Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 15:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg er dybt uenig. Johnny Depp var efter min mening forfærdelig. Han var dybt belastende igennem hele filmen, og det var ihvertfald ikke den ellers så talentfulde Johnny Depp som vi plejer at se ham.

Men vi får da en gang for alle slået fast, at Tim Burton er en middelmådig instruktør, der desperat klamrer sig fast til et for længst matteret image, som den lettere distræte og spøjse hollywood outsider. Det kan godt være at diverse goths og selvmordstruede emoer falder for det, men det gør jeg altså ikke. Det var meget sødt engang, men det er nu ved at blive en smule belastende, når hans film er nogenlunde lige så ophidsende som et stykke vådt toastbrød. Der var jo ingen kød på den historie, og det minder mest af alt om noget man har set før. Jeg har den følelse at han bare har kørt på autopilot, da han lavede denne film.

Jeg havde hellere set Guillermo del toro havde lavet "Alice In Wonderland". Jeg var helt vild med "Pans Labyrinth", og hans filmiske evner kunne have blæst Tim Burton laaaangt væk! Nu kan jeg jo så bare glæde mig over, at jeg har Del Toro's "Hobitten", og ikke mindst Lovecraft's "At The Mountains Of Madness" til gode....Det bliver uden tvivl fantastisk!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg synes personligt Johnny Depp er allerbedst i "Secret Window" eller "Edward Saksehånd". (nyder ham dog også i bl.a. public enemy).

Til BehindMind: Pans labyrynth var for mig, årets største skuffelse. Synes Virkelig historien er fesen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
BehindMind skrev:
Jeg havde hellere set Guillermo del toro havde lavet "Alice In Wonderland". Jeg var helt vild med "Pans Labyrinth", og hans filmiske evner kunne have blæst Tim Burton laaaangt væk!

jeg sad og tænkte det præcist samme den anden dag. Pans Labyrinth er jeg nemlig også helt tosset med. Cronos ligeså. eller Terry Gilliam! jeg elskede f.eks Tideland. det var virkelig en oplevelse på det store lærred. alle bør se Brazil, hans Orwelliske sci-fi fra 85. jeg skal skynde mig og få set "the imaginarium of doctor Parnassus"

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Terry Gilliam havde også været et fantastisk bud, omend det nok ville blive en lettere psykotisk omgang (som der absolut ikke ville være noget galt i!). Men han er en fantastisk instruktør, og alle bør gøre sig selv den tjeneste og se "Brazil", som du siger. Jeg har ikke fået set "Tideland" eller "The imaginarium of doctor Parnassus" endnu, men de må også ryge i kurven snarest muligt.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Nå, det lyder som om dommen herfra er rimelig entydig over "Alice". Jeg har nu stadig tænkt mig at se den på lørdag i Imperial - Burhan G eller ej :D

Nikolaj Coster-Waldau gav ellers filmen 4½ (ud af 6 mulige) i denne uges "Premiere" på Dr2, og jeg syntes hans anmeldelser og kommentarer til de andre film virkede fornuftige og mindede mig meget om min egen smag.
Jeg havde nu også troet at filmen scorede en smule lavere, efter at have hørt hans kritik af den.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er skræmmende enig i BehindMinds udtalelse, så jeg har ikke så meget at tilføje.

BehindMind skrev:
Der var jo ingen kød på den historie, og det minder mest af alt om noget man har set før.

Helt enig. Undervejs i filmen fløj mine tanker hen på Narnia/Det Gyldne Kompas. Simpelthen et forfærdeligt plot.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
På mange måder er jeg enig i kritikken, men men men - synes effekterne var rigtig gode og langt mere fangende end 3D effekterne i Avatar.

Jeg savnede dog noget af den rablende vanvid som man så i Disneys udgave fra 1951!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Blå time skrev:
synes effekterne var rigtig gode og langt mere fangende end 3D effekterne i Avatar.

Whatwhatwhat? What?
Der er jeg 739% uenig med dig.
Jeg tror evt. du har forvekslet selve kulisserne, den generelle grafik osv (som der er blevet gjort virkelig meget ud af) med den reele 3D-effekts som er den der får det til at føles som om at billedet kommer ud af skærmen og at man kan røre ved det.
Jeg så begge filmene i Imperial, stortset på den samme plads og jeg har som sagt en HELT anden oplevelse på det punkt.
Virkelig flot, men filmen kunne storset lige så godt være lavet på den almindelig måde - jeg følte mig på intet tidspunkt så meget inden i 3D-effekterne at jeg kunne finde på at stikke hånden frem mod dem eller lignede, hvad jeg gjorde mange gange undervejs i Avatar.
Og det var ikke fordi at Avatar var den første 3D-film jeg har set, jeg har set adskillige - så nyt er det trods alt heller ikke.

Site Webmaster
Brugeravatar

LarmerFyr skrev:
Blå time skrev:
synes effekterne var rigtig gode og langt mere fangende end 3D effekterne i Avatar.

Whatwhatwhat? What?

Er 3D effekterne over hovedet noget værd? Jeg har ikke været i biografen i 3-4 år, men de her hersens nymodens film med 3D, får mig til overveje at ofre pengene til det igen. Er det pengene værd?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg synes at Avatar var værd at se ALENE pga. effekterne.
Selve skuepillet, handlingen (baaah, pocahontas in space) og resten af filmen var lige ud af landevejen og lettere at forudse end en 1-klasses dansk-bog om Mette og Jan.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cheshire (katten) i "Alice In Wonderland" var dog pænt dope. Så lidt positivt var der da ved filmen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

rbp skrev:
LarmerFyr skrev:
Blå time skrev:

Whatwhatwhat? What?

Er 3D effekterne over hovedet noget værd? Jeg har ikke været i biografen i 3-4 år, men de her hersens nymodens film med 3D, får mig til overveje at ofre pengene til det igen. Er det pengene værd?

Ærligt talt, nej. Man glemmer hurtigt at der er 3d effekter. Man får tårer i øjnene, og de gør ondt dagen efter. Desuden koster det ekstra.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH SV
Jeg var inde og se den d. 8. marts.

En skuffelse på nogle områder.

Jeg savnede en mere bizar-skør "Hatter" (Johnny Depp),
selve filmen filmen var, for mig, heller ikke skør nok, for pæn/plat vil ord for mig, bedst beskrive den Synes den var elementær bizar, altså skør på en lidt for normal måde, uden at vil sige for meget om den.
Alice derimod spillede rigtig godt!
Det er mig bare uforstående, at Depp ikke var mere "weird", når nu Burton producer showet, og det er deres 14. samarbejde |:-)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
BehindMind skrev:
Cheshire (katten) i "Alice In Wonderland" var dog pænt dope. Så lidt positivt var der da ved filmen.

Cheshire er gjort virkeligt trippet i denne udgave. Jeg er netop kommet hjem fra biffen (Imperial, 3D-versionen), og synes slet ikke det er en dårlig film. Historien er lidt tynd og fragmenteret, men mange af karaktererne er sjove, cinematografien synes jeg fungerer fint, og i det store og hele er jeg ikke skuffet. 7/10. Jeg var dog ikke specielt imponeret over 3D-effekten ifht. f.eks. Avatar.
Når man tænker på hvor fantastisk en film det potentielt kunne have været med det samme crew hvis al gakken havde fået lov til at løbe frit, hvad jeg tvivler på at Disney tillader idag, kan man dog godt blive en smule bitter.
Jeg så meget gerne Tim Burton eller Terry Gilliam komme med deres version af The Wizard of Oz.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ud fra jeres kyniske og sobre bedømmelser af filmen lyder det ikke som om der er nogen af jer der har taget jeres egen alice med til oplevelsen, så den fulde 3d effekt har I vist ikke fået med.

Jeg tror nogle af jer må på den igen, og denne gang med lidt god røg til; det har den slags film vist god brug for.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gangstabiatch skrev:
Ud fra jeres kyniske og sobre bedømmelser af filmen lyder det ikke som om der er nogen af jer der har taget jeres egen alice med til oplevelsen, så den fulde 3d effekt har I vist ikke fået med.

Jeg tror nogle af jer må på den igen, og denne gang med lidt god røg til; det har den slags film vist god brug for.

Jeg synes den var dårlig og kedelig selvom jeg sad og så den på gode pladser, ret skæv, kort tid efter en LSD rus....

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
LarmerFyr skrev:
Blå time skrev:

Whatwhatwhat? What?
Jeg tror evt. du har forvekslet selve kulisserne, den generelle grafik osv (som der er blevet gjort virkelig meget ud af) med den reele 3D-effekts som er den der får det til at føles som om at billedet kommer ud af skærmen og at man kan røre ved det.
Jeg så begge filmene i Imperial, stortset på den samme plads og jeg har som sagt en HELT anden oplevelse på det punkt.
Virkelig flot, men filmen kunne storset lige så godt være lavet på den almindelig måde - jeg følte mig på intet tidspunkt så meget inden i 3D-effekterne at jeg kunne finde på at stikke hånden frem mod dem eller lignede, hvad jeg gjorde mange gange undervejs i Avatar.
Og det var ikke fordi at Avatar var den første 3D-film jeg har set, jeg har set adskillige - så nyt er det trods alt heller ikke.

Nej jeg mener faktisk hvad jeg sagde. Jeg ved ikke om det kan hænge sammen med at jeg så avatar i imperial og alice i cinemax. (Har hørt at ikke alle biografer kører i samme 3D format)

Flere gange tog jeg mig selv i at blive nærmest "forskrækket" pga. effekterne i Alice. En effekt som ikke tilnærmelsesvis blev opnået i avatar. Jeg synes generelt, og det gælder både for avatar og alice, at 3D effekten slår mest igennem i de computeranimerede effekter.

Forresten, var der nogen der havde svært ved at læse teksterne i Alice?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Slet ikke tosset nok. En rigtig kedelig præstation af Johny og .. ja jeg har faktisk ikke rigtigt noget pænt at sige om den...

Relativistisk båthorn

deleted

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]