Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 15:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH SV
Wauw, hvis alt går glat, ska mit engelskhold i palads og se den..!

Johnny in psyland=Johnny feels he's home
Han er sku min yndlings narkoman! Han er 100% inde i for psykedelika

Så må vi komme med vores henholdsvis delte meninger, når vi nu får set den!

Fred ud - fred ind

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Zarathustra skrev:
Ja, det er gået ned ad bakke for Tim Burton siden "Edward Scissorhands". Jeg synes ikke de sidste film han har lavet har været helt elendige, men de er bare sådan middelmådige og lidt ligegyldige.

Jeg er en lillebitte smule bange for at han kommer til at fucke "Alice" op, men jeg tror nu mest på, at det bliver en rigtig rigtig god film.

det er jeg nu ikke helt enig i. Ed Wood var da en god film og har du set Corpse Bride? det er altså en utrolig sød animationsfilm... men ellers har du ret. Planet of the Apes er i hvert fald et gigantisk makværk og Sweeney Todd fungerede ikke rigtig. Jakob Stegelmann var vist ikke så begejstret, og ham har jeg ret stor tillid til. den var hverken sjov eller spændende sagde han, og jeg gider bare ikke se "flotte film" uden indhold. har heller ikke set Avatar af netop den grund.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Hva så, er der nogen der har fået den set på premieredagen? Skulle selv have set den i 3D i dag, men sådan blev det desværre ikke. Glæder mig dog stadig temmeligt meget til at få den set, så der går forhåbentlig ikke mange dage :)

Medlem
Brugeravatar

Skal ind og se den i Odense biffen her om en lille uge hvis jeg ellers finder penge til det.. Glæder mig virkelig! :D

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Halugenlampe skrev:
Zarathustra skrev:
Ja, det er gået ned ad bakke for Tim Burton siden "Edward Scissorhands". Jeg synes ikke de sidste film han har lavet har været helt elendige, men de er bare sådan middelmådige og lidt ligegyldige.

Jeg er en lillebitte smule bange for at han kommer til at fucke "Alice" op, men jeg tror nu mest på, at det bliver en rigtig rigtig god film.

det er jeg nu ikke helt enig i. Ed Wood var da en god film og har du set Corpse Bride? det er altså en utrolig sød animationsfilm... men ellers har du ret. Planet of the Apes er i hvert fald et gigantisk makværk og Sweeney Todd fungerede ikke rigtig. Jakob Stegelmann var vist ikke så begejstret, og ham har jeg ret stor tillid til. den var hverken sjov eller spændende sagde han, og jeg gider bare ikke se "flotte film" uden indhold. har heller ikke set Avatar af netop den grund.

Med "hans sidste film" mente jeg også film som "Sleepy Hollow", "Planet of the Apes", "Big Fish" og "Sweeney Todd". Som alle er middelmådige efter min mening. Jeg synes f.ex. at "The Nightmare Before Christmas" er en fed film - den er jo også fra start-90erne.
Jeg synes "Ed Wood" (94) er en cool film, men jeg synes bestemt ikke, at den når samme niveau som "Edward Scissorhands". Så selvom flere af hans start-90er-film er gode, så synes jeg ikke det er forkert at sige, at det er gået ned ad bakke for ham siden han lavede "Edward Scissorhands".

Men det er selvfølgelig en subjektiv vurdering jeg kommer med - og selvom det måske er muligt at skelne mellem det værste lort og det mest fantastiske indenfor film, musik, litteratur osv., så er det tit ret svært at blive enige om, hvor gode mellemgode ting helt præcis er.

Jeg har ikke set "Corpse Bride" endnu.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Zarathustra skrev:
Jeg har ikke set "Corpse Bride" endnu.

det er en virkelig sød, charmerende lille film. med et rigtig godt soundtrack!

Medlem

Har du ikke set filmen og intet vil vide om plottet på forhånd så læs ikke videre...

Burton kvæler imo Alis' eventyrland i mening og Narnia referancer. Det overdrevede fede ved den gamle Alis i eventyrland, er imo det kaotiske fald, gennem det irationelle og fragmenterede kaninhul. Burton skyder helt uden for skiven, indskriver mening og skæbne bag hele plottet,og lader endda larven folde sig ud som sommerfugl til sidst... AD! priste mig lykkelig over, at have røget rigeligt at kvalmestillende, inden jeg i onsdags var vidne til måske årets største filmskuffelse.

Mvh.
Anarkrig

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

æv. men så behøver jeg ikke se den film.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Øv, det er da en skam at læse. Havde desværre lidt på fornemmelsen der var blevet pumpet lidt for meget mening ind i plottet, da jeg læste at Mad Hatter og Alice drog på en rejse sammen og havde et beskyttende forhold overfor hinanden. Har dog stadig tænkt mig at se den.

The Caterpillar <3

Medlem
Brugeravatar

øv øv øv!
Var i biografen for at se den i går aften. Den er VIRKELIG en skuffelse.
Handlingen er alt for "og så fik han prinsessen og det halve kongerige"- agtig. Havde regnet med en virkelig flot og mystisk film.
Flot var den også, men filmen var ikke særlig trippet at se på, den mindede alt for meget om en hvilken som helst anden heltefilm!
1 ud af 5 bonghoveder fra mig :-(

Relativistisk båthorn

deleted

Senest rettet af DELETED ACCOUNT 17 aug 2018 17:12, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Jeg forstår ikke at filmen Nine ikke er blevet nævnt.

Det er da Tim Burton der har lavet den? Nine er en af de bedste film jeg har set det sidste års tid og den kan ses flere gange uden at blive kedelig.

Medlem

Han er producent på 9, hvor Shane Acker er instruktør,
men har intet med Nine at gøre: http://www.imdb.com/title/tt0875034/

Min klare holdning er at Burton ikke dur', hvis han får for frie hænder. Han skal have en producent eller lign. der siger ahhh Tim, tag en benzo og sæt dig derovre lidt. Siden han vandt bare lidt prof. respekt, er han kørt helt af sporet, og det er endt i rod og middelmådighed, hvis ikke elendighed.

Mvh
Anarkrig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Fy föj! En skuffelse. 3Den var dårlig, historien i sig var så 2dimensionel at brillerne ikke hjalp. Upersonligt möj. Spar pengene på en kasse öl i stedet.

Burton, skam dig!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg var også lettere skuffet og jeg havde enda sørger for ikke at sætte mig til noget stort så jeg ikke blev skuffet så let.
Som tidligere nævnt blev det der gjorde bogen speciel komplet molestreret ved at der blev lagt et konventionelt det-onde-mod-det-gode-element ind som overskyggede det hele.
Det havde været bedre hvis de havde holdt sig til den originale historie, for dette her var bare forkert - selvom der da var nogle sjove og flotte elementer i den.
Jeg synes heller ikke at 3D-effekten var udnyttet ordentligt, den kunne næsten så godt have været lavet på den normale måde selvom det da ser flot ud når hun falder ned i gennem hullet.
2 ud af 5 stjerner her fra.

En meget mærkelig oplevelse var dog at lyset blev helt slukket før reklamerne startede og hele rækken bag os rejste sig op og begyndte at klappe i takt.
Projektørerne blev tændt og begyndte at dreje rundt i salen samtidig med at dem der klappede begyndte at synge og musikken blev tændt.
Så kom Burhan G (...) ind på scenen og sang (playbackede...) den der "jeg vil ha' dog for mig seeelv... jeg kan også være din baaadboy, ja jeg kan også være din baadboy" sang og smuttede igen bagefter før reklamerne startede...
Meget mærkeligt - der var ingen information og hvad der sker men efter filmen blev der uddelt stimerol-reklamer med en flyer for en stimerol-fest med Burhan G.
Jeg var godt underholdt!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
LarmerFyr skrev:
En meget mærkelig oplevelse var dog at lyset blev helt slukket før reklamerne startede og hele rækken bag os rejste sig op og begyndte at klappe i takt.
Projektørerne blev tændt og begyndte at dreje rundt i salen samtidig med at dem der klappede begyndte at synge og musikken blev tændt.
Så kom Burhan G (...) ind på scenen og sang (playbackede...) den der "jeg vil ha' dog for mig seeelv... jeg kan også være din baaadboy, ja jeg kan også være din baadboy" sang og smuttede igen bagefter før reklamerne startede...
Meget mærkeligt - der var ingen information og hvad der sker men efter filmen blev der uddelt stimerol-reklamer med en flyer for en stimerol-fest med Burhan G.
Jeg var godt underholdt!

whaaat?! Hold kæft hvor bøvet. Hvorfor kan man ikke slippe for den slags uanset hvor man er henne. Hvis det ikke er en flok tosser der løber rundt på købmagergade med Sommersby skilte og råber og skriger, så er det et Stimorol arrangement med Burhan G, som synger "...jeg kan være din badboy..." Jesus fucking christ.

Jeg skal ind og se filmen i aften, og forventningerne er helt i bund, så jeg kan kun blive positivt overrasket. Hvis Burhan G begynder at synge, så forlader jeg arrangementet.

Relativistisk båthorn

deleted

Senest rettet af DELETED ACCOUNT 17 aug 2018 17:11, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg har endnu ikke set filmen, men må da indrømme jeg glædede mig gevaldigt til at skulle se den på fredag med min kæreste. Vi tager dog ind og ser den alligevel, nu er mine forventninger godt i bund - Så kan det næsten kun blive positivt overraskende! :)
Jeg er dog ikke den helt store fan af Tim Burton, noget af det er simpelthen for fesent, og sjovt nok tænker jeg faktisk hovedsageligt på "A corpse bride" - Det er sjældent jeg har været så dårligt underholdt af en animationsfilm! Føj! Men til gengæld er jeg meget begejstret for stort set alt hvad Johnny Depp rør ved!

For dog alligevel at tage Tim Burton lidt i forsvar synes jeg der er kommet et par hits ud af ham siden "Edward saksehånd", bl.a.
"Big Fish", "Charlie og chokolade fabrikken", "Planet of the Apes" og ikke at glemme "Mars Attacks". Men Edward saksehånd er i mine øjne en meget undervurderet film klassiker.

Relativistisk båthorn

deleted

Senest rettet af DELETED ACCOUNT 17 aug 2018 17:11, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Til filmens forsvar skal det lige siges at Johnny Depp spiller sin Rolle til et A+.
Den er såmænd sikkert også fin nok hvis man IKKE har læst Alice i eventyrland og derfor ikke kender noget til det univers det foregår i, men har man læst den bliver man dybt skuffet af at alt ikke er vendt på hovedet som det burde - de burde skamme sig over at have smidt et kommercielt plot ind over.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]