Jeg har lavet lidt om på min web-side, så den nu ser sådan her ud:
JELmusic(klik på billedet eller teksten for at komme til web-siden)
Der ligger 3 demo'er, alle i stilen indie/alternative.
JEL - All is free - 6:27
JEL - dearest valentine - 4:47
JEL - do you have an explanation? (unplugged rehearsal version) - 6:16
I denne post vil jeg gerne 'plugge' den 3. af sangene

:
stil: indie/alternative unplugged (guitar og vokal)
JEL - do you have an explanation? (unplugged rehearsal version) - 6:16
Det er ikke en færdig-indspillet melodi med trommer og synths osv, som de 2 andre er, men en indledende øve-version som jeg så senere formentlig vil indspille med flere instrumenter.
Det gør jeg med sange jeg ikke starter med at bygge op omkring et beat-track, så jeg ka' huske dem når jeg senere vil arbejde videre med dem, hehe (jeg ka' ikke noder i tilstrækkelig grad til at ku' notere musikken ned, så jeg indspiller den istedet

)
Den er indspillet i 1 'take' (jeg spiller guitar mens jeg synger), og selvom jeg si'r den er unplugged så er guitaren elektrisk, så helt unplugged er den selvfølgelig ikke (men der er ikke noget distortion eller overdrive på guitaren)
Den er skrevet, lavet og indspillet og hele molevitten på præcis 2 en halv time (lige på minuttet faktisk

)
Det var en fantastisk live-video med sinéad o'connor jeg så den anden dag, som fik mig igang med at lave denne melodi. Hun er jo selv ret politisk bevidst, og generelt heller ikke særlig imponeret over al det gas der kommer fra 'systemet'

Og så synger hun jo suverænt godt, og har lavet lige fra punk-agtige melodier over pop til stille sange kun akkompagneret til klaver. Hun har lavet en masse virkeligt gode sange. Så det fik mig til at gribe guitaren og skrible nogle ord ned til et par simple greb, som så endte med at blive til denne sang

Den handler om at politikerne gerne vil redde os alle sammen, og derfor indfører mere og mere lov-givning 'til vores eget bedste', med det resultat at samfundet bare bli'r mere og mere begrænset og fast-låst og kvælende. I stil med ord-sproget; "Vejen til helvede er bro-lagt med gode intentioner". Altså at deres godhed i virkeligheden er blevet så dominant at det er ved at udvikle sig til det modsatte. Præcis ligesom kommunismen i gamle dage's sovjet var ment som et gode for arbejder-klassen, men med tiden udviklede sig til et undertrykkende mareridt fordi man glemte hvad det hele handlede om.
Enjoy!

lyrics:
verse:
do you see the signs of a world that's growing older? do you read the signs off my face?
do you feel the heat of a world that's growing colder? do you feel the heat from my face?
can you touch the sky in a world that's growing larger? can you touch the 'why?' in my song?
can you touch the pie in a world that's growing fatter? can you hear the sigh in my song?
chorus:
can you save the day? can you save the night? can you save the girls? can you save the boys?
can you save the light? can you save the dark? can you save the men? can you save the wives?
can you save the needy? can you save the greedy? can you save the highs? can you save the lows?
can you save the birds? can you save the worms? can you save the moms? can you save the dads?
breaker: have you got an explanation for me? or do you expect one from me?
have you got a way out for me? or do you expect one from me?
verse:
do you see the light from a world that's growing dimmer? do you see the light in my eyes?
do you see the clear in a world that start to shimmer? do you see the clear in my tries?
can you sense the strength in a world that's growing weaker? can you sense the strength in my voice?
do you sense the number of choices getting bleaker? do you sense a rock in my poise?
chorus:
can you save the malls? can you save the cars? can you save the news? can you save the jews?
can you save the freaks? can you save the steaks? can you save the strawberries? Oh, the wonderful strawberries.
can you save the day? a long and lovely day can you save us all? and all the stuff in between
can you save anyone? cant you save no-one? can you save yourself? can you save yourself?
breaker: have you got an explanation for me? or do you expect one from me?
have you got a way out for me? or do you expect one from me?