Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 10:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Puha. Hvad ønsker du, røde pille?

Hyldethe går i Dm

Tinas går i Gdur

Bøsse Benny går i Em

Æggedelte går i Dm

Tritonus er den tone der ligger imellem kvinten og kvarten. Den forekommer mange steder i mit musik.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Bøsse Benny, hvor den nye mæ' megadeath hen'!?

Ikke, den bedste sang, men det omkvæd hænger sku' fast, som var det det nye heavy rotation hit fra en eller anden møgsmart poptøs.
Tager mig selv i konstant at gå rundt at nynne og synge det, på gader og stræder :lol:
Og så er det jo et emne der er universelt for alle, der er vokset op i en mindre provinsby, og har haft en metalperiode i deres liv :P

Jeg har fået lyttet til din musik lidt mere, og er faktisk blevet gladere for det. Har også fået læst lidt af dine skriplerier, og synes faktisk alt i alt, at det er et fedt koncept :D

Men jeg savner lidt vokal på Hyldethe og specielt på Tinas, hvor musikken absolut ikke holder alene og "jej ja jag" vocalizeren bliver lige lovlig enerverende tilsidst, men ikke helt nok til at jeg synes det lyder som om det er meningen. Hvis jeg var dig ville jeg cutte den kraftigt ned og putte flere syrede efekter på tilsidst, men hvem ved, måske kommer det til at passe ind med den rigtige vokal og tekst.

Har du en plade i støberiet? Og i så fald bliver den lige så blandet som din profil umidelbart giver indtryk af?

Forresten sjovt, men uden tekst ihvertfald, lidt malplaceret med "The Wall" referencen. Har selv leget lidt med en crossoverversion af "The Wall"/"Ghostbusters sangen" og "You can leave your hat on" :lol:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Ja, jeg har faktisk idéer til en plade i “støberiet”, men den bliver nok ikke så forskellig som profilen umiddelbart giver udtryk for.
Jeg gider ikke at indspille mere, før jeg finder mig et band. Hvad jeg har i tankerne, er nok mere i stil med Motorpsycho, end det på profilen.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Så, i psyhedelic freaks!

Nu er profilen blevet opdateret og der er nu hele 6 sange at lytte til.

God svæver.

http://www.myspace.com/jonasmedova

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Æggedelte Champignon er nu meget finurlig :)

Men må indrømme jeg stadig har lidt svært ved at mærke de psykedeliske i Tinas psykedeliske version

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Månen
Er ikke så vild med den nye version af tina... Skal måske høre den et par gange. Kan dog godt lide slutningen, det lyder som noget quentin tarantino ville kunne bruge på et af hans soundtracks :P

Det andet nummer tritonus er til gengæld lækkert! Totalt chilleren... Og så lige med noget rå el-spade i den sidste halvdel :shock: Også nogle fede soloer du får listet ind! Har lige røget mig en hyggefed til den :D

Keep up the good work :!:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Mange tak for komplimenten.

På tritonus, er der faktisk overhovedet ikke brugt noget som helst Keyboard, Computer eller lignende i tilblivelsen.

Kun Guitar, trommer og bas.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Har lige hørt Tritonus, og har et par kommentarer at knytte dertil:
Den første halvdel er rigtig lækkert og flydende, men den anden halvdel... Well, først og fremmest er der ingen overgang mellem det flydende og det hårde. Fik faktisk lidt et chok, hvilket, for mig, ødelægger det psykdeliske element. Arbejd lidt med overgangen, evt. noget fade-in/fade-out.

Tinas Psykedelisk version synes jeg ikke så godt om. Jeg kan ikke rigtigt tage smølfer seriøst.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Ja, jeg ved godt at den sidste dersion af Tinas er lidt crappy.
Jeg har vist lidt påvirket den dag.

Men jeg synes der er noget fascinerende over den. Nok fordi, at jeg ikke rigtig kan huske noget fra proccesen.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Ovenstående indlæg er vist også lidt flydende kan jeg se.

Jeg synes nu nok, at tritonus har en overgang fra det svævende til det hårde.
Men det er måske fordi, at jeg selv har sat og nørdet med det og derfra ved præcis hvornår overgangen sker.

Titel: Re:
Medlem

Geografisk sted: På en nydelig villavej
And skrev:
Har lige hørt Tritonus, og har et par kommentarer at knytte dertil:
Den første halvdel er rigtig lækkert og flydende, men den anden halvdel... Well, først og fremmest er der ingen overgang mellem det flydende og det hårde. Fik faktisk lidt et chok, hvilket, for mig, ødelægger det psykdeliske element. Arbejd lidt med overgangen, evt. noget fade-in/fade-out.

Jeg må desværre tilslutte mig, uden dog at dizze din musikalske formåen... den er fandme ok!

Jeg har sammen med en kammerat prøvet at bikse lidt musik sammen på: http://lunarsurface.mymusic.dk/
Begge numre er instrumentale, det det er mest for at skåne lytteren, og alt er taget i "first take" (gammelt princip).
"combining the lost fragments" er indspillet langt ude på svampe, mens "Jesus the ancient spaceman" er indspillet "clean".

Efter at have læst hele tråden undrer det mig at fks. "Electric ladyland" (hendrix), "Crown of creation" (jefferson airplane) eller "an electric storm" (white noise) ikke er blevet nævnt... eller er det mon bare mig der er blevet for gammel :(

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]