sted: 9 killo
The Orb.

Alle der ved noget, bør vide det. Kongerne af ambient house, psykedelisk dub, audio weirdness .. .. . Har ikke lige ordene i min magt, men der er rigtig meget guf at udforske ud i den orb'ske dimension.

Albums:
Klassikeren: "Adventures Beyond the Ultraworld"
Syre ambient house: "U.F.Orb" =ren lsd
Vildo vildo freaky out there: "Pommes Frittes"
Samme som ovenstående men mere struktureret og dubbet: "Orbus Terrarum"
Mørkere med masser af lag: "Orblivion"
...(the list goes on)

Den seneste og varmt anbefalelsesværdige: "Orbsession Vol. 2"


MMM...
"don't leave earth without an orb"
"i never heard any music like this in my life before, and if i ever have i don't know where i've heard it"

Andre Orbonauter derude?

:twisted:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 okt 2007 10:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 aug 2007 10:23
Indlæg: 95
Geografisk sted: nær vrå på landet
nu ku jeg ikke se om det var skrevet, men jeg vil da anbefale
Infected mushroom
psykoholic(k)
void
citizen´har også lavet noget ok noget, men hvis i virkelig vil flade ud og drømme vil jeg anbefale Drum´n Bass, hardcore musiker Dj hellraiser, eller en hel anden genere Manden de kaldte gud, manden der brugte sine dage i hæren på og ryge fed på et shotgun
Hr Jimmi Hendrix,
genial psykedelisk avantgarde rock.


Top
 Profil  
 
 Titel: shulman
Indlæg: 23 okt 2007 09:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 aug 2005 15:58
Indlæg: 449
Geografisk sted: honolulu
Shulmans nye album Endless Rhythms of the Beatless Heart.

Hvor er det sindsygt godt lavet, især Mia Nihta Mono Den Ftani.

Billede


We love you shulman (hjerte)(hjerte)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2007 16:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 aug 2005 15:58
Indlæg: 449
Geografisk sted: honolulu
Younger Brother-Happy Pills

Younger Brother-All I Wan

Lækker flyder musik også er det meget anderleds end så meget andet chill :D Det dejligt med nogle nye smukke lyde.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2007 00:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 mar 2007 18:39
Indlæg: 61
Geografisk sted: Smokenhagen, DK
Med Dub menes så den traditionelle roots-baserede stil eller elektro dub?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2007 00:23 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:07
Indlæg: 650
Bloodfyiah skrev:
Med Dub menes så den traditionelle roots-baserede stil eller elektro dub?



I så fald kunne man nævne junkyard productions, som i allerhøjeste grad har udgivet en lækker chillet cd, spækket med reggae, dub og electro.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2008 23:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 maj 2006 02:45
Indlæg: 374
Dub Tractor - (Anders Remmer) undrer mig at ingen har nævnt ham - lækkert og dansk når det er bedst....

Zarathustra nævnte Boards of Canada - helt klart deres skive fra 2005 "the Campfire Headphase"
- den er uden de "kliklyde" som ellers kan være lidt forstyrrende på de andre albums.

Global Communication

Akasha Project
- de af os som skal til konferencen i Basel til marts kan nyde Akasha Projects magiske lydunivers den første morgen
- de åbner konferencen igen... lækkert!

Det absolut fedeste radio på nettet er: http://www.bluemars.org
med 3 radiostationer: Cryosleep, Blue Mars og Voices from Within

Og http://www.soma.fm har også nogle lækre playlists.
:wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2008 03:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006 03:44
Indlæg: 135
Geografisk sted: Denmark - Uk - Norway - France
Joahnn Johannson
http://www.myspace.com/johannjohannsson

Murcof
http://www.myspace.com/murcof

Monolake
http://www.myspace.com/monolakemusic

Lulu Rouge
http://www.myspace.com/lulurougesoundsystem

Apparat
http://www.myspace.com/apparat

Runar Magnusson
http://www.myspace.com/runarmagnusson

Jakob Kirkegaard
http://www.myspace.com/jacobkirkegaard

Prafix Aztech
http://www.myspace.com/prafixaztech


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2008 04:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2006 15:36
Indlæg: 165
Sad lige og hørte et album med

Karl Sanders - saurian meditation

Det kunne jeg godt lide.
det er sådan lidt dystert shamanistisk/indiansk rytme med lidt alternative instumenter på den slags, jeg har i hvert fald ikke hørt det der ligner.. det er en gennemlytning vær. kunne forestille mig man ville få et nøjeren trip (nøjeren på en god måde) ud af det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 maj 2008 19:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006 03:44
Indlæg: 135
Geografisk sted: Denmark - Uk - Norway - France
http://www.myspace.com/zealotrymusic .-< gratis chill


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2008 11:48 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2002 01:01
Indlæg: 501
Geografisk sted: Århus
Kan anbefale Kaabel, her er lidt info fra deres myspace:

About Kaabel

Kaabel
is a project of BPM (Brothers Producing Music). It was formed in May 2005. The idea is to improvise and jam together. Have as fun as possible & do some great music together. The music we play is psychedelic & instrumental. We mix styles like trance, space rock, reggae, ambient, dub, cosmic funk & folk. It´s storytelling, meditative, unexpected music.
Kaufmann & Inzect didn´t have anything to do & started to jam together. We (Kaufmann & Inzect) were very creative & highly energized at that time & we jammed alot and found some nice rythms together. We started to record our jams to learn more about that process & invited some good friends to jam with us. Jocke from the Carpet Knights on bass was first. Then Karle from Load Silence on guitar came along. After that Solen from Bland Bladen & Emil joined in with a really nice jam that was setting up our sound (Rotation Stabilizer 05-07-23). We jammed together & did some cool psychedelic music. At first we called the project BPM (Brothers Producing Music). But we changed it to Kaabel. So... BPM doing the project Kaabel. It´s a fun project where musicians gathering together around the fire & tell stories for eachother... There´s more music for download on our homepage....so if you feel for it, please have a look!

det kan tjekkes ud her: http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=51124579


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2008 18:10 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 nov 2008 12:39
Indlæg: 8
Geografisk sted: 7300
jeg kender selv meget få af alle de navne der er nævnt her :o

men har man sagt The Future Sound Of London må man osse sige Amorphous Androgynous, som egentlig er samme projekt under et andet navn..

De seneste plader "The Isness", "The Otherness" og "Alice In Ultraland" er efter min mening ikke ret meget værd.. primært lydcollager og sample-baseret syrerock.. noget af det er udemærket, men i længden holder det ikke.. næh, det man skal gå efter er derimod deres første plade, under det alias, "Tales Of Ephidrina".. behagelig ambient-techno halløj fra starten af 90'erne.. ikke ulig FSOL-pladen Lifeforms, men heller ikke det samme overhovedet.. mere "åbne" lydlandskaber og til tider lidt højere tempo end på eks. Lifeforms.. kan bestemt anbefales!!!

Derudover:
Tangerine Dream - Phaedra - behagelige lydlandskaber med synthesizere og mellotron.. mmm..

Harmonia - der er lidt at vælge imellem, alt efter humøret.. der er "Deluxe" som jeg vil betegne som poppet krautrock, med et markant elektronisk islæt, mens "Musik Von Harmonia" er meget mere elektronisk og groove-baseret.. altså lidt mindre pop, lidt mere drone.. og så har de vidst også lavet en plade med Brian Eno på et tidspunkt.

Boards Of Canada er blevet nævnt, men jeg syntes personligt "The Campfire Headphase" er et af deres svageste værker.. "Music Has The Right To Children" og SPECIELT "Geogaddi" er i min bog vejen frem! Sidstnævnte har den varmeste electronica-lyd nogensinde og er baseret (som så meget andet BoC) på finurlige trommeloops, skæve akkordsammensætninger og fieldrecordings..

så er der canadiske Loscil som har lavet en god håndfuld plader, men de bedste, efter min mening, er de 2 første; "Triplepoint" og "Submers".. førstnævnte har fysik som hovedtema og sidstnævnte u-både.. meget minimalistisk, meget drone men forfærdeligt god og dyb sumpemusik.

jeg tror jeg holder her, før jeg går i selvsving :hm:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2008 22:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 aug 2005 15:58
Indlæg: 449
Geografisk sted: honolulu
Lige en video jeg faldt over og synes lyder rigtigt fedt

http://www.youtube.com/watch?v=yKAHHbdtGB8


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2008 22:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 nov 2007 11:03
Indlæg: 93
Geografisk sted: Go'e gamle Danmark
Et par lækkerier jeg syntes burde tilføjes :P Der er lidt dub, electronica, reggea og en smule ambient...
Blue Foundation – Sweep of Days
Booka Shade – The Sun & The Neon Light
Skream – Skream!
Mikael Simpson – De Ti Skud
The Knife – Silent Shout
Noiseshaper – Reel to Reel
Télépopmusik – Genetic World
Various Artists - Rune Lindbæk's N-Disko Mix


Top
 Profil  
 
 Titel: Re:
Indlæg: 10 jan 2009 02:14 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Zarathustra skrev:
Jeg ved ikke helt om de passer helt perfekt ind i genren, men 2 klassiske navne er:

The Orb - til tider meget psykedelisk og underligt

Boards of Canada - måske lidt mere knitrende og klikkende end det du er ude efter


jeg ved ikke helt hvad der konstituerer "psykedelisk" chill/ambient, men Orb er rigtig gode, og lige nu kan man hente et mix af dem her :arrow: helt kvit og frit. rigtig lækkert IMO. mens man er derinde skal man også lige gøre sig selv den tjeneste at hente Marcell Dettmann's mix.

PS: The Orb's andet mesterværk "U.F.Orb" kan fås på play til sølle 3,99 Euro (~30kr.), og det er incl. fragt.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Senest rettet af Edward Coke 10 jan 2009 20:08, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2009 02:34 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 mar 2006 23:19
Indlæg: 746
Geografisk sted: kbHoe
Jeg har desværre ikke tid til at læse hele tråden igennem da jeg er på vej til noget tiltrængt søvn, men det skal da ikke forhindre mig i skamløst at poste - selvom de fleste sikkert kender dem.

Orbital - Det de har på deres MySpace er ikke særligt godt. Check albummet In Sides, hvorfra bl.a. The Box er fra, som jo er herre fed, både musikken og videoen.

The Zodiac. Som der står på bagsiden af pladen - 'Must be played in the dark!'. Det møder overhovedet ikke kravet, udover at det er psykedelisk. :mrgreen:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2009 17:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2005 21:40
Indlæg: 107
Geografisk sted: Undergrunden, Djævleøen
Vibrasphere is the shit! :p


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2009 10:55 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg vil lige tilføje en artist jeg er blevet rigtig glad for på det sidste: Burning Babylon, især hans album Garden of Dub er riiiigtig lækkert dub-chill, og også ret psykedelisk synes jeg. Jeg har i hvert fald nydt det i lidt mere farverige sindsstilstande. ;-)

_________________
:roll:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 96 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team