Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 10:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Dette sted ligner noget fra "Nærkontakt af 3. grad"; Har lavet en billedserie med screenshots fra Google Earth... Et interessant, figurativt vejnet, et rum-observatorie, en landingsplads, og symmetriske "lys"? i jorden; det ser meget syret ud...
Og vil gerne understrege, at billederne er nøjagtigt gengivede som i Google Earth, -det er dét, der er det mest utrolige.

Velkommen til Jorden!

:idea:

Hvis nogen har nogen bud på, hvad de der lys, de har bygget ned i jorden (på de sidste billeder) skal gøre godt for, er jeg lutter øren. Jeg kan ikke helt gennemskue, hvad det er.

Øvrige kommentarer er også velkomne!

¤ Drumstick

Titel:
Medlem

Hvorfor tror du at det er lys? Det tvivler jeg meget på.
Jeg har et gæt på hvad det er:
Man kan se at nogle af de hvide "prikker" er høje maste (man kan se skyggerne). Når man har høje, og tynde maste, er man også nødt til at stabilisere dem, og jeg tror at de hvide prikker er fæstings punkter til nogle stålvejere som støtter masterne.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Hmm, jeg kan nu heller ikke se noget revolutionerende ved de billeder. Men det er da en meget fed tanke. :D
Var du skæv da du kom op med teorien?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Skyggen ved "lysene" er meget længere end på bygningerne ved siden af, så vidt jeg kan se...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Atratus skrev:
Hvorfor tror du at det er lys? Det tvivler jeg meget på.
Jeg har et gæt på hvad det er:
Man kan se at nogle af de hvide "prikker" er høje maste (man kan se skyggerne). Når man har høje, og tynde maste, er man også nødt til at stabilisere dem, og jeg tror at de hvide prikker er fæstings punkter til nogle stålvejere som støtter masterne.

Ja, jeg hælder også mest til teorien, at det er nogle master af en art. Men som Magnum er inde på, er skyggerne nogle steder meget længere. Det kan selvfølgelig være de stålwirer, som du er inde på, Atratus.

Åndsamøbe skrev:
Var du skæv da du kom op med teorien?

Ja.

Magnum skrev:
Skyggen ved "lysene" er meget længere end på bygningerne ved siden af, så vidt jeg kan se...

Det er også det, jeg vil mene, men der kan jo være tale om noget stabilisering af masterne.
Jeg synes dog alligevel symmetrien i masterne, lysene eller hvad det er, er flotte og interessante:

Billede

:)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men hvis det er wirere der holder nogle master, skal de da være usandsynligt tykke for at kaste så kraftige skygger?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Magnum skrev:
Men hvis det er wirere der holder nogle master, skal de da være usandsynligt tykke for at kaste så kraftige skygger?

Ja, eller også er det ikke skygger, de linier du kan se. Jeg tror, at det er kablerne selv, som må være utroligt tykke da billedet her er fra 923 fod (dvs. 281,3 meter) over jordoverfladen.
Så de er nok en meters penge i diameter, hvis det da er wirer. Men okay, hvis de skal holde nogle meget høje master, som kunne tilte i en orkan, så forstår man jo lidt bedre, at de er så svære i det.

:-) D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan nu stadig ikke få det til at give helt mening.. Burde der så ikke være nogle flere skygger omkring lysene?

Jeg er bare forvirret lige nu..

Titel:
Medlem

Drumstick skrev:
Magnum skrev:

Ja, eller også er det ikke skygger, de linier du kan se. Jeg tror, at det er kablerne selv, som må være utroligt tykke da billedet her er fra 923 fod (dvs. 281,3 meter) over jordoverfladen.
Så de er nok en meters penge i diameter, hvis det da er wirer. Men okay, hvis de skal holde nogle meget høje master, som kunne tilte i en orkan, så forstår man jo lidt bedre, at de er så svære i det.

:-) D

Jeg fatter slet ikke hvad i snakker om. De eneste skygger jeg kan se er dem som de formodede maste kaster. Du vil ikke kunne se hverken en wire eller dens skygge fra denne afstan.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er kun et fåtal, så vidt jeg kan se, der kaster disse skygger..

Men ja den her snak er vist ikke helt jordbunden, men da meget spændende alligevel :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Magnum skrev:
Det er kun et fåtal, så vidt jeg kan se, der kaster disse skygger..

Men ja den her snak er vist ikke helt jordbunden, men da meget spændende alligevel :D

Tja- det er jo stadig spørgsmålet om det ER wirer; og om de kan ses i den højde 280 m.... Næppe, men hvad er det så - jeg gad virkelig godt se det sted In Real Life!!!

:D

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
jeg tror det er små hytter... *sss* ligner nemlig lidt det samme som når man zoomer ind på der hvor jeg boede før... og boede altså i noget der minder om en hytte, ja... *ss*

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]