Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 08:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
...og truslerne mod Jyllands Posten, præsenterer jeg: Selvportræt som Al-Qaida terrorist numbar 1!

BOMB JYLLANDS-POSTEN!

Ps. ytringsfrihed :D

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Er det et SCUD-missil ude til højre?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Uhyggelig mand... Han har negle på undersiden af fingrene, eller hænderne sat omvendt på

Smuk tegning :)

Nu vil jeg tage ind og demonstrere mod Ali pga. han har vanæret Jyllandsposten ved at sammenligne den med pest!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111oneonetwothreefour

Samt bombe Aarhus med faldskærmsraketter

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jespar skrev:
Er det et SCUD-missil ude til højre?

Ingen anelse... jeg tegnede det bare :P

Xp3rt skrev:
Uhyggelig mand... Han har negle på undersiden af fingrene, eller hænderne sat omvendt på

Du har vist ikke set nok til folk fra mellemøsten, hva? :P

ps. dræb dk!

Titel:
Flueknepper kongen

:cry: det gør mig trist...

Eller noget :P

Ytringsfrihed er en dejlig ting. Den gør mig i stand til at kalde Dronning Magrethe for en gammel kælling hvilket hun jo vitterligt er.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Go get 'em Ali!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Mohammed kan rende mig i røven.. Afguder er det eneste der holder, længe leve den Gyldne Kalv!

Billede

Titel:
Flueknepper kongen

Stonez skrev:
Mohammed kan rende mig i røven.. Afguder er det eneste der holder, længe leve den Gyldne Kalv!

Billede
yabadabaduuuuuuuuu

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
aliaarhus skrev:
Xp3rt skrev:

Du har vist ikke set nok til folk fra mellemøsten, hva? :P

ps. dræb dk!

Tror bare jeg holder mig indendørs så :shock: :lol:

Btw. hvordan dræber man et land ? Opskrift eller links søges. Dog ingen A-våben, for de larmer Billede

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Ali> Ja, længe leve ytringsfriheden!
Det skal man kunne sige med stolthed i stemmen. Dette siger jeg med fare for at lyde patriotisk (idet det er en del af styreformen i DK at man kan tegne, skrive, male, udtale osv. om, lige hvad der passer én). Jeg er ikke en videre patriotisk dansker, og synes bare jeg vil give mit besyv med...

Jeg er selv tegner, og lever til dels af det. Derfor har jeg fulgt rimeligt godt med i hele sagen, og jeg har snakket med en muslim om hans syn på sagen. Han (A.) giver mig ret i, at Anders Fjog skulle have taget den snak med ambassadørerne for et par MÅNEDER siden, da han fik tilbuddet. Nogen mener, at han, hvis han havde holdt mødet, ville blive mødt af nogle krav om at straffe Jyllandsposten for at have bragt tegningerne. Dette kan og MÅ en statsminister ikke gøre, da han i så fald selv ville medvirke til at slå ned, eller begrænse ytringsfriheden her i landet. Det kan jeg sådan set godt forstå, men han kunne jo godt have holdt et møde med dem alligevel, sat sig ned som voksne mennesker (!) og snakke om tingene. Mit forslag til, hvad Fjog'et kunne have forklaret ambassadørerne, var at tegningerne:
"Ikke var ment som en hån eller for at såre nogen muslimer. At vi næsten har en tradition for at lave satire på alt og alle, og at blasfemiske tegninger ikke er unormalt. Også Jesus, Buddha, Hare Krishna m.v. bliver vist i film, musik og billeder af satirisk karakter! Vi har stor respekt for muslimer og deres tro, og håber, at det står klart at Mohammed-tegningerne udelukkende var et eksempel på ytringsfrihed, og at de ikke ses som nedgørende, rettere som kunst i frihedens navn."
-Bare et forslag.

Det er først idag, d. 1.feb., at A. Fogh har valgt at forholde sig seriøst til emnet. Der skulle lige nogle kroner ind i billedet, før han gad tage stilling, den vamle kapitalist. Det var først, da Arla kom og sagde, de kunne tabe et milliardbeløb, og igår måtte fyre 100 medarbejdere, fordi ingen køber deres produkter mere, og at andre danske virksomheder kunne tabe PENGE på det, at han tog sagen alvorligt. Det var slet ikke i Anders' tanker, at tegningerne kunne støde visse muslimer, og at det kunne få konsekvenser...Anders Fogh laver skandale på skandale i sin selvfede, egocentriske, overfladiske, løgneriske, pengeliderlige regering.
Dette var så endnu et stort sort kryds i Foghs karaktérbog. 00.

Min personlige holdning til tegningerne er, at de skulle have tænkt sig om en ekstra gang (Jyllandsposten) før de trykte de tegninger. Som professionel tager jeg afstand fra den måde, Mohammed er vist på, og jeg kan godt forstå, at muslimer bliver stødt, vrede eller sårede over dem! Jeg synes mange af dem er direkte grove, og har en nedladende holdning. Jeg skal ikke gå i detaljer her, men I har nok allesammen set dem. På den anden side mener jeg, at alle mennesker burde have ret til at skrive, synge, tegne, spille, male, udføre hvad de vil af kunst. Ytringsfriheden er til for at blive brugt, og det må man sige, er sket nu. Følgerne havde Jyllandsposten helt sikkert ikke regnet med, selvom jeg har hørt, at de var blevet rådet til IKKE at bringe dem. Jeg mener dog, at dette ville ske før eller siden, på den ene eller den anden måde, og jeg håber, at vi kan løse det i fred og ro, og at der bliver vist generøsitet fra danskerne, når der snart bliver indsamling til bygning af en moské. Det synes jeg ville være en måde at vi løser krisen sammen, og får bygget et sted til danske muslimer, så de har et sted at tilbede deres religion ; idag er det ret kummerlige forhold (i forhold til de kristne kirker), at muslimer er henvist til at dyrke deres religion. Der skulle være bygget moskéer for længe siden, efter min mening. Folk skal have lov til at have deres religion i fred, og kunne praktisere den. Men det er aldrig smart at blande politik og religion sammen, og det må man jo sige er tilfældet i mange af de lande, der føler sig krænkede p.t. Her leder jeg tankerne hen på de billeder vi har set, med afbrændinger af Danebrog, m.m. Det skal siges, at der har cirkuleret "falske" Mohammed-tegninger rundt, sammen med de originale, og disse har været langt grovere og meget mere sjofle. Det er disse billeder, som mange af dem, der går amok, har set. Dette er knap så heldigt for sagen, for nogle muslimer kan måske tro, at ALLE danskere har en sådan holdning overfor muslimer (incl. de endnu være portætteringer af Mohammed), og det er jo ikke tilfældet. Jeg har talt med mange, som mener, tegningerne aldrig skulle være blevet bragt. Deriblandt min kollega, A., der er muslim....Men bestemt ikke fanatisk muslim, idét at han drikker spiritus (jævnligt), og ryger smøger fra tid til anden, og vil gerne tale om tingene. Spiser dog ikke gris... jeg synes, det er synd, han går glip af bacon. Må man godt sige det?

lidt offtopic:
jeg så hele Bushs "State of The Union" -tale igår, og det var næsten som at se en gyserfilm. Jeg skulle flere gange knibe mig selv i armen over de ting, jeg hørte ham sige. Han undskyldte ikke på nogen måde hans krigsførsel i Irak (eller andre steder), han var ligefrem stolt af dem, og fik stående klapsalver fra sine korrupte medløbere i Washington). Det var hele kransekagen, den øverste top af det amerikanske samfund, der var samlet... dem, som tror på konspirationsteorier, ville sige, "nå, der har vi hele eliten samlet, de øverste i Illuminati." Det tror jeg nu ikke på mere, men faktum er, at de tjener jo fedt på krigen, så det er klart de klapper og griner, og kradser hinanden på ryggen. De er fløjtende ligeglade med befolkningen i Irak. Der kommer penge i deres lommer. Flere gange nævnte han, at han ville se det som kujon-agtigt at trække sig ud af Irak, at det ville være "uden ære", og alt sådan noget pis, og at han ville fortsætte kampen ufortrødent, og lade det være op til hans militære strateger at vælge mål og hvordan besættelsen skal 'styres'. Bush gik videre og nævnte flere lande, Syrien, SaudiArabien, Burma, og i særdeleshed IRAN som næste mål. Så vent og se, hvad der sker - han var meget interesseret i Iran, og påstår at de har igangsat deres atom-produktion igen...
Det at Iran skulle have genigangsat deres atomprogram tvivler jeg faktisk på, at de har, men det påstår medierne i hvert fald. Hvorfor skulle de gøre det?

. Jeg er begyndt at tage nyheder i DK med et gran salt, og bruger andre sites til at få viden om hvad det er der er igang i verden.
Blandt andet http://www.aljazeera.com , selvom selv dén skal ses med de kritiske briller. Eller http://www.thetip.org, http://www.information.dk .
Summa summarum:
Både Fogh og Bush er nogle kolde magtsyge mænd- og jeg skammer mig over at være en del af vesten i disse år. Jeg vil gøre mit til på lovlig vis at gøre mit til at slå bremseklodserne i overfor deres neo-konservative imperialistiske godstog.
Nå, jeg er vist på vej ud af et sidespor.

!Hvis det jeg har sagt, ikke virker helt SORT, jeg ved godt det er lidt pladret skrevet, men jeg er også lidt blæst, altså :
Jeg skal i weekenden til Dansk Social Forum, jeg kan kun anbefale at folk dukker op, det koster kun 200 ,- for en hel weekend:

CITAT

Danmarks Sociale Forum er et mødested for bevægelser og grupper, som arbejder for en verden, hvor mennesker sættes over penge. En verden, hvor sociale og miljømæssige hensyn vejer tungere end kortsigtet økonomi. Ligesom Verdens Sociale Forum (WSF) er Danmarks Sociale Forum et åbent og demokratisk mødested, hvor alle, der er i opposition til den nyliberale verdensorden, kan mødes og fremlægge sine ideer, diskutere og skabe netværk og nye samarbejdsformer.

Danmarks Sociale Forum tilslutter sig WSF’s Charter. Der er ingen politisk ledelse af Danmarks Sociale Forum. Ingen kan tale på vegne af Danmarks Sociale Forum og Danmarks Sociale Forum vedtager ikke fælles erklæringer eller aktioner.

Danmarks Sociale Forum er en enestående mulighed for at fagbevægelsen, sociale bevægelser, miljøbevægelser og alle mulige andre grupper og foreninger kan finde sammen om at udvikle større viden om hinandens problemer og målsætninger. Vi ønsker at udvikle fælles forståelser og i forlængelse heraf, fælles strategier og aktiviteter på de områder, hvor der er berøringsflader, modsætninger og fælles interesser.

"Velkommen til Danmarks Sociale Forum 2006. Under overskriften ”En anden verden er mulig” arrangeres i weekenden d.3.-5. februar over 100 workshops, debatter, film og koncerter i et brag af en politisk, social og kulturel begivenhed. "

CITAT SLUT }

http://www.socialforum.dk

PS! Magtens Korridorer kommer og spiller om lørdagen***
http://www.magtenskorridorer.dk/

Håber du fik noget ud af min smøre, ellers spørg...!
Og hvis du deltager i Social Forum, vil jeg gerne udveklse tanker og oplevelser her -efterfølgende.

mvh
Drumstick *

*

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Har valgt at afbillede Jesus, som det er gjort så mange gange før, uden at der er nogen der har fået synderligt ondt i røver over det..:

Billede

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Drumstick,

Jeg kunne ikke være mere enig: smukt skrevet.

Jeg har dog selv den der nagende fornemmelse af at det ville have så meget nemmere at være super-ultra-indigneret over muslimernes fremtog hvis vi SELV havde fejet bedre for egen dør.

Jeg ville have elsket at rejse til den samlede muslimske verden og have sagt "hør nu her, bare fordi en flok sauidier flyver ind i et højhus i New York betyder det jo ikke at vi holder hele den arabiske verden ansvarlig og går i krig mod ..... nåeh nej vent... crap ... Nevermind ... UNDSKYLD for de tegninger!!" *Haster skamfuldt ud af lokalet*

:roll:

Gid den dag kom hvor også danskerne konsekvent opførte sig i overensstemmelse med alle vore idealer om frihed, lighed og broderskab. Flertallet lader dog til kun konsekvent at praktisere netop det som vi hader muslimerne for i disse dage: at de SELV vil have alle rettighederne mens de behandler alle andre som skidt.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg betragter ikke mig selv som racist, men min tålmodighed er snart ved at være brugt op.

Jeg synes den her sag er fuldstændig blæst ud af proportioner, og man truer nu fuldstændige uskyldige menneskers liv, bare pga deres nationalitet.

Muslimerne synes at vi danskere generaliserer når vi viser muhammed med bomber og lignende, men de har åbenbart ikke noget problem med at forømme alle danskere som anti-muslimer.

Det er osse en sjov måde at protestere på når nu de ikke vil opfattes som terrorister, med flagbrændinger, affyring af håndvåben og dødstrusler. Jeg ved ikke lige hvem der er masterminden bag det, men det får dem altså ikke til at se alt for godt ud i medierne.

Hvis denne her sag kommer til at koste bare et menneskeliv, tror jeg aldrig jeg ka ha den mindste repekt for den muslimske tro igen.

Jeg har ikke det mindste problem med jyllandspostens billeder, det er helt ok at vise de billeder. HALLO det er fucking tegneseriebilleder.

Billede

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Lex Baxter skrev:
Muslimerne synes at vi danskere generaliserer

:idea: :lol:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Ok så nogle muslimer da. Hvis det er der du vil hen, ellers andet

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Les Baxter skrev:
Ok så nogle muslimer da. Hvis det er der du vil hen, ellers andet

Jeg morede mig bare over din sætning.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Det er osse helt ok, men hvis de kan generalisere kan jeg vel osse.

Spøg til side, kan godt høre at den ikke var helt efter bogen

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sjælland, Stevns
haha.. ja.. den var lidt generaliserende :D hehe

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
er det ikke lidt sjovt, at først er islam meget oppe og vende, og så laver de satiretegninger om muhammed, og nu er satiretegningerne herre meget oppe og køre, så nu bliver der lavet satire(tegninger) om dem? :D

måske har det ikke noget med noget og gøre, men jeg er baske så det giver fint mening for mig :D

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Hej Lex Baxter.

Nu synes jeg lige vi skal huske på, at de muslimer vi har set brænde dannebrog og trikoloren af og som også er kommet med dødstruslerne, primært tilhører Radikale Islamiske grupperinger. Al-Aqsa brigadens martyrer har altså aldrig tilhørt guds bedste børn, og de har hele vejen igennem stået for religiøs intolerance og - såvidt jeg husker - terrorisme.

Les Baxter skrev:
Jeg har ikke det mindste problem med jyllandspostens billeder, det er helt ok at vise de billeder. HALLO det er fucking tegneseriebilleder.

Ja, det er sådan vi danskere ser på det, men jeg har ikke umiddelbart noget problem med at forstå, at muslimer finder flere af billederne stødende. Muhammed er altså fremstillet som terrorist med en bombe i turbanen! Og JP's kulturredaktørs bortforklaring med at "det var et eksempel på at nogle, men ikke alle muslimer er terrorister" er rent BS.
Muhammed var den første muslim, koranen er f.eks Guds ord som det blev fortalt til ham direkte, og Hadith'erne (fortællinger om Muhammed levevis) er en af de fem søjler, som Islam bygger på. Flere af billederne er i det hele taget en grov fornærmelse...Jeg ville ikke have noget imod, at de havde bragt nogle sobre billeder af profeten.
De har dog selvfølgelig ytringsfrihed til at gøre hvad de vil, jeg føler bare ikke at det var det smarteste træk ifhld. integration osv.

Mvh. Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]