Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 10:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu har jeg leget lidt med idéen om at anskaffe mig en trommemaskine. Jeg foretrækker trods alt at musikken bliver kreéret af fysiske apparater, som man kan have imellem sine fedtede håndflader, fremfor software der kvæler min blærbare halvt til døde...

Nå, men anyways: Er der nogen der har erfaringer med disse, for jeg har ærligt talt ingen.

Jeg tænkte på noget i denne stil: Korg Electribe ER mkII.
Og hvis jeg føler at jeg har spendérbukserne på: JoMoX Xbase09

Noder kan jeg ikke finde ud af, så et keyboard kan rende og skide...

Og så er der sikkert én der skriver: "Man kan overhovedet ikke lave musik med disse. Du skal bruge en ...... og en ......., som du forbinder med én ...... Så virker de også, hvis du så til sidst forbinder dem med en ....."
- Og hvis det er tilfældet, så undskyld min uvidenhed, og lad mig da græde i fred.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg kan heller ikke noder, men jeg har alligevel allerede haft stor glæde af et keyboard jeg fik for en måneds tid siden. Så jeg synes ikke det er på det grundlag du skal fravælge keyboardet. Jeg bruger også delvist keyboardet (sammen med en software trommemaskine) til at lave trommebeats med, det fungerer fint, og de mange sliders/drejehjul på mit keyboard kan associeres med knapper på software trommemaskinen.

Hov, nu har jeg så slet ikke svare på dit spørgsmål, men jeg håber du tilgiver mig, ville bare lige komme med mine 5 cents... :wink:

PS: Undskyld endnu engang, men er det ikke helt vildt at give 2.100 eller 4.000 kr for en kasse der ikke kan meget andet end at spille små samples i en rytme? Til sammenligning gav kun 1.500 for denne her frække sag:
Billede

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sjælland, Stevns
fuck hardware.. software rocks ^^ det sq ligeså godt.. :) og du kan godt få programmer der ik dræber din bærbar.. ellers køb en nye:D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har en bærbar med 512MB RAM, og en 2.8 GHz CPU. Men alligevel hakker og pruster svinet ad røvhuls til når jeg skaber musik. Jeg vil dog i samme anledning foreslå mig selv evt. at investere i et nyt lydkort. Så ville det nok hjælpe...

Men som jeg sagde, så foretrækker jeg helt klart fysiske objekter. Jeg har lissom' mere føling hvad det angår. Det' federe...

Drupe, hvor meget konfiguration, og synkronisering er tilgængelig med sådan et keyboard?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sjælland, Stevns
ja okay.. hvis man har en kærlighed for hardware som mange har, så er det nok sjovere med det andet.. jeg foretrækker blot mine programmer som all around.. så kan jeg lave alt hvad skal over computeren :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har en Yamaha A3000 sampler til salg.

3 DSP'er der kan kædes sammen på kryds og tværs, 250 MB SCSI zip-drev og digitalt add-on board med optisk ind/ud, S/PDIF, etc.

Hvis du sværger til hardware - hvorfor så en trommemaskine, når du kan bruge en sampler?

PM mig hvis det har interesse.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
R. Girk skrev:
Drupe, hvor meget konfiguration, og synkronisering er tilgængelig med sådan et keyboard?

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, men når det er sluttet til en computer med et godt stykke musiksoftware er der ingen grænser for hvad man kan med det. De 8 sliders og 8 drejehjul kan associeres til hvilket som helst parameter i en software-synth. Ja faktisk kan hver eneste knap/tangent/hjul på keyboardet konfigureres hver for sig. Nåmen, måske har jeg bare nogle andre musiske behov en du har? Jeg laver primært trance musik.

Titel:
Medlem

hvad med et nyt lydkort til din bærbare.. f.eks e-mu eller rme hammerfall (prøv e-mu.com eller hammerfall.com)
hvis dit lydkort ikke har tilstrækkelig med ram kan det godt køre langsomt.
e-mus nye har vist 64mb på lydkortet.
fruityloops 6.0 er ret god.. men man skal altså have et lydkort der er lavet til musik.. mit SB live har 12mb og den hakker også lidt..
hammerfall har vist 2X64MB ram ellers er det 2 processor.. den har vist 32kanaler og den kan afspille og optage 192khz
jeg tror ikke på at du kan få mere ud af Korg Electribe ER mkII og JoMoX Xbase09 end e-mu + fruityloops. FL kan du få for under en tudse og e-mu 1212m koster ca 1500
hammerfalls nýeste koster vist ca4900kr i danmark.

både hammerfalls nye samt e-mu 1212m kan både afspille og optage 192khz (det er godt hvis du selv vil indspille trommelyde og så skal du jo ikke betale for topkvalitetslyde :wink: )

jeg ville ikke købe Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS Notebook hvis jeg ville lave musik.-

http://www.emu.com/products/welcome.asp?category=505&

http://www.rme-audio.de/english/index.htm

http://www.nettomusic.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]