Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 03:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Hej alle, som er til lounge't elektronlisk musik... Jeg har lagt 4 tracks ud til gratis download på mymusic.dk.

"Stray Cats"
"Elements"
"Beat"
og
"Drifting"

Velegnet til en stille og rolig jay.

:arrow: http://www.mymusic.dk/bands/jl/

Håber JEL og andre musik-freaks gider smide en kommentar; på forhånd tak...

/Drumstick

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Der er faktisk meget af det jeg godt kan bruge :D Det lyder ok!
lækkert chill musik.

-Cope

Relativistisk båthorn

Jeg har først lige set din post nu, og har lige hørt de 4 der ligger på siden.

De er allesammen rimeligt chillede, sådan lidt liquid-agtigt eller lidt derhen af. De har den der 'man bli'r sådan lidt blød og saglig' effekt over sig :)

"Drifting" har en ret cool filter-sweep ting gennemgående (de der akkorder der 'åbner' sig hele tiden). Det er sådan en lyd der gør sig godt, hvis man samtidig sender en masse røg ud i lokalet, så lys/laser-showet tegner lange kegler/streger (du ved sikkert hvad jeg mener :) )
"Stray cats" er den jeg synes bedst om. Den er lidt svær at sætte ord på. Den får mig til at tænke lidt på trafikken i en storby, eller noget generelt kaotisk/frantic. Der er en helt masse forskellige indtryk i den, hele tiden. Og de kommer og går hurtigt, ligesom biler eller mennesker der myldrer rundt mellem hinanden. Og samtidig virker den også modsat, sådan lidt oste-klokke/dykker-klokke agtig (i retning af en go' chill-faktor :) ). Som jeg sagde; det er svært at sætte præcise ord på.

Jeg synes dog der mangler noget et-eller-andet i dem alle. De kommer ikke rigtigt op og rammer en nerve, synes jeg. Monotonien i opbygningen (jeg synes melodierne minder lidt om noget jazz-improvisatorisk, rent stilmæssigt) gør at det virker lidt som en jamsession, og den slags har jo altid hippie-appeal, hehe ;) . Men melodierne virker ikke helt som om de er færdige melodier. Den del af det synes jeg ikke så godt om.
Nogle af lydene synes jeg også indimellem virker lidt kunstige/flade. Det virker lidt, hvis jeg ska' sige det lidt groft, som om der er mange spor på multitracket, men de fleste er med den samme synth, og den samme effekt-indstilling. Det slår ikke rigtigt fra sig, ka' man sige. Der er feks ikke nogen af instrumenterne der rigtigt spiller op til hinanden, feks en bas der leger med lead'en, og som måske samtidig omsværmes af et beat der kilder dem begge.
Gi'r det nogen mening det jeg si'r, eller er det ren tåge? :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

JEL>
Det gi'r masser af mening- og mange tak for dine kommentarer!
Jeg gi'r dig ret i, at vi har et "problem" med nogle af tracksene, nemlig at de bliver for monotone - så lige nu eksperimenterer vi med at få mere dynamik og konstant variation ind i tracksene.
At de minder om jam-session lyder meget sansynligt, da vi også spiller i et jam-band (jeg spiller trommer, J spiller guitar+keyboard). Og når vi laver elektronisk musik lægger vi faktisk lag på skiftevis - dvs at det går "på tur" at bygge mere på nummeret. En ret sjov arbejdsmetode, hvis man er 2 eller flere om at lave musikken - omend måske ikke så professionelt(!) Men vi har heller ikke ambitioner om at udgive musik, det er mest for vores egen skyld, og dem, der gider lytte!

Så igen- tak for kommentarerne!
Hvis du har noget musik på nettet vil jeg meget gerne lægge ører til og måske skrive lidt kommentarer til.

god weekend,

/Drumstick
-

Titel:
Relativistisk båthorn

Drumstick skrev:
Jeg gi'r dig ret i, at vi har et "problem" med nogle af tracksene, nemlig at de bliver for monotone

Nej det synes jeg nu ikke er et problem.

Drumstick skrev:
så lige nu eksperimenterer vi med at få mere dynamik og konstant variation ind i tracksene.

'Konstant variation' synes jeg ikke i mangler. Men i mangler måske noget _samhørig_ variation. "Stray cats" synes jeg feks er 1 stor konstant variation, men ikke nogen særlig samhørig variation. Der er mange lyde der konstant hopper ind og ud, lidt som sol-lys der glimter i Uroligt vand feks. Det jeg så selv synes jeg savner i det nummer, er den samhørighed sol-blinkene opnår, når de samler sig i en solnedgang over havet feks (så trækker det en lang tyk stribe henover vandet, som jo sådan set bare er en masse individuelle lys-glimt der _tilsammen_ gi'r denne flotte enhed af lys. Og det er denne enhed, bare mellem lyde istedet, jeg synes mangler lidt i nummeret)

Nu er det ikke fordi jeg er musik-professor eller noget, men variation uden mål (lidt ligesom gå-trafikken på strøget i myldre-tid, hvor alle myldrer mellem hinanden i alle mulige retninger) virker hurtigt kaotisk og forvirrende (det ka' dog godt være godt i nogle melodier, og jeg synes "Stray cats" har lidt af de kvaliteter på den go'e måde). Men variation, hvor helheden i melodien peger i samme retning, altså 'the magic feeling' i enhver sang ka' man vel sige, er det jeg ville sige i bør gå mere efter. Altså en mere tydelig eller klar ide om hvor nummeret ska' ta' lytteren hen.

Drumstick skrev:
da vi også spiller i et jam-band (jeg spiller trommer, J spiller guitar+keyboard).

Jo mere man spiller, jo mere lærer man at få den lyd man gerne vil ha' :)
Hvad er det for nogle numre, eller stil-arter, i så spiller der?

Drumstick skrev:
Og når vi laver elektronisk musik lægger vi faktisk lag på skiftevis - dvs at det går "på tur" at bygge mere på nummeret. En ret sjov arbejdsmetode, hvis man er 2 eller flere om at lave musikken - omend måske ikke så professionelt(!) Men vi har heller ikke ambitioner om at udgive musik, det er mest for vores egen skyld, og dem, der gider lytte!

Om en arbejds-metode er prof eller ej ka' efter min mening være ligemeget. Hvis et stykke musik lyder godt, så lyder det godt :)
Jeg er ligeglad om det så er en neger der står og slår en anden neger på ballerne. Hvis bare det har rytme ;)
Hvis man kun laver musik for at ville udgi' det, så ska' man nok over i noget pop-noget. Og jeres er klart bedre end det meste pop, så jeg synes ikke i ska' ændre noget grundlæggende (og jeg vil da også gerne høre videre hvad i finder på af musik)

Drumstick skrev:
Hvis du har noget musik på nettet vil jeg meget gerne lægge ører til og måske skrive lidt kommentarer til.

Min egen sidste nye er den her: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=7685

Titel: yes godt
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg syntes Loungen er Feeee
Men mangler lidt melodi i alle nummerne.
Du ved overordnet solo mel. riffs.
men eller meget god lyd!!! Hvilket musik software bruger i ???
Det letter er altid og lade det flyde, det svære er og bremse op og starte noget nyt.
Og så mangler jeg lidt flere Techno riffs. det kunne der sagtens være mere af.
Eller er det bare og køre på.. men som vi ved tager det flere timer!!!
Tak!!!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Shrooms> Tak for din kommentar! Vi bruger programmet 'music2000' , og finpudser i Sonic foundry Sound Forge.
Du har helt ret i det med flere melodiske riffs - det problem vi kæmper med at overkomme lige nu er faktisk at få variation ind i numrene...!
:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]