Halugenlampe skrev:
Zarathustra skrev:
Ja, det er gået ned ad bakke for Tim Burton siden "Edward Scissorhands". Jeg synes ikke de sidste film han har lavet har været helt elendige, men de er bare sådan middelmådige og lidt ligegyldige.
Jeg er en lillebitte smule bange for at han kommer til at fucke "Alice" op, men jeg tror nu mest på, at det bliver en rigtig rigtig god film.
det er jeg nu ikke helt enig i. Ed Wood var da en god film og har du set Corpse Bride? det er altså en utrolig sød animationsfilm... men ellers har du ret. Planet of the Apes er i hvert fald et gigantisk makværk og Sweeney Todd fungerede ikke rigtig. Jakob Stegelmann var vist ikke så begejstret, og ham har jeg ret stor tillid til. den var hverken sjov eller spændende sagde han, og jeg gider bare ikke se "flotte film" uden indhold. har heller ikke set Avatar af netop den grund.
Med "hans sidste film" mente jeg også film som "Sleepy Hollow", "Planet of the Apes", "Big Fish" og "Sweeney Todd". Som alle er middelmådige efter min mening. Jeg synes f.ex. at "The Nightmare Before Christmas" er en fed film - den er jo også fra start-90erne.
Jeg synes "Ed Wood" (94) er en cool film, men jeg synes bestemt ikke, at den når samme niveau som "Edward Scissorhands". Så selvom flere af hans start-90er-film er gode, så synes jeg ikke det er forkert at sige, at det er gået ned ad bakke for ham siden han lavede "Edward Scissorhands".
Men det er selvfølgelig en subjektiv vurdering jeg kommer med - og selvom det måske er muligt at skelne mellem det værste lort og det mest fantastiske indenfor film, musik, litteratur osv., så er det tit ret svært at blive enige om, hvor gode mellemgode ting helt præcis er.
Jeg har ikke set "Corpse Bride" endnu.