Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 16:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH

THE TRIP

(FLASH MOVIE)

(2:49 min.)

Den her Flash film er spritny, og klar til afsendelse. Jeg har lånt musik fra go'e gamle The Crystal Method, (Vegas, 1997) samt stillframes fra Nasa og en sort/hvid 1950'er B science fiction film.

> -THE TRIP-

Jeg ved godt, billedkvaliteten ikke er så fin... Det skyldes kompromiser med filstørrelser og billedkvalitet.
Flash film skal helst ikke fylde mere end 500kb, og den her ligger lige på smertegrænsen størrelsesmæssigt. Og jo bedre billedkvaliteten og opløsningen er, ja, rigtigt gættet - jo større filer.

De tidligere flashfilm, jeg har lagt ind her på Psy, har begge været over 1Mb i størrelse, og det gider man ikke vente på, hvis man sidder på et modem - har jeg ladet mig fortælle. Derfor må man mod sin vilje gå på kompromis, når man arbejder i Flash.

Jeg tager gerne imod ris / ros / kommentarer / verbal kritik.

mvh ¤ Drumstick

Senest rettet af Ðrumstick 29 mar 2006 04:02, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Drumstick skrev:

De tidligere flashfilm, jeg har lagt ind her på Psy, har begge været over 1Mb i størrelse, og det gider man ikke vente på, hvis man sidder på et modem - har jeg ladet mig fortælle. Derfor må man mod sin vilje gå på kompromis, når man arbejder i Flash.

Hehe.. Jeg lover dig du ville være populær på Teknisk skole :D Det er noget af det de prædiker helt vildt med herude. Men der er li nogle ting man os skal kigge på udover det; hvad er filmens formål (er det vigtigt for seeren at det er god kvallitet?), og hvad er målgruppen (har de en ordentlig internetforbindelse?). Helt ærligt har jeg ikke på fornemmelsen at der er særligt mange der kører modemforbindelser længere (her snakker jeg 56k osv)...?

Nåh, det var et lille sidespring :D Udover det, en meget stemningsfuld lille film du har fået kreeret, måske liiige lidt for træg i det, kunne godt klare en liidt me¨re snappy sammenklipning hvis du forstår?
eLLERS GODT ARBEJDE:

Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
deXo-faN skrev:

Nåh, det var et lille sidespring :D Udover det, en meget stemningsfuld lille film du har fået kreeret, måske liiige lidt for træg i det, kunne godt klare en liidt me¨re snappy sammenklipning hvis du forstår?

DefoFan:>

tak for kommentar!

Ja, jeg er helt med på hvad du mener med klippe-rytmen.

Faktisk er sammenklipningen på originalen mere efter beatet. Når jeg så exporterer filmen som en shockwave-fil, ændres klipningen. Pga. de mange billeder, som Flash skal loade ind, kokser det nogle gange med, hvornår billederne skifter. Man kan sige, at billederne "halter bagefter" lyden, i nogle tilfælde. Og jo langsommere internet jo værre. Jeg har talt med en Flash-expert, og han siger, at det altid har været et problem med Flash...Men måske kan jeg lære at begrænse mig, for Flash er jo først og fremmest et vektor-grafik program, og ikke beregnet til Bitmap-billeder (som dem jeg bruger).
Så snart der er bitmap-billeder involveret i en Flash-animation, ja , så fylder det en herregård (som vi jyder si´r).

Sikke en lang smøre for at forsøge at snakke for sin syge moster.
Du har ret, Dexo, filmen halter hist og her, sådan er dét.

:D

¤ Drumstick

Titel:
Junior medlem

Vil såmen også bare sige at du kunne godt klippe lidt mere på lyden og måske lige skrue tempoet en anelse op ;)

Folk der har modem burde også vide at flash kan være tungt, så jeg synes du skal lave et re-make i bedre kvalitet.

Men ellers skal du bare blive ved, deter jo altid godt med lidt "visuals" :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]